Patrick123 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Tittelen skulle være selvforklarende; hva mener dere er det beste spillet av GTA 4 og RDD? Gi gjerne noen grunner når dere forklarer hvorfor, sånn som grafikk, historie, gameplay, osv. Om dere ønsker å komme med noen forslag til hva disse har å hente fra hverandre, så si gjerne noe om det Personlig vil jeg si at RDD er hakket bedre enn GTA, pga. av den utforsker en hittil relativt uprøvd periode. Den viser til en ny type historie og en ny setting, men GTA følger den samme oppskriften (skurk som kjører rundt i New York). Nå er det jeg noen få år siden GTA ble sluppet så grafikken er jo naturligvis bedre i RDD, så dette er en bakenforliggende grunn. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hvis jeg skal avgjøre hvilket spill som er best, synes jeg det blir feil å se på grafikk etc. Det jeg synes burde være hovedfokuset er spilloplevelse vs spilloplevelse. Synes jeg GTA IV var mer revolusjonerende da det kom ut, enn Read Dead da det ble released? Jeg tror jeg er en av få som mener at GTA IV var hakket(!) bedre. Jeg synes RDD var fantastisk, men manglet noen...kan jeg kalle det "peak missions"? I GTA IV hadde man bankranet som var AWESOME, samt siste mission(de var to mulige, har kun spilt den ene). Husker også en rekke andre skikkelig fete missions, som tok tid å komme igjennom. Personlig føler jeg ikke at Read Dead hadde noen missions som skilte seg skikkelig ut. Jeg likte delen av spillet som var i Mexico(hvor det var mye fett), men føler ikke at det var noe på høyde med feks. bankranet i GTA IV med tanke på spenning. Kanskje det har noe å gjøre med at det var så lett å komme seg unna i RDD. I GTA IV kunne det være ganske vanskelig å komme seg unna politiet, og man kunne ha ganske kule skytescener i farta. Hvilken bil du valgte kunne også avgjøre om du klarte å komme deg unna eller ikke. I RDD har man(naturlig nok) ikke samme følelse, og selv om noen hester var raskere enn andre, følte jeg helt ærlig ikke noe spesielt forskjell fra hest til hest(dog er dette veldig forståelig) Men, det at jeg liker bil bedre enn hest, er nok kun en smaksak:P Jeg synes også at RDD var et relativt lettere spill enn GTA. Var liksom få missions jeg sleit med, mens jeg i GTA IV kunne slite en rekke ganger før jeg kom meg videre. Selvfølgelig er det ikke bra med spill som er for vanskelige, men synes GTA IV hadde en god balanse. Eneste delen hvor jeg sleit i RDD var når man skulle passe på det toget, og det var hovedsakelig fordi det var insane vanskelig å skyte folk som red uten å bruke auto aim:P(spilte både GTA IV og RDD uten auto aim) RDD var også ganske mye kortere enn GTA IV. Sist men ikke minst, lar GTA IV deg bestemme utfallet av storyen. I RDD hadde du bare den honor-baren, men den hadde null innflytelse på selve storyen. I GTA IV kunne du velge om du ville drepe sentrale personer i storyen, og det var som sagt også to forskjellige endelser. Derfor, med alt tatt i betraktning, synes jeg at GTA IV er et bedre spill en RDD. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Spørsmålet er om du vil spille det beste westernspillet laget, eller bare et annet GTA spill i en lang rekke, GTA4 blir man lei fort, det føles bare ut som de eldre GTA spillene med bedre grafikk og action, mens i RDR har du fantastisk action, utrolig bra stemming gjennom det hele, og en rørende og trist historie, mulityplayer er også mye mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå