Yonaz Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Hei. Søstra mi har akkurat fått seg ny pc,men var litt uheldig og fikk virus via limewire så noen viktige filer i windows sluttet og funke. Vi har ikke noe windows 7 cd så jeg lastet ned Windows 7 X64 home Premium Norsk fra MSD. Puttet i cden og trykte oppgrader,men når jeg skriver in koden som står under pcen får jeg beskjed om at den er ugylig.Under pcen står det windows 7 home premium oa. På skrivebordet står det denne kopien av windows er ikke ekte osv. Hva gjør jeg for og få den orginal? Haster med og få den riktig etter som jeg låner den og skal snart levere den tilbake. Endret 23. september 2010 av Yonaz Lenke til kommentar
StureG Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hei. Søstra mi har akkurat fått seg ny pc,men var litt uheldig og fikk virus via limewire så noen viktige filer i windows sluttet og funke. Vi har ikke noe windows 7 cd så jeg lastet ned Windows 7 X64 Norsk fra MSD Home premium. Puttet i cden og trykte oppgrader,men når jeg skriver in koden som står under pcen får jeg beskjede om at den er ugylig. Og på skrivebordet står det denne kopien av windows er ikke ekte osv. Hva gjør jeg for og få den orginal? Nye PC'er har somregel en skjult partisjon med installasjonsfiler. Denne startes ved å trykke en av F tastene under oppstart av pc. Hva slags pc er det Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Merke på pcen er asus x5di. Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Har hatt samme problemet. Er fullt mulig å laste ned operativsystem, men du er nødt til å laste ned nøyaktig den samme som opprinnelig er installert på maskinen. Dette gjelder service pack og... Hvis du har lastet ned rett, så vil cd-keyen fungere... Slik er det ihvertfall på XP, har ikke vært borti W7, men det er jo verdt et forsøk! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) I dette tilfelle, så last ned Windows herfra: http://samfunn.myhken.com/?p=1523 Dette er 100% trygge plater. Anbefaler å laste ned Windows 7 Professional x64 om hun har 64bit eller Windows 7 Professional x86 om hun har 32bit. Så redigerer du .iso filen med f.eks UltraIso og fjernet ei.cfg filen fra sources mappen, og lagrer filen på nytt. Da får du opp en meny med et valg på alle Win7 versjonene på den platen. Velg da den versjonen hun har nøkkel til. Siden det er Home Premium, må du følge denne guiden for å bytte språk etter installasjonen. http://samfunn.myhken.com/?p=447 Kanskje litt mer tungvindt, men du er garantert en 100% ren Windows 7 DVD plate direkte fra Microsoft. Endret 24. september 2010 av myhken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå