oladunken Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Har en litt vanskelig oppgave der jeg forsøker å hjelpe en venn over telefonen. Han har begynt å få disse falske virusmeldingene som popper opp på skjermen. Jeg har bedt om om å: - Restarte og gå inn i sikkermodus med nettverk - laste ned malwarebytes MBAM......og installere - kjøre hurtig og/eller full scan Han sier programmet finner 1 infeksjon med "Rogue.Securit..." som han deretter fjerner ved riktige knappetrykk i mbam. Når han rebooter og går inn på PC igjen i vanlig modus starter meldingene å poppe opp igjen. Er det noen åpenbare feil vi gjør? Litt utfrodring at han må lese fra skjermbildet, så det er tungt å hjelpe. BHA Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Du kan jo la han prøve SUPERAntiSpyware som også er god til å fjerne falske virusprogrammer. Husk å oppdater programmet. Endret 23. september 2010 av Atiks Lenke til kommentar
oladunken Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 SUPERAntiSpyware fikset problemet. Takk! BHA Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Du kan jo la han prøve SUPERAntiSpyware som også er god til å fjerne falske virusprogrammer. Husk å oppdater programmet. Ganske feil. Superantispyware er flink til og fjerne utdaterte falske anti virus programmer, ellers så er dem flinke på trojaner men keyloggers og rootkits gjør dem det dårlig på. Anbefaler at du har malwarebytes og hitmanpro, disse er favorittene til de fleste som gjør skikkelige anti virus sammenligninger på youtube. Og har selv testet dem. Lenke til kommentar
oladunken Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 Du kan jo la han prøve SUPERAntiSpyware som også er god til å fjerne falske virusprogrammer. Husk å oppdater programmet. Ganske feil. Superantispyware er flink til og fjerne utdaterte falske anti virus programmer, ellers så er dem flinke på trojaner men keyloggers og rootkits gjør dem det dårlig på. Anbefaler at du har malwarebytes og hitmanpro, disse er favorittene til de fleste som gjør skikkelige anti virus sammenligninger på youtube. Og har selv testet dem. OK. Men Superantispyware fjernet disse meldingene på kompisens PC. Det gjorde ikke MalwareBytes etter gjentatte forsøk. Kan jo ikke utelukke at vi har gjort noe feil, men med så mange forsøk så tviler jeg på det. Uansett er vel regelen at man bør kjøre flere. BHA Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Du kan jo la han prøve SUPERAntiSpyware som også er god til å fjerne falske virusprogrammer. Husk å oppdater programmet. Ganske feil. Superantispyware er flink til og fjerne utdaterte falske anti virus programmer, ellers så er dem flinke på trojaner men keyloggers og rootkits gjør dem det dårlig på. Anbefaler at du har malwarebytes og hitmanpro, disse er favorittene til de fleste som gjør skikkelige anti virus sammenligninger på youtube. Og har selv testet dem. OK. Men Superantispyware fjernet disse meldingene på kompisens PC. Det gjorde ikke MalwareBytes etter gjentatte forsøk. Kan jo ikke utelukke at vi har gjort noe feil, men med så mange forsøk så tviler jeg på det. Uansett er vel regelen at man bør kjøre flere. BHA Bare sier det. Men sikker på at MBAM var oppdatert, du må manuelt oppdatere det vær deg, en versjon bak kan være nok . Lenke til kommentar
oladunken Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Siden jeg bedrev fjernhjelp over telefonen kan jeg ikke garantere at den var oppdatert. Men mener at vi foretok en oppdatering av MBAM når den ble lastet ned. Men uansett er dette nyttige tips fra deg. Endret 29. september 2010 av oladunken Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Du kan jo la han prøve SUPERAntiSpyware som også er god til å fjerne falske virusprogrammer. Husk å oppdater programmet. Ganske feil. Superantispyware er flink til og fjerne utdaterte falske anti virus programmer, ellers så er dem flinke på trojaner men keyloggers og rootkits gjør dem det dårlig på. Anbefaler at du har malwarebytes og hitmanpro, disse er favorittene til de fleste som gjør skikkelige anti virus sammenligninger på youtube. Og har selv testet dem. OK. Men Superantispyware fjernet disse meldingene på kompisens PC. Det gjorde ikke MalwareBytes etter gjentatte forsøk. Kan jo ikke utelukke at vi har gjort noe feil, men med så mange forsøk så tviler jeg på det. Uansett er vel regelen at man bør kjøre flere. BHA Bare sier det. Men sikker på at MBAM var oppdatert, du må manuelt oppdatere det vær deg, en versjon bak kan være nok . Siden jeg bedrev fjernhjelp over telefonen kan jeg ikke garantere at den var oppdatert. Men mener at vi foretok en oppdatering av MBAM når den ble lastet ned. Men uansett er dette nyttige tips fra deg. Jaja, men MBAM er ikke "foolproof" den heller. Men ut av interesse, bruker din venn AVG?, de fleste jeg kjenner som jeg har hjulpet over nettet / i person bruker dette programmet. Lenke til kommentar
oladunken Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Nei han bruker Norton. Jeg bruker dog AVG på noen maskiner hjemme. Bør jeg slutte med det? Hva anbefaler du (fortrinnsvis gratisversjoner)? Endret 29. september 2010 av oladunken Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Norton?, han må nok ha brukt Anti virus og ikke selve pakka. AVG er ikke bra for folk som er litt aktive innenfor torrents (ja ulovlig). Kan du forklare meg hva du bruker PCen generelt til, torrents etc?. Lenke til kommentar
oladunken Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 (endret) På <kremt> torrents-pc'en bruker jeg McAfee. De andre har stort sett AVG. Endret 29. september 2010 av oladunken Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Du kødder vel?, gjort endel tester med Mcafee og sett endel selv og må konkludere emd at Mcafee er noe bloated crapware. Den gjør like mye nytte som IOBIT 360 som scorer rundt 0/10 på flere tester . Ville godt for MSE eller Avast kombinert med Malwarebytes og Hitmanpro trial (30 dager) eller Super Anti Spyware. Disse 3 programmene gjør ikke Pcen din mer bloated enn med bare MCafee. Lenke til kommentar
oladunken Skrevet 29. september 2010 Forfatter Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Du kødder vel?, gjort endel tester med Mcafee og sett endel selv og må konkludere emd at Mcafee er noe bloated crapware. Den gjør like mye nytte som IOBIT 360 som scorer rundt 0/10 på flere tester . Ville godt for MSE eller Avast kombinert med Malwarebytes og Hitmanpro trial (30 dager) eller Super Anti Spyware. Disse 3 programmene gjør ikke Pcen din mer bloated enn med bare MCafee. Kødder nok ikke gitt. Men det har jo fungert ganske bra bortsett fra at jeg også fikk en slik "fake virus alert" for ca 6 mnd siden. Da mener jeg den klarte å sette ut McAfee, og det var jo egentlig ikke så betryggende. Hva er MSE? Noe fra Microsoft? Endret 29. september 2010 av oladunken Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Du kødder vel?, gjort endel tester med Mcafee og sett endel selv og må konkludere emd at Mcafee er noe bloated crapware. Den gjør like mye nytte som IOBIT 360 som scorer rundt 0/10 på flere tester . Ville godt for MSE eller Avast kombinert med Malwarebytes og Hitmanpro trial (30 dager) eller Super Anti Spyware. Disse 3 programmene gjør ikke Pcen din mer bloated enn med bare MCafee. Kødder nok ikke gitt. Men det har jo fungert ganske bra bortsett fra at jeg også fikk en slik "fake virus alert" for ca 6 mnd siden. Da mener jeg den klarte å sette ut McAfee, og det var jo egentlig ikke så betryggende. Hva er MSE? Noe fra Microsoft? MSE er arvtageren til Microsoft One care . Fantastisk Anti Virus og top notch (selv om man ville tro MS ikke klarte og gjøre et produkt så godt). MSE aleine er ikke helt trygt, team det opp med malwarebytes eller Super Anti Spyware og rouges "falske anti virus" vil holde seg unna . kan gi deg linken til en kanal til 2 testere, hos dem klarte Mcafee seg dårlig. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Nå er det slik at forskjellige antivirus/antimalware kan være gode på å fjerne den ene, men ikke den andre. Så det er dumt å låse seg til en leverandør her. Det som var riktig i dette tilfellet: 1. Prøve MBAM, etter flere forsøk viste det seg at det ikke var tilstrekkelig. 2. Prøve en annen leverandør. Det løste problemet. Akkurat denne tråden illustrerer meget godt det jeg prøvde å si i en liknende tråd, nettopp at det ikke finnes noen som er best. Det finnes dog leverandører som er dårlige, men de er ikke så interessante. De fleste kjente antivirus/antimalware er gode. Det er ofte lurt å kjøre scan med minst to av dem for å finne alt. For den ene vil garantert, overse noe. Jeg kjører en blanding av MBAM, spybot, adaware og hijackthis. Jeg finner ofte stuff med hijackthis som de andre har oversett, men siden hijackthis er manuell, så gjemmer jeg den til slutt. Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Nå er det slik at forskjellige antivirus/antimalware kan være gode på å fjerne den ene, men ikke den andre. Så det er dumt å låse seg til en leverandør her. Det som var riktig i dette tilfellet: 1. Prøve MBAM, etter flere forsøk viste det seg at det ikke var tilstrekkelig. 2. Prøve en annen leverandør. Det løste problemet. Akkurat denne tråden illustrerer meget godt det jeg prøvde å si i en liknende tråd, nettopp at det ikke finnes noen som er best. Det finnes dog leverandører som er dårlige, men de er ikke så interessante. De fleste kjente antivirus/antimalware er gode. Det er ofte lurt å kjøre scan med minst to av dem for å finne alt. For den ene vil garantert, overse noe. Jeg kjører en blanding av MBAM, spybot, adaware og hijackthis. Jeg finner ofte stuff med hijackthis som de andre har oversett, men siden hijackthis er manuell, så gjemmer jeg den til slutt. Det finnes noen som er best. Det finnes programmer som er immune mot virus (om ikke det ene viruset av 312414billioner andre er rettet spesifikt mot den internet sikkerhets pakka). Jeg låser meg selv til Comodo Internet Security (selv om sandboxen har en feil med og sanboxe scripts), malwarebytes og Hitmanpro. Skal kode et virus skikkelig godt for og komme seg forbi det faens maset til Comodo og effektiviteten til MBAM og Hitmanpro . Det faktum at du bruker Search and Destroy og AD-Aware sier meg bare at ditt eneste fungerene anti malware program er Hijackthis. Forresten, Comodo er kjent blant "undergrunden" aka youtube til og så og si være virus sikker. Den eneste kjente feilen er at den ikke sanboxer scripts og derfor kan sette PC'en i fare, heldigvis tar MBAM og Hitmanpro seg fint av dette . Dagens Virs sikkerhet handler ikke om signaturer. Men antivirus Heuristics, og behavioural blocker, for exempel Norton sitt Internet Security stoler så og si bare på Sonar som er en behaviour blocker . Endret 29. september 2010 av cocopara Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå