Gå til innhold

Tips til kjøp av bærbar? Pris ca. 15000 kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å investere i ny bærbar pc, da nåværende begynner å henge litt etter.

Har satt en omtrentlig pris på +/- 15.000 kr. Pc'en vil i relativt stor grad bli benyttet til spill, eksempelvis Call of Duty: Black Ops og lignende.

Jeg har kikket litt rundt, og har sånn middels peiling på hva som er OK og ikke - men det er en jungel der ute :ohmy:

Dette er de to jeg ser på for øyeblikket, men håper noen kan gi tilbakemelding på erfaringer med disse modellene, samt gjerne tips til andre (og gjerne bedre) valg!

Acer Aspire 8943G

Toshiba Qosmio X500-135

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge de to har godt brukbare skjermkort til spilling, og det er jo de som er den viktigste hardware'n når vi snakker om 3d-grafikk og spilling.

Men du vil få en enda bedre maskin til spilling dersom du ser på Asus G73JH i stedet. Den fåes i en rekke forskjellige utgaver, fra ca.11,000 kroner og opp ca. 20, 000 kroner. Alle utgavene har et bedre skjermkort enn de to du lenker til har, men med de billigste versjonene får du Core i5 i stedet for Core i7 - så du får tenke gjennom om du egentlig har behov for en i7 prosessor. Til spilling, 17 tommer eller mer, og til et budsjett innenfor 15K, er dette etter min og mange andres mening, det beste kjøpet for tiden. Så kan man nok argumentere for at Acer'en og Toshiba'en er bedre allround maskiner, pga sin 4-kjerners prosessor, som er et bedre valg dersom man i tillegg til spilling skal drive med ting der mange kjerner kommer til sin rett.

Lenke til kommentar

Begge de to har godt brukbare skjermkort til spilling, og det er jo de som er den viktigste hardware'n når vi snakker om 3d-grafikk og spilling.

Men du vil få en enda bedre maskin til spilling dersom du ser på Asus G73JH i stedet. Den fåes i en rekke forskjellige utgaver, fra ca.11,000 kroner og opp ca. 20, 000 kroner. Alle utgavene har et bedre skjermkort enn de to du lenker til har, men med de billigste versjonene får du Core i5 i stedet for Core i7 - så du får tenke gjennom om du egentlig har behov for en i7 prosessor. Til spilling, 17 tommer eller mer, og til et budsjett innenfor 15K, er dette etter min og mange andres mening, det beste kjøpet for tiden. Så kan man nok argumentere for at Acer'en og Toshiba'en er bedre allround maskiner, pga sin 4-kjerners prosessor, som er et bedre valg dersom man i tillegg til spilling skal drive med ting der mange kjerner kommer til sin rett.

Takk for tilbakemeldingen, det tas til etterretning! :yes: Tviler på at behovet for 4 kjerner vil være til stede i stor grad, så da blir det mest sannsynlig Asus'en - med mindre det skulle dukke opp noe annet i løpet av nærmeste framtid!

Lenke til kommentar

http://multicom.no/SearchResult.aspx?q=kw:gx660

synes du bør gå for denne modellen. nyeste fra msi, og bedre kjøling enn gx740

Enig med deg:) Denne modellen har ogsaa 3.0 port, og et utrolig bra lydsystem. "Downsiden" er vell at skjermen er baare 15,6 inch + at opplosningen er lav. Gaar sikkert an aa faa storre skjerm paa den vis du er villig til aa betale mere.

synes da ikke fullhd (1920x1080) er en lav oppløsning på en 15" men. finnes ikke mange laptopper med bedre oppløsning:P

Lenke til kommentar

Enig med deg:) Denne modellen har ogsaa 3.0 port, og et utrolig bra lydsystem. "Downsiden" er vell at skjermen er baare 15,6 inch + at opplosningen er lav. Gaar sikkert an aa faa storre skjerm paa den vis du er villig til aa betale mere.

synes da ikke fullhd (1920x1080) er en lav oppløsning på en 15" men. finnes ikke mange laptopper med bedre oppløsning:P

Sry jeg som saa feil. Trodde skjermen hadde 1366x768 i opplosning.

Lenke til kommentar

LINK Eneste jag har å si. Mange som anbefaler den.

Edit: Den har så og si det beste av alt innen bærbare pcer som er på det norske markedet per dags dato

Jeg vet ikke om problemet er fikset men de forste utgavene av denne pcen hadde tendenser til aa fryse/slaa seg av etter lengre tid med spilling.

Lenke til kommentar

LINK Eneste jag har å si. Mange som anbefaler den.

Edit: Den har så og si det beste av alt innen bærbare pcer som er på det norske markedet per dags dato

Jeg vet ikke om problemet er fikset men de forste utgavene av denne pcen hadde tendenser til aa fryse/slaa seg av etter lengre tid med spilling.

Kilde takk?

Jeg anbefaler helhjertet Asus G73. Den er stillegående, kald, godtytende, deilig tastatur, og fin skjerm.

Samtidig gir den utrolig mye hardware for pengene. Fikk forøvrig testet den på et 2 dagers lan, ikke en eneste krasj.

Lenke til kommentar

Hva med MSI GX660 eller MSI GX740 ?? Billigere er det også!

"Oppløsningen er lav".... hva faen!? Det er full HD!!

Lenke til kommentar

Teisteste jeg har hørt simen,

du kan jo søke på hvilket som helst produkt sammen med crash, og du vil se 10k forumfolk som whiner. Jeg vil se en artikkel eller et utsagn fra Asus hvor de kommenterer at dette er et problem.

Faktumet er at ingen annen laptop på dagens marked har like god kjøling som Asus G73, dvs at den holder seg kald, stillegående og at komponentene varer lenger. Samtidig som den er svært robust, har en fin skjerm, og tastaturet er godt å jobbe med.

Hva mer enn skal ha fra en gaming laptop vet jeg virkelig ikke? Asus G73 har bare fått strålende kritikk overalt.

Lenke til kommentar

Asus har generellt hatt kontroll på varmen på bærbarene sine, oppgjennom .... de hadde riktignok et lite feilskjær da de prøvde seg mot de store gutta (Alienware & Clevo) med sin W90-modell. Den fikk temmelig kort levetid. (Med store mener jeg ytelsesmessig - Asus som sådan er selvfølgelig mye større enn de andre to tilsammen, markedsmessig)

MSI derimot, har hatt endel problemer ... jeg vet ikke om de nyeste modellene har det, men jeg er generellt skeptisk til å anbefale MSI uten at jeg har positive tester fra anerkjente anmeldere å støtte meg til. Kan godt være at de nye holder mål, men hvem vet.

Det samme gjelder - kanskje i enda større grad - HP og Acer ... jeg skal være skikkelig overbevist om at alt er iorden før jeg anbefaler noen å kjøpe derfra.

Når det gjelder ordentlige spillbærbare har det de siste årene vært 3 merker som skiller seg ut med å levere heftig ytelse med kvalitet; Clevo, Alienware og Asus. Av disse bygger Clevo og Asus selv, på egen fabrikk - Alienware får bygget sine av andre - Clevo for noen år siden, så Arima, og hvem som bygger dem nå etter at Dell kjøpte dem opp vet jeg ikke.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...