Nitrius Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Noen som har noen tips til sånn ca. når det kan være lurt å stoppe vekst i byer? Eller det bare å la det vokse seg så store som mulig alle sammen? Merker at jeg begynner å få litt problem med food og happiness sånn generelt nå. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Spørsmål vedr. AI: Når man velger vanskelighetsgrad å starte med, vil de vanskeligste gradene basere seg på at man selv begynner med mindre resources enn CPU (i stedet for at CPU er smartere / har bedre AI)? Har alltid synes at dette er teit med Civ-serien... Endret 27. september 2010 av J-Core Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Never mind me! Endret 27. september 2010 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Spørsmål vedr. AI: Når man velger vanskelighetsgrad å starte med, vil de vanskeligste gradene basere seg på at man selv begynner med mindre resources enn CPU (i stedet for at CPU er smartere / har bedre AI)? Har alltid synes at dette er teit med Civ-serien... Civ er jo svært komplisert, og så lenge det er grenser for hvor bra en AI kan være, er den eneste måten å gjøre livet surt for oss på å gi ham bonuser. Det står omtrent det samme i manualen som i IV: Effects of Difficulty“Prince”is the middle level. On that level neither you nor your AI opponents get any particular bonuses. On levels below Prince you get bonuses in happiness and maintenance costs, and you get better results from Ancient Ruins. Barbarians are less aggressive and less smart on lower levels, as well.. On levels higher than Prince, the AIs receive increasing bonuses in city growth, production, and.technology. They may also get additional starting units and free techs to boot. Prince er altså vanskelighetsgraden hvor man stiller likt mot AI-en. Når det begynner å bli for lett, er det kanskje på tide å søke online. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Da blir det prince som blir vanskelighetsgraden å spille på mot CPU altså. Å gi fordeler i resources(bonuser) er å "dumme ned" spillet. Men ja, får bli online etter hvert da. Takk for svar. Endret 27. september 2010 av J-Core Lenke til kommentar
winds1 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 tiugama kaa: det finnes jo en egen option for å velge om man vil ha kartet som f.eks pangaea eller archaehnsblabla (masse små øyer). det virker litt rart at både world age og denne optionen skal være det samme, eller hva? Lenke til kommentar
LinoraN Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Som jeg sa har det ikke noe med landmassene å gjøre... Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 For de som har spilt Civ før anbefaler jeg ikke Prince, men høyere. AI virker vesentlig dummere enn tidligere med mange rare valg som går i din favør bare du er litt våken Eneste det virker som AI er god til er backstabbing og plassering av byer.. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Godt muligt det bare er slik som at det er flatere eller mer fjell.. Nå når jeg tenker meg om, så vet jeg faktisk ikke. Må slutte å uttale meg. Jeg tenkte litt for realistisk. Beklager Endret 27. september 2010 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 @Myagos Takker for tips, burde vel strengt tatt klart å tenke ut det selv da:P greit å slippe den introvideoen som lever sitt eget liv til tider samt dette med arbeidere seff Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Angående automatisering av workers er det noe som irriterer meg også! Det fantes en option i Civ4 for at "automated workers leave existing tile improvements intact" eller noe sånt. Hvorfor i all verden fjernet de den?! Det er faktisk svært enkelt og fikse dette: Finn først... C:\Brukere\(Ditt Navn)\Dokumenter\My Games\Civilization 5\ Når du er her inne finner du filen "UserSettings" Trykk på den, så den åpnes i notisblokken, og deretter finn: AutoWorkersDontReplace = 0 - bytt til "AutoWorkersDontReplace = 1" Voila, det er trygt å sette arbeiderne dine på Auto Work! Det er også svært effektivt når du har en kjempestor nasjon. PS: Du kan gjøre andre ting der inne som fks å slå av introfilmen, endre hvor mange runder det tar før spillet autosaver osv... Glimrende, tusen takk! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg vurderer å skaffe meg Civ5 ganske sterkt. Trenger noe som stjeler tiden min frem til FM11, og jeg begynner å bli litt lei FM10 og Minecraft. Spørsmålene mine er: - Ser flere sier at det er greit å sette seg inn i, selv for de som ikke er blodfan av serien og har spilt alle de gamle spillene døgnet rundt de siste 20 årene. Stemmer dette? Min Civilization-erfaring stammer fra maks 5 timer Civ2, og et par timer Alpha Centauri-demo. - Kjører spillet greit på en 2,5 år gammel laptop (som ny var den top-of-the-line... specs ikek helt i hodet, men det er 4gb RAM, 2,8 ghz dualcore hvertfall)? - Er det gøy? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 1: Vesentlig lettere å sette seg inn i enn tidligere utgaver i serien pga. forenklede systemer og mer ryddig UI. 2: Ja, men forvent at det tar vesentlig tid ved end-turn etterhvert. 3: Timene flyr! Vil ikke anbefale spillet i sin nåværende stand til Civ-freeks, det kreves patches og mods før dette blir et fullverdig Civ, men for en "utenforstående" er det så absolutt et brukbart spill Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Great, thanks. Blir vel til at jeg prøver demoen fra Steam for se om det er noe tess... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg bare lurer...når slutter barbarians å poppe opp overalt? Blir jo pisslei av å swatte ut barb camps. Selv etter 1000 år popper de samme opp som paddehatter. Og jeg må sende styrker tilbake igjen for å deale med dem. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 De blir aldri helt borte så lenge det er ubebodd plass på kartet hvor de kan spawne. En løsning er å ekspandere kulturgrensene eller å ha de fleste tiles visible. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Eneste løsningen jeg har funnet er å ha scouts som dekker visse patches rundt i riket, og fort+soldat hvor grensen ender. Forøvrig en grei ting å ha, historisk ganske riktig. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Ja disse barbarene er litt plagsomme, dog sleit mer med skipene til de. Hadde en by ved vannet hvor jeg hadde noen fiske båter, og tytt og stadig dukka det opp et barbar skip som blokkerte for maten, så dukka ofte opp melding om at byen sulter, men de ble jo drept lett, var bare at de dukka opp så jævlig ofte som var irriterende. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Hvordan får jeg utvidet havgrensen? Er ny i CIV så skjønner ikke dette helt. Har bare som regel 1 tile ut fra havnebyen min. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Hvordan får jeg utvidet havgrensen? Er ny i CIV så skjønner ikke dette helt. Har bare som regel 1 tile ut fra havnebyen min. Du må researche det, mener jeg. Er det noen måte å få opp rankings? Altså det som popper opp av og til. Endret 27. september 2010 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå