Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmål vedr. AI: Når man velger vanskelighetsgrad å starte med, vil de vanskeligste gradene basere seg på at man selv begynner med mindre resources enn CPU (i stedet for at CPU er smartere / har bedre AI)? Har alltid synes at dette er teit med Civ-serien...

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Spørsmål vedr. AI: Når man velger vanskelighetsgrad å starte med, vil de vanskeligste gradene basere seg på at man selv begynner med mindre resources enn CPU (i stedet for at CPU er smartere / har bedre AI)? Har alltid synes at dette er teit med Civ-serien...

Civ er jo svært komplisert, og så lenge det er grenser for hvor bra en AI kan være, er den eneste måten å gjøre livet surt for oss på å gi ham bonuser. Det står omtrent det samme i manualen som i IV:

Effects of Difficulty

“Prince”is the middle level. On that level neither you nor your AI opponents get any particular bonuses. On levels below Prince you get bonuses in happiness and maintenance costs, and you get better results from Ancient Ruins. Barbarians are less aggressive and less smart on lower levels, as well..

On levels higher than Prince, the AIs receive increasing bonuses in city growth, production,

and.technology. They may also get additional starting units and free techs to boot.

Prince er altså vanskelighetsgraden hvor man stiller likt mot AI-en. Når det begynner å bli for lett, er det kanskje på tide å søke online.

Lenke til kommentar

Angående automatisering av workers er det noe som irriterer meg også! Det fantes en option i Civ4 for at "automated workers leave existing tile improvements intact" eller noe sånt. Hvorfor i all verden fjernet de den?!

 

Det er faktisk svært enkelt og fikse dette:

 

Finn først...

C:\Brukere\(Ditt Navn)\Dokumenter\My Games\Civilization 5\

 

Når du er her inne finner du filen "UserSettings" Trykk på den, så den åpnes i notisblokken, og deretter finn: AutoWorkersDontReplace = 0 - bytt til "AutoWorkersDontReplace = 1"

 

Voila, det er trygt å sette arbeiderne dine på Auto Work! Det er også svært effektivt når du har en kjempestor nasjon.

 

PS: Du kan gjøre andre ting der inne som fks å slå av introfilmen, endre hvor mange runder det tar før spillet autosaver osv...

Glimrende, tusen takk! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å skaffe meg Civ5 ganske sterkt. Trenger noe som stjeler tiden min frem til FM11, og jeg begynner å bli litt lei FM10 og Minecraft.

 

Spørsmålene mine er:

 

- Ser flere sier at det er greit å sette seg inn i, selv for de som ikke er blodfan av serien og har spilt alle de gamle spillene døgnet rundt de siste 20 årene. Stemmer dette? Min Civilization-erfaring stammer fra maks 5 timer Civ2, og et par timer Alpha Centauri-demo.

 

- Kjører spillet greit på en 2,5 år gammel laptop (som ny var den top-of-the-line... specs ikek helt i hodet, men det er 4gb RAM, 2,8 ghz dualcore hvertfall)?

 

- Er det gøy? ;)

Lenke til kommentar

1: Vesentlig lettere å sette seg inn i enn tidligere utgaver i serien pga. forenklede systemer og mer ryddig UI.

2: Ja, men forvent at det tar vesentlig tid ved end-turn etterhvert.

3: Timene flyr!

 

Vil ikke anbefale spillet i sin nåværende stand til Civ-freeks, det kreves patches og mods før dette blir et fullverdig Civ, men for en "utenforstående" er det så absolutt et brukbart spill :)

Lenke til kommentar

Ja disse barbarene er litt plagsomme, dog sleit mer med skipene til de. Hadde en by ved vannet hvor jeg hadde noen fiske båter, og tytt og stadig dukka det opp et barbar skip som blokkerte for maten, så dukka ofte opp melding om at byen sulter, men de ble jo drept lett, var bare at de dukka opp så jævlig ofte som var irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...