Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig at AI'en er litt rar i spillet, plutselig så går alle til krig mot meg, når det i mine øyne er Persia som er verst, vet ikke hvor mange city-states han har tatt nå jeg. Men faen så vanskelig det skulle være, Persia er rett og slett noen jævler på saven min for øyeblikket og jeg spiller bare på Easy(nr3 eller noe sånt), men allikevel så virker det som jeg blir sakte men sikkert knust av Persia for øyeblikket, resten av civ'ene er egentlig ikke noen store trusler.

Lenke til kommentar

Ghandi er ihvertfall den største krigshisseren jeg har vært borti. Han var i 2 kriger før han ville ha meg med mot den 2. største nasjonen (der Ghandi er størst og jeg en god tredje), vi gikk til krig mot Askia begge to og 4-5 runder ut i krigen får jeg beskjeden "You were only a stepping stone on my path to power" -> Ghandi has declared war on you...

 

AI er litt rar, de diplomatiske mulighetene er begrenset (hadde gode forventninger der), selv om jeg liker secret pact osv, så gjør de i realiteten ingenting (såvidt jeg vet).

Lenke til kommentar

En ting har jeg lært nå.

 

Hvis Fireaxis eller 2K lager spill - ikke kjøp release-utgaven.

 

Virker som at det er bare et skall vi har fått. Veldig irriterende, syntes jeg. Klart skal de tjene penger, men hva er vitsen med å håpe på/forvente at vi skal kjøpe patchene demses?

Lenke til kommentar

for min del var religion kun en finfin måte å fikse spenn og kultur.

nå har de jo endret stort på hvordan man anskaffer seg begge, så ser ikke noen grunn for å ha det

 

En ting har jeg lært nå.

 

Hvis Fireaxis eller 2K lager spill - ikke kjøp release-utgaven.

 

Virker som at det er bare et skall vi har fått. Veldig irriterende, syntes jeg. Klart skal de tjene penger, men hva er vitsen med å håpe på/forvente at vi skal kjøpe patchene demses?

 

man må vel ikke kjøpe patcher vet jeg?

håper du mener dlc som kart osv?

Lenke til kommentar

Under Advanced setup finner jeg World Age. Står som default på 4 billion Years.

 

Hva er dette? satte den til 5 billion years men merket ikke noe. ikke det at jeg vet hva jeg skal se etter da :s

 

 

 

 

Edit:

 

En ting til, se på vedlagt bilde. Ville dere laget en by her? Masse krydder som jeg ved en seinere anledning kan bytte/selge men ikke NOE production så langt øye kan se. Dvs at alt jeg lager vil ta veldig lang tid ikke sant? Så her er det vel ikke lønsomt å lage en by eller? Ikke skyt meg vist dette blir for dumt, er enda ny i Civ verdenen.

 

CivilizationV 2010-09-27 05-35-20-87.bmp

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Angående automatisering av workers er det noe som irriterer meg også! Det fantes en option i Civ4 for at "automated workers leave existing tile improvements intact" eller noe sånt. Hvorfor i all verden fjernet de den?!

 

Det er faktisk svært enkelt og fikse dette:

 

Finn først...

C:\Brukere\(Ditt Navn)\Dokumenter\My Games\Civilization 5\

 

Når du er her inne finner du filen "UserSettings" Trykk på den, så den åpnes i notisblokken, og deretter finn: AutoWorkersDontReplace = 0 - bytt til "AutoWorkersDontReplace = 1"

 

Voila, det er trygt å sette arbeiderne dine på Auto Work! Det er også svært effektivt når du har en kjempestor nasjon.

 

PS: Du kan gjøre andre ting der inne som fks å slå av introfilmen, endre hvor mange runder det tar før spillet autosaver osv...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Under Advanced setup finner jeg World Age. Står som default på 4 billion Years.

 

Hva er dette? satte den til 5 billion years men merket ikke noe. ikke det at jeg vet hva jeg skal se etter da :s

 

 

 

 

 

 

Har med størrelsen på landmassene, slik var det hvertfall i tidligere civ spill, har ikke sjekket i 5

Lenke til kommentar

Under Advanced setup finner jeg World Age. Står som default på 4 billion Years.

 

Hva er dette? satte den til 5 billion years men merket ikke noe. ikke det at jeg vet hva jeg skal se etter da :s

 

 

 

 

 

 

Har med størrelsen på landmassene, slik var det hvertfall i tidligere civ spill, har ikke sjekket i 5

Mente dette hadde noe med fjell å gjøre...jo eldre verden er, desto mer slitt er den av vær og vind og derfor mer flat. Velger du en yngre verden vil det motsatte skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...