Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du ikke på autosaves? Kanskje en arv fra testingen av spillet, men jeg har alltid autosaves hver omgang og et lager på 500 saves, liggende. :p Når man skal teste spill gjelder det å ha slike innstillinger satt. :p

Civilization (og andre strategispill) er mer gøy uten loadscumming. Det syns ihvertfall jeg.

Hva har det med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har du ikke på autosaves? Kanskje en arv fra testingen av spillet, men jeg har alltid autosaves hver omgang og et lager på 500 saves, liggende. :p Når man skal teste spill gjelder det å ha slike innstillinger satt. :p

Civilization (og andre strategispill) er mer gøy uten loadscumming. Det syns ihvertfall jeg.

Hva har det med saken å gjøre?

hei har lyst for å ha en tips: 

når man starter så bør man lage en ny by men vanligvis er den byen ikke så effektiv. Nå for eksempel er jeg i krig med flere civ så bør jeg rett og slett la de erobre den?

Lenke til kommentar

Nei, man bør unngå å gi opp byer. Klart at om det for eksempel er snakk om by nummer 21 som man egentlig bare bygget like opp til en grense for å lage dårlig stemning, kan det være en ide å la den gå hvis alternativet er å bli overkjørt, men er det andrebyen din bør du forsvare den med nebb og klør.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Selv som builder (Liberty) så går jeg alltid to policies inn i Tradition.

Først 1 policy i Tradition for +3 culture og border expansion, deretter fyller jeg Liberty, så 1 policy til i tradition, for +50% ranged defense og gratis maintenance. Ingen vil noensinne angripe deg om du har èn unit per by og du bygger wide.

Lenke til kommentar

Liberty er stort sett kun optimalt for de som ønsker å gå til krig tidlig, har tilgang til over 6 unike luksuser, har tilgang til Mount Sinai, og/eller har en god unik bygning som erstatter de tidligste bygningene man kan bygge. Helst en kombinasjon av dette.

Selv da faller man bak tradition ved universitetene, og man har konstant dårligere science og gpt enn tradition med mindre man bygger bare 4 byer og i så tilfelle bare er dårligere på alle måter.

Lenke til kommentar

Liberty og wide er quantity over quality (tall). Må ikke krige fordi man er liberty, med mindre man ikke får det landet man ønsker seg :p

Digger Shoshone til å leke den leken. Pleier å forsøke og kapre så mye land som mulig tidligst mye og omringe andre civs eller blokkere store områder. Eventuelt setter ut noen militære enheter slik at om noen prøver seg og ikke vil lystre "do not settle near me" så kriger jeg dem. Pleier ikke få noen store konsekvenser så tidlig.

Endret av misanthrope
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...