Sexylubb1 Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) hele greia er vel at jeg forstår ikke helt dette spillet:når jeg har en plass hvor det står et heste-ikon på da bygger jeg rett og slett en pasture? men hva gjør egentlig en pasture ? gir den meg en hest hver tur eller hvordan blir dette regnet? Har du prøvd å spille med tips på? Endret 22. oktober 2015 av Malvado Sitat-pyramide Fy fy! 2 Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 En ressurs (f.eks hester) kan gi deg X antall av ressursen når den er bygget ut. For eksempel hester med pasture. Om du holder over hestene med markøren, skal du få opp informasjon om hvor mange hester du får fra den. Disse ressursene er permanente. Det vil si, hvis det står at du får 5 hester fra den, så får du 5 hester... ikke noe "per tur". Om du da bygger styrker som krever hest (f.eks. cavalry, lancer, horseman eller lignende), så trekkes det vekk én hest per enhet som bruker hest. Bygger du da 5 stk, vil du bruke opp alle de 5 du har, og det vil da stå "0" oppe i toppen av skjermen ved siden av hesteikonet. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Bygg pastures på de rutene med hester (aktiver ressursikoner i map options for å lettere se dem)Alternativt kan du slette noen enheter som krever hester. hele greia er vel at jeg forstår ikke helt dette spillet: når jeg har en plass hvor det står et heste-ikon på da bygger jeg rett og slett en pasture? men hva gjør egentlig en pasture ? gir den meg en hest hver tur eller hvordan blir dette regnet? Sa ikke du at du hadde 500+ timer i spillet? Mener ikke å være frekk, men det virker ikke sånn. 1 Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 hele greia er vel at jeg forstår ikke helt dette spillet:når jeg har en plass hvor det står et heste-ikon på da bygger jeg rett og slett en pasture? men hva gjør egentlig en pasture ? gir den meg en hest hver tur eller hvordan blir dette regnet? Har du prøvd å spille med tips på? er ikke sikker men jeg tror det . I så fall så forstår jeg greia np Bygg pastures på de rutene med hester (aktiver ressursikoner i map options for å lettere se dem)Alternativt kan du slette noen enheter som krever hester. hele greia er vel at jeg forstår ikke helt dette spillet: når jeg har en plass hvor det står et heste-ikon på da bygger jeg rett og slett en pasture? men hva gjør egentlig en pasture ? gir den meg en hest hver tur eller hvordan blir dette regnet? Sa ikke du at du hadde 500+ timer i spillet? Mener ikke å være frekk, men det virker ikke sånn. haha det hadd ejeg aldri sagt. Dette er det første gang jeg spiller det spillet men bare en ting til hva er a time victory? slik jeg forstod er det en begrenset periode så taper jeg? eller? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Da husker jeg feil Time victory ser på poengsummen til alle sivilisasjonene etter 500 turns. Den med høyest poengsum går av med seieren. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 men bare en ting til hva er a time victory? slik jeg forstod er det en begrenset periode så taper jeg? eller? Avhengig av hvilken hastighet du spiller på vil spillet avslutte etter et visst antall runder, de forskjellige hastighetene gir følgende: Quick: 330 runder Standard: 500 runder Epic: 750 runder Marathon: 1500 runder Hvis ingen av spillerne har oppnådd en av de andre seirene (domination, science, culture, diplomacy) før dette vil spillet da kåre vinneren ut fra hvilken spiller som har høyest poengsum. Med mindre du spiller på vanskelighetsgrader under Prince og gjør en ekstremt dårlig jobb med å styre sivilisasjonene din vil Time Victory svært sjeldent være et tema. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Når et samarbeidsprosjekt er ferdig, du har glemt å bidra og nyeste save er 40 runder bakover i tid... Endret 27. oktober 2015 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Har du ikke på autosaves? Kanskje en arv fra testingen av spillet, men jeg har alltid autosaves hver omgang og et lager på 500 saves, liggende. Når man skal teste spill gjelder det å ha slike innstillinger satt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Hadde glemt at man kunne endre på de innstillingene. Men 500 (eller 50) autosaves blir litt uoversiktlig, ideelt hadde jeg sett at spillet autolagret hver tiende runde, uten å slette som vanlige saves. Endret 27. oktober 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Når et samarbeidsprosjekt er ferdig, du har glemt å bidra og nyeste save er 40 runder bakover i tid... Da har du enten brukt det for å få A.I.-en til å kaste bort hammere eller brukt dine egne hammere feil, fortsett videre og klar deg uten så blir du en bedre spiller Det er strengt tatt bare World's Fair som er verdt å fokusere på med mindre du går for culture victory eller diplomatic victory, men for å få gullkronen under noen av disse prosjektene må du nesten være i en posisjon til å ta alle A.I.-ene gjennom domination og ikke ha noe bedre å bruke hammerene på. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Akkurat i dette tilfellet ville jeg vært fucked uten International Games. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Akkurat i dette tilfellet ville jeg vært fucked uten International Games. Da har du vel gått for culture victory eller diplo victory, noe jeg personlig aldri gjør fordi det tar lengre tid å vinne slik. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Nei, denne gangen spilte jeg litt eksperimentelt for moro skyld. Spilte bredt med Korea, med brutal åpning for å ta kontroll på kontinentet. Kontinentkompisene mine var Shaka (nærmeste nabo ) og Ghengis, og de hadde aldri penger, så starten ble treg. Fikk dessverre ikke has på Shaka før han fikk Impi, så det tok jo enda litt lenger tid enn det burde. På nabokontinentet spiste Maria T bystater til frokost, og snart var det bare oss to igjen. Planen var å ha ni kystbyer så jeg kunne sende obskøne mengder mat til Seoul. Den trege starten førte til at tjukka fikk litt mange underverker, og det hjalp ikke at hun tok Edinburgh. Jeg måtte ha IG for å unngå revolusjon. Endret 28. oktober 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Nei, denne gangen spilte jeg litt eksperimentelt for moro skyld. Spilte bredt med Korea, med brutal åpning for å ta kontroll på kontinentet. Kontinentkompisene mine var Shaka (nærmeste nabo ) og Ghengis, og de hadde aldri penger, så starten ble treg. Fikk dessverre ikke has på Shaka før han fikk Impi, så det tok jo enda litt lenger tid enn det burde. På nabokontinentet spiste Maria T bystater til frokost, og snart var det bare oss to igjen. Planen var å ha ni kystbyer så jeg kunne sende obskøne mengder mat til Seoul. Den trege starten førte til at tjukka fikk litt mange underverker, og det hjalp ikke at hun tok Edinburgh. Jeg måtte ha IG for å unngå revolusjon. 9 kystbyer med mat til hovedstaden pluss alle innenlandsbyer??? Hvordan fikser du happiness med noe sånt? Og hvordan fikk du problemer med influence? Med Korea kunne du lett tatt igjen tjukka i renessansen og bygd alle gode wonders selv, dessuten burde du nesten gått for autocracy og gått for 100 tourism per great person-komboen. Jeg gidder sjelden ta mer enn de byene jeg må, og oftest gjennom utpresning Endret 28. oktober 2015 av N o r e n g Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Pagoda, lykke-bonusene i Order og Neuschwanstein. Det ble ikke lettere av at tjukkeberta hadde spist opp alle de merkantile bystatene. Ingen optimal runde, men når man setter seg et bestemt mål blir man mindre tilpasningsdyktig enn når målet bare er å vinne. Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 hei igjen folknes. Nå kom jeg tilbake med to spørsmål: 1- bygging av tinger i min hovedstad plutselig ble meget lang-hvorfor? hva skyldes dette? 2- npr en city-state vil far meg for eksempel at jeg skal " connect salt to my trade network" hvordan i så fall skal jeg gjøre deT? 3- Når jeg er i krig med en annen civilization så vanligvis mister jeg trade-routes med andre city-states- har noen av dere i så fall tips for å forhindre dette? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 1. Fordi du ikke har nok folk som jobber i production tiles/bygninger. Trykk på byen og sett den i production-focus om du vil ha mer av det. 2. Bare skaff deg salt (få det fra en annen spiller, eller bygg en mine selv) 3. Dersom city states er alliert med en annen civ som du kriger med, vil disse også gå til krig mot deg 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Hva er det høyeste populasjonen dere har fått i en by? Forløpig har jeg en i 53 pop i mitt nåværende game, som har påløpt i snart et halvt år. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Hva er det høyeste populasjonen dere har fått i en by? Forløpig har jeg en i 53 pop i mitt nåværende game, som har påløpt i snart et halvt år. Hvor mange runder? Og hvilken hastighet? Personlig har jeg hatt et par ganger med 40 pop, det ga rask science victory Endret 17. november 2015 av N o r e n g Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Hva er det høyeste populasjonen dere har fått i en by? Forløpig har jeg en i 53 pop i mitt nåværende game, som har påløpt i snart et halvt år. Hvor mange runder? Og hvilken hastighet?Personlig har jeg hatt et par ganger med 40 pop, det ga rask science victory Er i turn rundt 5-600 vil jeg tro Hva det besto av: - Ynaemp, største earth map tilgjengelig i civ - 62 sivilisasjoner - Aggressive AI - Historic pace (har nylig utvikla atomvåpen) - En del andre mods Spiller som Norge. Har tatt over hele Europa. Er 22 sivilisasjoner igjen, og det er bare super powers som tar over hele kontinenter og en del små som fortsatt er stuck i renessansen. Jeg ligger 13 techs bak toppen og det er 5 sivilisasjoner over meg i tech. Egypt er den største og er snart ferdigutvikla, og de dominerer det meste av Afrika. Brasil har hele sør-amerika. Sioux har nesten hele nord'amerika. Australia har hele oseania (med unntak av noen få øyer). Asia er delt opp i mange store sivilisasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå