Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

 

hele greia er vel at jeg forstår ikke helt dette spillet:

når jeg har en plass hvor det står et heste-ikon på da bygger jeg rett og slett en pasture? men hva gjør egentlig en pasture ? gir den meg en hest hver tur eller hvordan blir dette regnet?

Har du prøvd å spille med tips på?

Endret av Malvado
Sitat-pyramide Fy fy!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ressurs (f.eks hester) kan gi deg X antall av ressursen når den er bygget ut. For eksempel hester med pasture. Om du holder over hestene med markøren, skal du få opp informasjon om hvor mange hester du får fra den. 

 

Disse ressursene er permanente. Det vil si, hvis det står at du får 5 hester fra den, så får du 5 hester... ikke noe "per tur". Om du da bygger styrker som krever hest (f.eks. cavalry, lancer, horseman eller lignende), så trekkes det vekk én hest per enhet som bruker hest.  Bygger du da 5 stk, vil du bruke opp alle de 5 du har, og det vil da stå "0" oppe i toppen av skjermen ved siden av hesteikonet.

Lenke til kommentar

 

 

Bygg pastures på de rutene med hester (aktiver ressursikoner i map options for å lettere se dem)

Alternativt kan du slette noen enheter som krever hester.

 

hele greia er vel at jeg forstår ikke helt dette spillet:

når jeg har en plass hvor det står et heste-ikon på da bygger jeg rett og slett en pasture? men hva gjør egentlig en pasture ? gir den meg en hest hver tur eller hvordan blir dette regnet?

 

Sa ikke du at du hadde 500+ timer i spillet? Mener ikke å være frekk, men det virker ikke sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

hele greia er vel at jeg forstår ikke helt dette spillet:

når jeg har en plass hvor det står et heste-ikon på da bygger jeg rett og slett en pasture? men hva gjør egentlig en pasture ? gir den meg en hest hver tur eller hvordan blir dette regnet?

Har du prøvd å spille med tips på?

 

er ikke sikker men jeg tror det . I så fall så forstår jeg greia np ;)

 

 

 

Bygg pastures på de rutene med hester (aktiver ressursikoner i map options for å lettere se dem)

Alternativt kan du slette noen enheter som krever hester.

 

hele greia er vel at jeg forstår ikke helt dette spillet:

når jeg har en plass hvor det står et heste-ikon på da bygger jeg rett og slett en pasture? men hva gjør egentlig en pasture ? gir den meg en hest hver tur eller hvordan blir dette regnet?

 

Sa ikke du at du hadde 500+ timer i spillet? Mener ikke å være frekk, men det virker ikke sånn.

 

haha det hadd ejeg aldri sagt. Dette er det første gang jeg spiller det spillet

 

men bare en ting til hva er a time victory? slik jeg forstod er det en begrenset periode så taper jeg? eller?

Lenke til kommentar

men bare en ting til hva er a time victory? slik jeg forstod er det en begrenset periode så taper jeg? eller?

Avhengig av hvilken hastighet du spiller på vil spillet avslutte etter et visst antall runder, de forskjellige hastighetene gir følgende:

Quick: 330 runder

Standard: 500 runder

Epic: 750 runder

Marathon: 1500 runder

Hvis ingen av spillerne har oppnådd en av de andre seirene (domination, science, culture, diplomacy) før dette vil spillet da kåre vinneren ut fra hvilken spiller som har høyest poengsum.

 

Med mindre du spiller på vanskelighetsgrader under Prince og gjør en ekstremt dårlig jobb med å styre sivilisasjonene din vil Time Victory svært sjeldent være et tema.

Lenke til kommentar

Når et samarbeidsprosjekt er ferdig, du har glemt å bidra og nyeste save er 40 runder bakover i tid... :angry:

Da har du enten brukt det for å få A.I.-en til å kaste bort hammere eller brukt dine egne hammere feil, fortsett videre og klar deg uten så blir du en bedre spiller  :wee:

Det er strengt tatt bare World's Fair som er verdt å fokusere på med mindre du går for culture victory eller diplomatic victory, men for å få gullkronen under noen av disse prosjektene må du nesten være i en posisjon til å ta alle A.I.-ene gjennom domination og ikke ha noe bedre å bruke hammerene på.

Lenke til kommentar

Nei, denne gangen spilte jeg litt eksperimentelt for moro skyld. Spilte bredt med Korea, med brutal åpning for å ta kontroll på kontinentet. Kontinentkompisene mine var Shaka (nærmeste nabo :hrm: ) og Ghengis, og de hadde aldri penger, så starten ble treg. Fikk dessverre ikke has på Shaka før han fikk Impi, så det tok jo enda litt lenger tid enn det burde. På nabokontinentet spiste Maria T bystater til frokost, og snart var det bare oss to igjen. Planen var å ha ni kystbyer så jeg kunne sende obskøne mengder mat til Seoul. Den trege starten førte til at tjukka fikk litt mange underverker, og det hjalp ikke at hun tok Edinburgh. Jeg måtte ha IG for å unngå revolusjon.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Nei, denne gangen spilte jeg litt eksperimentelt for moro skyld. Spilte bredt med Korea, med brutal åpning for å ta kontroll på kontinentet. Kontinentkompisene mine var Shaka (nærmeste nabo :hrm: ) og Ghengis, og de hadde aldri penger, så starten ble treg. Fikk dessverre ikke has på Shaka før han fikk Impi, så det tok jo enda litt lenger tid enn det burde. På nabokontinentet spiste Maria T bystater til frokost, og snart var det bare oss to igjen. Planen var å ha ni kystbyer så jeg kunne sende obskøne mengder mat til Seoul. Den trege starten førte til at tjukka fikk litt mange underverker, og det hjalp ikke at hun tok Edinburgh. Jeg måtte ha IG for å unngå revolusjon.

9 kystbyer med mat til hovedstaden pluss alle innenlandsbyer???

Hvordan fikser du happiness med noe sånt? Og hvordan fikk du problemer med influence?

Med Korea kunne du lett tatt igjen tjukka i renessansen og bygd alle gode wonders selv, dessuten burde du nesten gått for autocracy og gått for 100 tourism per great person-komboen.

Jeg gidder sjelden ta mer enn de byene jeg må, og oftest gjennom utpresning  :evil:

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hei igjen folknes. Nå kom jeg tilbake med to spørsmål:

1- bygging av tinger i min hovedstad plutselig ble meget lang-hvorfor? hva skyldes dette?

2- npr en city-state vil far meg for eksempel at jeg skal " connect salt to my trade network" hvordan i så fall skal jeg gjøre deT?

3- Når jeg er i krig med en annen civilization så vanligvis mister jeg trade-routes med andre city-states- har noen av dere i så fall tips for å forhindre dette?

Lenke til kommentar

Hva er det høyeste populasjonen dere har fått i en by? Forløpig har jeg en i 53 pop i mitt nåværende game, som har påløpt i snart et halvt år.

Hvor mange runder? Og hvilken hastighet?

Personlig har jeg hatt et par ganger med 40 pop, det ga rask science victory

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

 

Hva er det høyeste populasjonen dere har fått i en by? Forløpig har jeg en i 53 pop i mitt nåværende game, som har påløpt i snart et halvt år.

Hvor mange runder? Og hvilken hastighet?

Personlig har jeg hatt et par ganger med 40 pop, det ga rask science victory

Er i turn rundt 5-600 vil jeg tro

 

Hva det besto av:

 

- Ynaemp, største earth map tilgjengelig i civ

- 62 sivilisasjoner

- Aggressive AI

- Historic pace (har nylig utvikla atomvåpen)

- En del andre mods

 

Spiller som Norge. Har tatt over hele Europa. Er 22 sivilisasjoner igjen, og det er bare super powers som tar over hele kontinenter og en del små som fortsatt er stuck i renessansen. Jeg ligger 13 techs bak toppen og det er 5 sivilisasjoner over meg i tech. Egypt er den største og er snart ferdigutvikla, og de dominerer det meste av Afrika. Brasil har hele sør-amerika. Sioux har nesten hele nord'amerika. Australia har hele oseania (med unntak av noen få øyer). Asia er delt opp i mange store sivilisasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...