Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er det hele greia:  jeg angrep på andre sivilsajsoner og de er meget svake så jeg bare knuste de sterkeste av dem, er det derfor? ja men hva er jo målet i dette spille dat? Er det ikke å ta kontrollen over verdenen? 

men det du sier er jo når jeg angriper på andre sivilsasjoner minker hestene eller hva?

Det jeg mener med hestene er at du må få en worker til å bygge et pasture på den flisa for å kunne bruke dem, hvis du ikke bygger et pasture blir ikke hestene tilkoblet riket ditt og du får ikke nyttegjort deg dem, på samme måte som andre ressurser i spillet. Hvis du ikke forbedrer luksusressursene dine vil du for eksempel slite kraftig med å holde folket ditt fornøyd etterhvert som riket ditt vokser.

dette forstår jeg men hele greia er jo at jeg har en pasture men antallet til hestene øker jo ikke?

Står det grønt eller rødt tall etter hestene på toppen av linja da?

Grønt betyr at du er i pluss.

Rødt betyr at du er i minus

Lenke til kommentar

Setter alltid Workers i automode, greit å slippe å passe på de mens jeg skaffer mer land...

Føler de gjør en noenlunde grei jobb da, men er det noe å hente på å kjøre de manuelt?

De holder seg aktive, men de prioriterer sjeldent riktig i forhold til mine strategier når jeg spiller på Immortal.

For eksempel har de en tendens til å bygge trading post framfor farmer, og farmer på flat jord framfor farmer ved elver.

Ofte blir veier bygget feil også, som fører til høyere kostnader og lengre byggetider som fort senker vekst befolkningsmessig og økonomisk.

Typisk bør du ha en tre-fire workers om du spiller tradition og ikke går til krig, mens en virkelig stor sivilisasjon kan gjerne ha syv-åtte etter hvert som den blir stadig større.

Lenke til kommentar

det er det hele greia:  jeg angrep på andre sivilsajsoner og de er meget svake så jeg bare knuste de sterkeste av dem, er det derfor? ja men hva er jo målet i dette spille dat? Er det ikke å ta kontrollen over verdenen? 

men det du sier er jo når jeg angriper på andre sivilsasjoner minker hestene eller hva?

Det jeg mener med hestene er at du må få en worker til å bygge et pasture på den flisa for å kunne bruke dem, hvis du ikke bygger et pasture blir ikke hestene tilkoblet riket ditt og du får ikke nyttegjort deg dem, på samme måte som andre ressurser i spillet. Hvis du ikke forbedrer luksusressursene dine vil du for eksempel slite kraftig med å holde folket ditt fornøyd etterhvert som riket ditt vokser.

dette forstår jeg men hele greia er jo at jeg har en pasture men antallet til hestene øker jo ikke?

Post en save.:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er passiv-agressiv helt frem til jeg har tanks/bombers, svarer krigshissere med å forhandle frem peacetreaty snarest.

Krig i tidlig stadium er bare waste av ressurser.

Kommer jo selvfølgelig an på hvor uheldig man er med plasseringen på kartet.

Hvilken vanskelighetsgrad spiller du på?

En av de enkleste måtene å vinne tidlig krig på er å rushe composite bowmen sammen med liberty for å få fire-fem byer og produsere composite bowmen kjemperaskt.

Lenke til kommentar

Spiller King, men er drita lei av alt dillet med diplomacy... stress å slikke alle opp etter ryggen når de driter i deg i neste runde likevel.

Liker best å skaffe meg mest mulig land med mest mulig ressurser så tidlig som mulig og med minst mulig krig. Researcher kun science tidlig.

*edit mobiltastefeil*

Endret av Just2user
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det er i minus: -4 så ka skal jeg gjøre da?

Lenke til kommentar

det er det hele greia: jeg angrep på andre sivilsajsoner og de er meget svake så jeg bare knuste de sterkeste av dem, er det derfor? ja men hva er jo målet i dette spille dat? Er det ikke å ta kontrollen over verdenen?

det er i minus: -4 så ka skal jeg gjøre da?
Bygg pastures på de rutene med hester (aktiver ressursikoner i map options for å lettere se dem)

Alternativt kan du slette noen enheter som krever hester.

Lenke til kommentar

Det kommer jo litt an på omstendighetene, men jeg vil anslå at hvis du opplever ressursknapphet før industrialismen på vanskelighetsgrader under Immortal er det som regel fordi du har for mange enheter. Eller, som Lars sier, at du har solgt ressursene. Sjelden jeg har mer enn et par heste-enheter med mindre jeg er alliert med en militant bystat som liker å gi dem bort. Ofte har jeg ingen.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale noen gode "Norge" mods, altså som lar deg spille som Norge? Prøvd et par, men virker veldig halvveis det jeg fant på workshopen. 

JFDs Kingdom of Norway - Haakon Haakonson

JFDs Kingdom of Denmark-Norway - Christian IV

JFDs Kingdom of Sweden-Norway - Oscar II

Hvis det er en leder som mangler vil jeg si det hadde vært Olav Tryggvason eller Håkon den gode Adalsteinsfostre.

Håkon Adalsteinsfostre kunne for eksempel hatt "leidang" som unik funksjon, som ga han +20% produksjon av militære enheter med +10 XP.

Med unik enhet "Viking Bowman" med 14 ranged strength og 9 combat strength, erstatter Composite Bowman og koster 50% flere hammere.

Og en unik bygning "lagting" som erstattet barracks og gir i tillegg til +15 XP også +1 kultur for hver andre innbygger.

Rimelig endimensjonell leder, men han hadde definitivt fungert og vært morsom å spille som  :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bygg pastures på de rutene med hester (aktiver ressursikoner i map options for å lettere se dem)

Alternativt kan du slette noen enheter som krever hester.

hele greia er vel at jeg forstår ikke helt dette spillet:

når jeg har en plass hvor det står et heste-ikon på da bygger jeg rett og slett en pasture? men hva gjør egentlig en pasture ? gir den meg en hest hver tur eller hvordan blir dette regnet?

Endret av Malvado
Pyramide
Lenke til kommentar

Hvis du for eksempel har et felt som gir deg tre hester er det ikke sånn at du har fått et konkret antall dyr du kan bruke og spare på. Har du tre hester denne runden og ikke gjør noe som gir deg flere hester, vil du ha tre hester neste runde også. Se heller på det slik at du har heste-ressurser nok til å holde tre enheter som bruker hester.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale noen gode "Norge" mods, altså som lar deg spille som Norge? Prøvd et par, men virker veldig halvveis det jeg fant på workshopen. 

JFDs Kingdom of Norway - Haakon Haakonson

JFDs Kingdom of Denmark-Norway - Christian IV

JFDs Kingdom of Sweden-Norway - Oscar II

Hvis det er en leder som mangler vil jeg si det hadde vært Olav Tryggvason eller Håkon den gode Adalsteinsfostre.

Håkon Adalsteinsfostre kunne for eksempel hatt "leidang" som unik funksjon, som ga han +20% produksjon av militære enheter med +10 XP.

Med unik enhet "Viking Bowman" med 14 ranged strength og 9 combat strength, erstatter Composite Bowman og koster 50% flere hammere.

Og en unik bygning "lagting" som erstattet barracks og gir i tillegg til +15 XP også +1 kultur for hver andre innbygger.

Rimelig endimensjonell leder, men han hadde definitivt fungert og vært morsom å spille som  :wee:

Takk for tipset, skal teste det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...