Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det andre som har bestilt via Steam? Som kanskje kan dele erfaringer. Er det forskjell på f.eks. multiplayer delen om man kjøper via Steam enn om man kjøper på boks-versjonen?

Nei. Eller, hvis du tenker på at man får med en annen civ (Babylon?), så er ikke det tilgjengelig i MP.

 

Prøvde multiplayer nettopp. Det gikk ikke så bra. Kort sagt, det er mye med dette spillet som trenger en finjustering. Det er ikke noe som er alvorlig galt, så man kan si at releasen og 1.0-versjonen har vært en suksess, men det er nok av ting de kan finne på å gjøre det bedre.

 

Hva jeg synes? Jeg storkoser meg :)

Lenke til kommentar

Game 2 var med japan. igjen valgte jeg Earth og etter et par turer fant jeg ut at jeg startet i Afrika og min nærmeste nabo var Oslo og Stokholm. Hvorfor starter jeg ikke i england når jeg spiller med england og i japan når jeg spiller japan?

 

Er no bilde av landet når jeg starter å spille.

 

Edit: Angrer litt på at jeg ikke kjøpte DE. Skulle likt å spillt med Babylon. Men lite jeg kan gjøre med dette nuh:(

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

enig med Tiltman på sett og vis, men når man spiller på et verdenskart og vil være et spesifikt land av en eller annen rar grunn så burde man starte der landet er pr dags dato.

 

det som da heller burde være random (om det ikke er det) er ressurser og disse småbyene rundt om kring.

 

for de som tidligere klagde over at ting gikk fort å forske fram er det jo bare å forandre vanskelighetsgrad, har ikke finlest så vet ikke om det er nevnt.

Lenke til kommentar

Det å spille med kjent kart og å vite hvor alle andre er fra starten kan da umulig være noe artig. Blir jo som poker hvor du vet hva alle sitter med på hånda...

 

eeh.. nei. blir som å spille poker å vite hvor de du spiller mot sitter hen. Selv om du vet at petter, per og pål sitter på andre siden av bordet betyr ikke det at du vet hvilke kort de har.

 

Samme i civ. Selv om du vet at tyskland er i tyskland, england er i england og japan er i japan vet du no ikke hva de gjør før du faktisk scouter de og muligens går til krig.

 

Edit: da var faktisk MOD for nettop dette ute:

http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=88426

 

Skal testes :)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Virker som du ikke har muligheten til å installere mods om du har steam og spillet installert på en annen harddisk enn C:, noe som er litt dumt. Eller er vel mulig å finne download fila og plassere den på riktig plass muligens, men ikke noe skjer ved å bare velge download på mods ingame hvertfall.

 

Fant tråd om det på det offisielle forumet: http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=88563 så får håpe det blir fiksa, dog syns det begynner å dukke opp litt vel mange "små" bagateller nå.

 

 

Edit: Når du downloader mods så havner det noen kompressa filer her(Windows 7): C:\Users\XXX\Documents\My Games\Sid Meier's Civilization 5\MODS, disse kan du pakke ut med 7-zip o.l, til samme mappe, og da funker det.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Det er no dårlig nyheter for meg :/ Hvordan får jeg byer til å trade (mer) med meg? Forje game hadde jeg stor manko på iron og oslo som min nærmeste nabo var midt i iron himmelen. Laga vei fra min by til oslo og pøste på med peng til de var bli og fornøyd men ikke noe iron på meg (ja jeg er enda ny i Civ verdenen :) )

Lenke til kommentar

Hentet det på posten "idag" ved ett tida, og nå er klokka snart seks natt til søndag, står på steam at jeg har spilt i 16,1 timer. :innocent:

Vart et par-tre kriger som ble umåtelig spennende.

 

 

MysticoN, du må gi de så mye penger at de blir allierte med deg.

 

Om de har mætti med viktige ressurser er det nesten bedre å ta det med makt, og bygg veier kun der du har behov. Koster penger vettu :)

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Har ikke lagt merke til noen bakside med disse trengende byene.

Virker kun som om de feirer "vi elsker kongen dagen" om man gir de den greia.

Burde vel stå noe i den hjelp greia om det kanskje?

Ellers må man si at der uvant å tjene så mye penger, vant til litt mere røde tall på økonomisiden:p

leste forøvrig det om veier i en omtale, men har jo seff glemt av det og spammet litt veier på det gamer jeg har nå:s

savner forøvrig en fungerende MP, klarer ikke joine et game ordentlig en gang, samt at det ikke finnes hotseat!!!

 

Edit: hvilken vanskelighetsgrad spiller folk på?

Endret av thiscouldbeanyone
Lenke til kommentar

hvordan er det å spille over nett mot andre? ser det er flere som har skrevet litt om det her, at det er treigt og sånn, så vet ikke helt hva jeg skal tro... ?

 

 

Er prikk likt som å spille singleplayer, bortsett fra at det er en timer som blir lagt inne, sånn at folk ikke kan bruke 1000år på hver turn. Samt at animasjonene er fjernet, noe som er ganske teit. Ellers så er det vel noen som sliter med div bugs osv... Dog nå har ikke jeg spilt en multiplayer kamp enda.

 

Jeg fikk det til å funke, men jeg måtte bruke en crack fra Piratbukta. Jeg har en lovlig kopi, men måtte ty til ulovlig crack for at det skulle funke. :dontgetit:

 

Har du vært innom support forumet til spillet? http://forums.2kgames.com/forums/forumdisplay.php?f=86 er noen par stickys der du kanskjen finner noe hjelp i, ellers kan du jo lage en egen tråd om problemet der, så sant du ikke er fornøyd med å bruke cracken.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...