Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg slutta med Civ5 noen få uker etter release grunnet håpløs AI (jeg ble bare sint av og se hvor tåpelig AI'en dreiv på). Er det blitt noe bedre etterhvert ?

Lenke til kommentar

Hmm hvorfor får jeg ikke print screene i civ? Når jeg paster i paint blir det bare svart :(

Uansett en city state vil ha roads, men eneste vei inn til dem er det 2 fjell i veien, how? :p

Når du trykker print scr i Civ V blir det lagra ei .bmp-fil ein plass i Civ-mappa. Enten i steam-mappa eller i dokumenter/my games/civ.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg syns Civ 5 var en stor skuffelse i forhold til Civ 3 og 4. Det er jo bra at de prøver nye ting, men trist at AI'en fikk så lite prioritet. Jeg håper det blir store endringer igjen i nummer 6 og at noen av dem blir å gå tilbake til ting fra de gamle spillene.

Paradoksalt nok, ønsker folk kortere tid mellom turns + bedre AI. Per idag tror jeg det er litt vanskelig å få til.

Lenke til kommentar

Paradoksalt nok, ønsker folk kortere tid mellom turns + bedre AI. Per idag tror jeg det er litt vanskelig å få til.

Det store problemet jeg alltid ender opp med er at en nærliggende sivilisasjon angriper meg, så tar jeg en eller to byer fra dem fordi jeg kan, og så kommer "They believe you are a warmonger" og "XXX has denounced us" fra alle sivilisasjonene og annet tull som denouncing i hytt og pine til slutten av spillet. Samme skjer om jeg bygger opp en armé og tar en eller to byer fra en nabo, jeg kunne forstått dette hvis jeg gjorde det flere ganger på rad, men en eller to byer?

Hvorfor skal jeg straffes når AIen startet krigen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det store problemet jeg alltid ender opp med er at en nærliggende sivilisasjon angriper meg, så tar jeg en eller to byer fra dem fordi jeg kan, og så kommer "They believe you are a warmonger" og "XXX has denounced us" fra alle sivilisasjonene og annet tull som denouncing i hytt og pine til slutten av spillet. Samme skjer om jeg bygger opp en armé og tar en eller to byer fra en nabo, jeg kunne forstått dette hvis jeg gjorde det flere ganger på rad, men en eller to byer?

Haha ja. Det skjer hver bidige gang, computeren går til krig mot meg. Han får juling, og enten tar jeg en by eller to, eller tilbyr han meg en by. Og vips hele verden hater meg, denouncer meg og mener JEG?!? er en warmongerer.

Helt hinsides fornuft.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Når det kommer til diplomacy, er jeg helt enig. Der burde det ikke være så veldig vanskelig å bedre den noe tilbakestående AIen uten at det bør gå så alt for voldsomt utover ytelse.

Lenke til kommentar

Haha ja. Det skjer hver bidige gang, computeren går til krig mot meg. Han får juling, og enten tar jeg en by eller to, eller tilbyr han meg en by. Og vips hele verden hater meg, denouncer meg og mener JEG?!? er en warmongerer.

Helt hinsides fornuft.

Det er fordi dere tar byer. Om du får byer av AI'en fører forøvrig ikke det til warmongering-poeng hos AIen. Hvis dere bare forsvarer dere og ikke tar noen byer får dere ingen straff. Hvis Norge blir angrepet av Russland, og så banker vi dem og invaderer hele landet deres, så kan man vel tro at noen ville blitt misfornøyde med det. Synes ikke det er så fryktelig urealistisk. Dere bør heller ikke få veldig stor warmongeringscore med mindre dere utsletter hele civ'en.

Jeg har aldri hatt noe problem med dette overhodet, og AIen er jo mye snillere i BNW enn det var i vanilla CIV 5, hvor man lett ble denouncet av hele verden om man var totalt passiv i diplomatispillet, som det virker som mange her er. At alle denouncer dere har vel heller noe med at dere ikke skjønner hvordan diplomati funker. Det gjelder å bygge allianser, få med andre civ'er inn i krigene, blidgjøre dem på andre måter. Etc etc. Mange Civ'er tolererer også warmongerer.

Diplomati er klart bedre i Civ 5 enn i de forrige CIv-spillene, men det er fremdeles ikke spesielt imponerende, men av andre grunner enn akkurat krigføringen. AI'en i krig har heller aldri vært bedre, men den er heller ikke bra, synliggjort av kompleksiteten av 1UPT. Om de går tilbake til stack of doom i Civ6 blir jeg sur.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...