Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Gods & Kings er nærmest essensiell i min mening. Nesten bedre å kun kjøpe Brave New World, da den innholder alle gameplay-endringene som kom i Gods & Kings også. Da må man betale fullpris i og med den kun kom ut i forrige uke. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Ser at den koster 14,99 € Selve pakken koster jo 19,99 € så kanskje jeg bare skal kjøpe hele pakken, så får jeg hele sulamitten? Gold Edition er en langt bedre deal enn standardutgaven ja. Nesten bedre å kun kjøpe Brave New World, da den innholder alle gameplay-endringene som kom i Gods & Kings også. Da må man betale fullpris i og med den kun kom ut i forrige uke. Sant nok, men om spørsmålet er standard eller Gold Edition vil jeg påstå at Gold Edition er det beste valget. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Da har jeg kjøpt Gold Edit. Skal bli spennende å prøve det ut imorgen. Håper det er en noe lunde ok tutorial eller noe slikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Kan forresten nevne at etter 2-3 games til har jeg fått fullstendig oversikt over turisme-konseptet. Synes det er unødvendig tungvidt, og dårlig UI hjelper jo ikke på heller. Men liker dypden det tilfører, spesielt i late game. 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Tungvindt og dårlig UI? Ja ja, hver sin smak. Er det noe som har dårlig UI i BNW, må det være trading-oversikten, men det er en bagatell du blir vant til, og etter hvert tjener jeg nok penger til å gi komplett faen i hva det er jeg trykker på. Ofte ender jeg opp med å slette selve uniten i stedet, siden jeg ikke gidder å stresse med å sette den opp på nytt hver 30. gang. Lenke til kommentar
KanoKrakk Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Da spiller du på for lett vanskelighetsgrad! Noen som vet om market osv øker gold income fra trade routes? Endret 19. juli 2013 av Camorack Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Sannsynligvis på tide å hoppe opp fra Emperor, ja. Har jo vunnet et par kamper på Deity, men trives best på Emperor. Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Kjøpte brave new world i går og satt med ned i noen timer for å spille, lenge siden jeg har spilt så hadde den på vanskelighetsgrad 2. Ble fort ganske overlegen for å si det slik Lenke til kommentar
KanoKrakk Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Sannsynligvis på tide å hoppe opp fra Emperor, ja. Har jo vunnet et par kamper på Deity, men trives best på Emperor. Er jo veldig stor forskjell å spille på Emperor på continents kontra Pagea f.eks. Mye lettere når man kan sitte i fred og ro på en øy ute i ingenmannsland kontra den overhengende faren for å bli overkjørt på Pagea. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Sant, sant, men Small continents og Continents plus er nå en gang mine favorittmaps, så jeg fortsetter å spille på dem. Av og til spiller jeg terra også. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hvordan får jeg sendt musikerne mine på konserttur egentlig? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ta de med deg til landet du vil spille i og trykk på konsert / turismebombe-valget. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Men jeg får ikke gå inn i andre land med de. Må jeg være i krig med dem? Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Men jeg får ikke gå inn i andre land med de. Må jeg være i krig med dem? Du må ha open borders. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Lol, selvsagt. Så dumt av meg. Jeg gikk bare ut i fra at de opererte på samme måte som profeter og misjonærer. Endret 19. juli 2013 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Får installere dette på laptopen da jeg ikke skal hjem på en lengre stund Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ser at den koster 14,99 € Selve pakken koster jo 19,99 € så kanskje jeg bare skal kjøpe hele pakken, så får jeg hele sulamitten? Du kan kjøpe Gold Edition Upgrade Pack, koster rundt 5 €. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Du kan kjøpe Gold Edition Upgrade Pack, koster rundt 5 €. Litt sent svar ifra meg, men jeg har allerede kjøpt Gold Edition (ikke upgrade pack). Var uansett vel verd pengene, storkoser meg og timene bare forsvinner Men, er det mulig å slå av at spillet flytter seg til neste "soldat" etter jeg har gjort en action (fyren kan ikke bevege mer på seg eller har gjort en eller annen greie...) Kamera flyer jo rundt på karte når jeg holder på å gi ordre til folka mine. Vil heller gjøre alt selv uten at den velger neste person som jeg må gjøre noe med. Om det var forstålig. Er ikke 100% jeg vet hva jeg gjør i spillet, mtp på å oppgradere byene. Men prøver å holde folket happy. Sliter litt med å få tak i Iron, siden ingen av byene mine har det i nærheten. Men plyndret en by som hadde det så når får jeg hvertfall det ifra ett sted. Likte at første gang jeg spilte det så ble jeg Djengis Khan ;P Gjør dere alltid noe med 'workers' ? Jeg har bygget veier der jeg vil ha det, og bygget noe på alle de andre plassene. Eneste som gjenstår er å bare plassere en farm i hytt og pine. Er det kun en visuell sjekk som fungere med å se om det er f.eks bygget en mine, plantase osv? Endret 20. juli 2013 av -Léon- 1 Lenke til kommentar
Nightmare1518 Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Litt sent svar ifra meg, men jeg har allerede kjøpt Gold Edition (ikke upgrade pack). Var uansett vel verd pengene, storkoser meg og timene bare forsvinner Men, er det mulig å slå av at spillet flytter seg til neste "soldat" etter jeg har gjort en action (fyren kan ikke bevege mer på seg eller har gjort en eller annen greie...) Kamera flyer jo rundt på karte når jeg holder på å gi ordre til folka mine. Vil heller gjøre alt selv uten at den velger neste person som jeg må gjøre noe med. Om det var forstålig. Er ikke 100% jeg vet hva jeg gjør i spillet, mtp på å oppgradere byene. Men prøver å holde folket happy. Sliter litt med å få tak i Iron, siden ingen av byene mine har det i nærheten. Men plyndret en by som hadde det så når får jeg hvertfall det ifra ett sted. Likte at første gang jeg spilte det så ble jeg Djengis Khan ;P Gjør dere alltid noe med 'workers' ? Jeg har bygget veier der jeg vil ha det, og bygget noe på alle de andre plassene. Eneste som gjenstår er å bare plassere en farm i hytt og pine. Er det kun en visuell sjekk som fungere med å se om det er f.eks bygget en mine, plantase osv? For å slå av at kameraet flytter seg når du er ferdig med en enhet går du inn på innstillinger (options) og skrur av "Quick Selection Advance." Ressursspawns er helt tilfeldige, noen ganger får du altfor mye jern, noen ganer får du ingenting. For meg skjer sistnevnte oftest... Jeg pleier å sette workers til å arbeide automagisk, men jeg bruker de der jeg trenger de mest - f.eks for å få tak i en luxury resource for å øke happiness nivået, få tak i en strategisk ressurs eller bygge veier mellom byene mine. Det å bygge veier mellom byene dine er veldig til hjelp, fordi du får ganske mye gull fra det. http://civilization....ade_route_(Civ5) (gjelder for cityconnections i BNW også AFAIK.) Endret 20. juli 2013 av Nightmare1518 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 *** snipp *** Takk for hjelpen. Nå til et annet spm. På bildet så ser du at en nøytral fyr har ødelagt veien min med å utvide grensen sin slik at den kutter ruten min. Hvordan kan jeg få fikset på dette. Er den eneste måten å angripe fyren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå