Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Multiplayerdelen er ødelagt!

 

Det tar ufattelig lang tid med "please wait" mellom hver turn. Vi snakker 30-45 sekunder. Det er ufattelig lenge å vente på et standardkart.

 

Når det er sagt så var oppsettet av spillet alt annet enn stabilt. Oppdatering av nasjonalitet og vanskelighetsgrad ble flere ganger ikke kopiert ut til alle deltakerene.

 

Enten så er det min linje som er seriøst på trynet eller så er det noe riv ruskende galt her!

 

</rant>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var slikt jeg også så det for meg. Når du spiller online mot andre spillere, så går vel ikke runden videre før alle har trykket "Next Turn", også kan jeg tenke meg at det finnes en form for nedtelling, om noen skulle bruke for lang tid til å trykke "next turn". Dog dette blir bare spekulasjon fra min side.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Ikke ødelagt, men funker kanskje ikke optimalt, spilte over nett med 2 kompiser og største problemet vårt var egentlig litt lagg seint i spillet. Vi hadde ihvertfall ikke noe problemer ved å starte det.

 

Selvfølgelig finnes det rundetimer, de fleste nekter vel å spille uten timer hvis de ikke kjenner hverandre.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

I butikken antar jeg , da får du med et fysisk produkt. Men faen, seriøst, går det ikke an å forandre på piltastene ingame i civ5?

Irritert over det selv :)

 

aswd brukes vel ikke til noe?

 

Og venstrehånda ligger normalt og avslappa over de tastene. Jeg vil gjerne navigere meg til over skjermen uten å bruke musa, siden jeg sitter med to skjermen. Og å scrolle til høyre "er ikke like lett som å scrolle til venstre", og det er veldig forsiktig sagt. Pinpoint ftw.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

scrolle ...?

 

a) Zoom ut, beveg musa, zoom inn. (det er markør sentrert zoom...)

b) Klikk på minimap.

 

btw; Jeg har også to skjermer og fant fort ut at scrolling mot høyre ble noe "tungvindt", ja. He, he..

Lenke til kommentar

Da var første game ferdig. Etter at min erke fiende Tyskland spurte om freds avtale for 10. gang bestemte jeg meg for å sette press på han og sende en liten styrke ut for å finne han.

 

Han hadde tydeligvis sett meg men jeg viste ikke hvor han var. Etter en 10 runder fant jeg ut at jeg hadde halve Tyskland ved min front dør og at min lille hær hadde masjert feil vei :(

 

Tapper hersker som jeg er feiget jeg ut å quita gamet.

 

En av mine store feil var vel at jeg ALDRI fikk meg til å lage by nr 2. Fant liksom aldri en spot til å lage en ny by.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

I butikken antar jeg , da får du med et fysisk produkt. Men faen, seriøst, går det ikke an å forandre på piltastene ingame i civ5?

Irritert over det selv :)

 

aswd brukes vel ikke til noe?

 

Og venstrehånda ligger normalt og avslappa over de tastene. Jeg vil gjerne navigere meg til over skjermen uten å bruke musa, siden jeg sitter med to skjermen. Og å scrolle til høyre "er ikke like lett som å scrolle til venstre", og det er veldig forsiktig sagt. Pinpoint ftw.

 

Wow, har samme problem som deg! Jeg måtte disable min andre skjerm, siden det ikke gikk an å scrolle til venstre med musa med dual screen! Derfor ville jeg kunen navigere med wsad. Men men, får vel bare venne meg til pilene pluss musa :S

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe på Steam til 397 kroner når man kan kjøpe fra Direct2Drive til 283? :new_woot: Som sagt tidligere funker det akkurat på samme måte som Steam. Man får en aktiveringskode som man så limer inn i Steam.

 

Downloading now! Helgen er reddet!

 

Vil kjøpe fra D2D men må man velge UK, US eller EU? Ser det er gaske mye dyrere hvis man går inn på EU-versjonen av siden. Er det mulig å kjøpe med norsk VISA på alle tre sidene?

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe på Steam til 397 kroner når man kan kjøpe fra Direct2Drive til 283? :new_woot: Som sagt tidligere funker det akkurat på samme måte som Steam. Man får en aktiveringskode som man så limer inn i Steam.

 

Downloading now! Helgen er reddet!

 

Vil kjøpe fra D2D men må man velge UK, US eller EU? Ser det er gaske mye dyrere hvis man går inn på EU-versjonen av siden. Er det mulig å kjøpe med norsk VISA på alle tre sidene?

Jeg fikk kjøpt i dollar, så regner med det.

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe på Steam til 397 kroner når man kan kjøpe fra Direct2Drive til 283? :new_woot: Som sagt tidligere funker det akkurat på samme måte som Steam. Man får en aktiveringskode som man så limer inn i Steam.

 

Downloading now! Helgen er reddet!

 

Vil kjøpe fra D2D men må man velge UK, US eller EU? Ser det er gaske mye dyrere hvis man går inn på EU-versjonen av siden. Er det mulig å kjøpe med norsk VISA på alle tre sidene?

Jeg fikk kjøpt i dollar, så regner med det.

 

Jepp, fikk endelig til å kjøpe US-versjonen for fine 260kr :)

Lenke til kommentar

At det tar lang tid kommer vel an på hvor raske de du spiller med er. Såvidt jeg har forstått det gjør man turene sine samtidig, så om du er kjapp så er det vel de andre som er trege kanskje?

Nei, det er etter at alle har trykket på "Next turn" og at status går fra "Waiting for other players" frem til neste runde faktisk begynner at det tar for lang tid.

Lenke til kommentar

I butikken antar jeg , da får du med et fysisk produkt. Men faen, seriøst, går det ikke an å forandre på piltastene ingame i civ5?

Irritert over det selv :)

 

aswd brukes vel ikke til noe?

 

Og venstrehånda ligger normalt og avslappa over de tastene. Jeg vil gjerne navigere meg til over skjermen uten å bruke musa, siden jeg sitter med to skjermen. Og å scrolle til høyre "er ikke like lett som å scrolle til venstre", og det er veldig forsiktig sagt. Pinpoint ftw.

 

Wow, har samme problem som deg! Jeg måtte disable min andre skjerm, siden det ikke gikk an å scrolle til venstre med musa med dual screen! Derfor ville jeg kunen navigere med wsad. Men men, får vel bare venne meg til pilene pluss musa :S

 

Alle med flere skjermer sliter med det problemet. Er en relativt stor tråd om det her: http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=87605 dog ikke fått noe offisielt svar på det enda. Håper virkelig det blir fiksa.

 

 

Edit: Sitter forøvrig å lurer på om jeg skal kjøpe spillet eller ikke. Bare prøvd demoen så langt, og det eneste som plager meg er det lille problemet om man kjører flere skjermer. Såklart kan må jo bare bruke piltastene eller slå av skjerm nummer to, men føler at når noe så "simpelt" slipper igjennom testingen så er det noe rart, har nemlig ikke vært borti et lignende problem før, men som sagt er jo mulig å omgå.

 

Ellers har jeg hørt at det er null animasjon i multiplayer delen, det høres også litt kjipt ut. Sett bortifra dette så virker spillet utrolig bra, utifra det jeg har fått testa i demoen hvertfall.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...