Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig spennende det! Selv hadde jeg Historie og Filosofi eksamen i dag, der jeg snakket om Pink Floyds album "The Wall" under halve foredraget og fikk 6'er :)

 

Jeg har skrevet en omfattende oppgave om Civilization V i særemne i Historie for en måned siden, men jeg vet ikke om den kan være noe til hjelp...Oppfordrer deg dog til å trekke inn Civilization V inn i temaet, du får masse pluss for kreativitet :)

 

 

edit: skriveleif

Endret av Ulven93
Lenke til kommentar

Noen som opplever spillet som tregt etter siste patch?

Jeg har ikke spilt på en stund og startet å spille litt i går etter å ha lagt inn siste patch, men jeg opplever at spillet blir veldig tregt etter en stund.

Det er ikke maskinen som går tregt, men spillet, maskina rusler med normal belastning.

Noen som har funnet noen løsning?

Lenke til kommentar

Veldig spennende det! Selv hadde jeg Historie og Filosofi eksamen i dag, der jeg snakket om Pink Floyds album "The Wall" under halve foredraget og fikk 6'er :)

 

Jeg har skrevet en omfattende oppgave om Civilization V i særemne i Historie for en måned siden, men jeg vet ikke om den kan være noe til hjelp...Oppfordrer deg dog til å trekke inn Civilization V inn i temaet, du får masse pluss for kreativitet :)

 

 

edit: skriveleif

 

Gratulerer med 6!

 

Jeg spurte læreren min for en stund siden om han spilte spillet. Det hadde han vist tilbragt mange timer i, så jeg må vell nesten trekke det inn.

:xmas:

 

Noen som opplever spillet som tregt etter siste patch?

Jeg har ikke spilt på en stund og startet å spille litt i går etter å ha lagt inn siste patch, men jeg opplever at spillet blir veldig tregt etter en stund.

Det er ikke maskinen som går tregt, men spillet, maskina rusler med normal belastning.

Noen som har funnet noen løsning?

Jeg spilte litt istad, og jeg også merka det var tregt. Det tokk en evighet å bytte mellom turnsa, pcen hang seg en liten stund mellom hver gang. Jeg hadde instillt til "quick" tid.

Lenke til kommentar

 

Gratulerer med 6!

 

Jeg spurte læreren min for en stund siden om han spilte spillet. Det hadde han vist tilbragt mange timer i, så jeg må vell nesten trekke det inn.

 

Takk :)

 

Hehe, jeg har selv spilt med både en fysikklærer og historielærer på skolen. Det er stas :p Masse lykke til ;)

Lenke til kommentar

Noen som opplever spillet som tregt etter siste patch?

Jeg har ikke spilt på en stund og startet å spille litt i går etter å ha lagt inn siste patch, men jeg opplever at spillet blir veldig tregt etter en stund.

Det er ikke maskinen som går tregt, men spillet, maskina rusler med normal belastning.

Noen som har funnet noen løsning?

 

En i betagruppen fant ut av en løsning. Hvis du har en eldre maskin eller en med en eller to kjerner:

 

If you have an 'older' computer, or have a single core CPU, then do the following:

Open up your config.ini (My Documents/My Games/Sid Meier's Civilization V/)

Look for the following line: EnableGameCoreThreading = 1

Change it to: EnableGameCoreThreading = 0

This will turn off support for a major improvement of multi-core systems.

Lenke til kommentar

Hei

 

Kjørte i gang Civ 5 for første gang i dag og gikk rett på toturial. Endte opp med å sitte i gamet i ~ 9 timer, hadde endt opp som siste gjenværende nasjon og satt og lurte på hvorfor jeg ikke hadde vunnet enda. Hadde jo tross alt fjernet alt av motstand (med unntak av enkelte Barbarians som popper opp av og til). Inntil jeg ikke gadd mer var jeg til og med på oppdagelsesferd over hele sjøen for å se om jeg hadde klart å unngå en nasjon.

 

Så spørsmålet/konklusjonen er, går det i det hele tatt an å vinne Toturial mappet? VIlle anta at jeg skulle endt spillet mye tidligere med en Domination Victory, men spillet gikk sin gang selv etter jeg hadde banket ut hovedmotstanderen, før de små alliansenasjonene også endte sin eksistens.

 

Føler vel kanskje jeg kastet bort en del tid da det ikke på noe tidspunkt ble gjort klart at vanlige vinn-regler ikke gjaldt, men var moro å komme inn i gamet uansett.

Lenke til kommentar

Greit nok det, men det pleier da være noen form for informasjon på hvordan man ender toturialen (enten vinne, eller fullføre alle objektiver), og alt av tips og informasjon i Civopedia hintet til at for å vinne skulle man oppføre seg som om det var et vanlig map, men dette virket ikke :p

Lenke til kommentar

Uff så lange disse dagene er fra 19 til jeg for Gods and Kings! Må si jeg virkelig gleder meg til å få inn 20-30 timer Civ til helgen :D

 

Anbefaler å sjekke ut kelterne, jeg liker godt den civ'en. God tidlig unik enhet, god for å få tidlig religion. Religionssystemet er den fremste forbedringen i denne ekspansjonen.:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...