Aiven Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 håper det fortsatt går bra for folk at det blir før edn 20.? Greit for meg, hehe. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) PS: fikk ikke tatt ut high score, men regner med vedlagte bilde er god nok dokumentasjon. Mer enn bra nok. Tror det gikk ganske bra, score: 7369 Som konkurransemenneske, så ønsker jeg ikke å gi detaljer om mitt spill, men godt mulig jeg skriver litt etter den 20. Civ5 konk. Napoleon - resultater: 1. Avien - 7369 2. Trygvan - 3970 Endret 15. november 2010 av Avien Lenke til kommentar
cFc Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg har gått til anskaffelse av spillet på piratvis da jeg ikke hadde penger til spillet for hånd, men tenkte, som alltid med CIV serien, å investere en fysisk kopi så fort som mulig. Nå har jeg spillt gjennom spillet et par ganger, og synes det er helt latterlig. AI bygger rett og slett ikke ut sivilisasjonene sine, selv på vanskelighetsgraden der AI får en mild bonus (tror det var prince). Det blir for latterlig lett da de ikke engang prøver seg på å konkurrere meg ut. Er dette patchet vekk eller spiller jeg rett og slett bare på en alt for lett vanskelighetsgrad? På Civ 4 lå jeg på rundt 3. vanskeligste, og slet med plutselige innvasjoner med uslåelige SOD'er. Nå blir det bare en etappe i å trykke neste runde føler jeg. Jeg kjøper ikke spillet om ikke det er vesentlig bedre ved patcher Og er det mulig å skru av det å se motstandernes bevegelser? Dette er helt meningsløst. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Vanskelighetsgradene i Civ 5 kan ikke sammenlignes med de i forgjengeren. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Vanskelighetsgradene i Civ 5 kan ikke sammenlignes med de i forgjengeren. Den nåværende AI-en har fått mye pes av civfanbasen, og det med rette! Forhåpentlig så er dette noe de jobber med. Virker som 1/3 av postene på offisielle forum er klager på AI-en. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Har sett AI-en gjøre så mye rart at jeg ikke har oversikt. Bystater sjøsetter gode kampenheter midt i synet på fiendens fregatter. Gir man dem noen som helst form for artilleri, skjønner de ikke hva de skal gjøre med det. Motstandere bygger lite eller ingen marine, og når de først gjør det ser det ut som en optimistjolleregatta for juniorer med fregatter og destroyere som fyker i vilden sky, gjerne uten å avfyre et skudd. To angrepsstyrker utenfor en by, den ene døden nær. AI synes det er kjempelurt å pirke på den sterke av dem, slik at begge kan angripe også i neste runde. Slike ting gjør den på alle vanskelighetsgrader. En ting fiendene har skjønt er at man kan kidnappe sivilister, men dette er de så iherdige på at det kan utnyttes grovt. Beklager at jeg ikke har levert noe konkurransebidrag, det har bare blitt New Vegas i det siste. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Beklager at jeg ikke har levert noe konkurransebidrag, det har bare blitt New Vegas i det siste. Forståelig. Du har til 20. da Lenke til kommentar
cFc Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Noen som vet om det er mulig å disable show enemy/ai movement som det gikk an i civ 4? Er helt håpløst å se på to små stater angripe hverandre med 3/4 units annerhver runde, når jeg egentlig driter i det. Det drar jo bare ut rundetidene, som kunne vært langt kortere. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Vel, da kan jeg kåre meg selv som vinner. Jeg vet at det var flere som deltok, som ikke postet, fordi de ikke slo min score. Takk til alle som deltok og overlater til noen andre å lage neste konkurranse! Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Siden konkuransen er over kan folk kanskje dele strategiene sine? Jeg rakk ikke å spille ferdig men kjørte agressivt ut med 3 hestemenn så fort som mulig og med dem slo jeg ut grekerne og den andre civen nede i høyre hjørne før dem fikk tenkt seg om. Deretter erklerte alle gjenværende civs med untak av Amerika krig mot meg og jeg begynte å slite mot tyskerne og de hersens spesialenhetene deres som slakter kavaleri for fote :-) Når jeg kom så langt at jeg fikk tak i kanoner begynte Tyskland å slites ned fortere men jeg har fremdeles et stykke igjen før jeg har utsletta dem, og Amerika og Tyskland har fremdeles hovedstatene sine i 1700 tallet der jeg er nå. Så noen sum som topper lista hadde det nok ikke blitt. Lurer på om jeg bare skulle ha kjørt rett på hovedstatene istedenfor utslettelse, men total utslettelse er så gøy :-) Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Jeg kan jo forsøke å gjengi mitt spill. Da jeg nokså fort oppdaget at det var lite plass å ekspandere på oppe i det franske hjørnet, så bestemte jeg meg for å fokusere på å få ut 3 hester fortest mulig og ta de skitne mongolene som hadde slått seg til ro på andre siden av fjellet. Jeg bygde 3 byer og tekket rett mot horseback riding. Det gikk nokså fort og greit, med støtte av 2 krigere og en bueskytter. Var i tvil om jeg skulle gå på grekerne, med min hovedvekt på ryttere. De hadde mye hoplitter i sving. Men ettersom jeg hadde indikasjoner på at jeg hadde desidert mest militærmakt, tok jeg sjansen. Det gikk overraskende greit. Jeg klarte å sende mine to skinnende nye sverdmenn mot deres hoplitter, mens mine ryttere fokuserte på deres byer. Enda en sivilisasjon biter i gresset. Med alle byene jeg nå har, tjener jeg grovt med penger og en av mine originale byer pumper ut enheter, med alle militærbygninger. Fra nå av og inn, var spillet en ren transportetappe. Jeg anekterer to hovedstader med marmor, for å bygge underverker. Resten av byene forblir puppets. På slutten av spillet, raserte jeg noen byer, for å ikke få for mye uro. Jeg lå stort sett rundt 0 uro hele spillet, ettersom jeg hadde kjøpt og betalt det som var av marine bystater og fikk en stor befolkningsvekst. Jeg fokuserte på å bygge underverker for å få score. I mellomtiden tjente jeg etterhvert nok penger til å kjøpe en soldat i runden fra militærbyen. Militært og teknologisk underlegen, var resten av verden dømt til å tape. Men de gadd ikke å støtte hverandre, i stedet kriget de innbyrdes på sin side av kartet, mens jeg hadde profitable teknologiavtaler med alle unntatt den jeg kriget med. Jeg lot dem også kjøpe open borders av meg for 50 gull, en velkommen biinntekt, spesielt i starten. Helt på tampen av spillet pumpet jeg ut settlers, for å kolonisere mest mulig av landmassen. Føler jeg har gjort mitt beste civ5 spill til nå, av fem eller noe slikt. Håper dere har fått noen gode tips Endret 23. november 2010 av Avien Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Må se nærmere på strategien din Avien - sinnsyk poengsum! Mulig jeg skal forsøke meg på en replay med ditt opplegg. Forteller her kort om mitt spill: Var heldig med hvor jeg gikk med warrior og fikk mange ancient villages. Jeg oppdaga konkurrenter i sør, men ekspansjonsmulighet vestover og sendte nokså hurtig ut settlere til de gode lokasjonene som lå bortover der. Jeg ble nabo med Suleiman. Også la jeg en strategisk sperre med en by foran passasjen som Mongolerne kunne brukt fra sør. Knytta til de mest vestlige byene ble det etterhvert en del konflikt. Flere av mostanderne prøvde seg på bygg tett opp mot min ytterste by her, og det ble kriging. Jeg var nokså flittig med bygging av styrker og holdt derfor stand og vel så det. Men samtidig ble Alexander sterk og var lenge både lengre fram teknologisk, hadde større rike og flere styrker enn meg. Det var nok en kombinasjon av dårlig AI og fordelen med Musketeers og senere fremmedlegion som gjorde susen. Samla var det svært mye kriging ift hva jeg er vant med og spillet tok mye lengre tid enn jeg er vant med (kanskje 15-20 timer mot normalt 6-8). Men det var jo litt gøy også. Brukte i hovedsak puppet state når jeg tok nye byer. Kunne til slutt skjære gjennom byene til Alexander og tok Athen med mech inf (oppgradert fra fremmedlegion - heftig kombo!). Endret 23. november 2010 av trygvan Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Har enda ikke spilt Civ siden konkurransen ble igangsatt, men en fin strategi hvis man har bestemt seg for å herje fra første stund er å angripe første og beste bystat (særlig hvis den ikke er marin, da bør man kanskje gå for neste) svært tidlig og bruke den til å levle opp krigeren (bygg speidere til utforskning). Velg enten Shock eller Drill I-IV, deretter March (enheten helbreder uansett) og Blitz (kan angripe to ganger). Oppgrader en bueskytter til den kan angripe to ganger per runde med ekstra rekkevidde. Med en par-tre slike bakkeenheter får du gjort svært mye ugagn. Forsk deg tidlig frem til jern og hold enhetene oppgradert. I stedet for å kaste bort ressurser på å bygge arbeidere stjeler du dem. Den første settleren er det best å kjøpe hvis du har råd, da slipper du 10 runder +- hvor hovedstaden ikke vokser. Lenke til kommentar
Lloyd Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 En ting har jeg lært av Civ5. Sjekk om spilltesteren som gir spill høy karakter har vokst opp med konsoll eller pc. Har sjelden blitt så skuffet av et nytt spill, spesielt med tanke på alle lovord jeg hadde lest i forkant. Et dimensjonsløst, simplistisk og monotont spill, eller som det også heter, konsoll. 2 Lenke til kommentar
Nycoplus Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg liker ikke å være så kritisk, men for et makkverk. Har enda til gode å kunne spille lenger enn 300-400 runder(marathon) før spillet blir uspillbart seigt. Og ja det er simpelt, og de har fjernet mye valg og det føles bare platt og kjedelig ut. 1 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Jeg er overbevist. Hadde planer om å skaffe civ5 som juleunderholdning, men regner med at det finnes mye bedre alternativer der ute. Virker faktisk som ludo gir mer underholdning... Kanskje fordype meg i Victoria 2 istedet. Liker å tenke litt når jeg spiller. Endret 6. desember 2010 av Tå. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Ludo krever nødvendigvis to spillere fysisk, da. Er ikke så fett å rulle terninger for seg selv og flytte rundt. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Ludo krever nødvendigvis to spillere fysisk, da. Er ikke så fett å rulle terninger for seg selv og flytte rundt. My point exactly. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Ja, nei altså, for alle dere som ikke har prøvd det skikkelig enda; det er ikke SÅ dårlig altså. Det er bare at det er noen litt store endringer fra fireren, og mange av de fremstår ikke som forbedringer i det hele tatt, noe som er litt skuffende. Finere grafikk og tvungen Steam-tilkobling er liksom ikke det viktigste for en del av oss. Nei, jeg står ved det jeg tenkte da jeg hadde spilt fireren en stund; at særlig bedre spillmekanisme enn den (fireren) skal du lete lenge etter. For min del kunne de godt venta 3-4 år med Civ5 og bare tweaka Civ 4 ytterligere. Endret 6. desember 2010 av trygvan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå