Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer litt på dette med tiles, det kommer opp beskjed fra rådgiverene at eg må improve tiles i den og den byen. Men eg har bygget noe på alle tiles, fks farm - gullgruve - tradingpost. Har dere noen tips hva eg kan gjøre?

 

Har og sett at det kommer beskjed fra rådgiverne at det er fks Iron i Istanbul og eg bør få utnytte dette, men eg får det ikke til! Eg ser ikke hvor det er Iron eller var det steel? Eg har jo gullgruver i fjellene i Istanbul men det produsere ikke Iron.

 

Takker får alle svar! ALT som har med tiles å gjøre, eg kan det basic bygge på tiles men eg føler det er noe eg ikke får med meg anngående det. Eg ser noen fks at eg har bygget noe på alle tiles i en by, men setter eg worker på auto så begynner han å bygge men er det bare ombygging?

 

Det står og at eg må bygge mer workere i den og den byen, men eg har jo 1 eller 2 workere i hver by og eg ser ikke hva mer eg kan bygge i dei der tiles! Søren så iritternde er dette en bug?

Endret av Xp3ri3nZ
Lenke til kommentar

Rådgiverne er i overkant ivrige på bygging av arbeidere og handelsposter. Dessuten skjønner de ikke hva slags opplegg du kjører - hva som er lurt å gjøre kommer ofte an på hvilken måte du prøver å vinne på. Det jeg føler jeg oftest er enig med dem i, er når det er lurt å bygge en ny settler.

Lenke til kommentar

Hmmm om eg trodde workere bare var til å bygge ting på tiles, men leste inne i gametips og hvis eg fårstår rektig så skal worker stå i tilen og harveste? Noen byer har eg jo ikke workere får eg har bygga ut alle tiles. Men det er jo en kjempe tabbe hvist workere skal stå i tiles og jobbe hele tiden? HJELP

Lenke til kommentar

Hmmm om eg trodde workere bare var til å bygge ting på tiles, men leste inne i gametips og hvis eg fårstår rektig så skal worker stå i tilen og harveste? Noen byer har eg jo ikke workere får eg har bygga ut alle tiles. Men det er jo en kjempe tabbe hvist workere skal stå i tiles og jobbe hele tiden? HJELP

 

Neeei? Byen må ha folk satt til å jobbe på tilen for at du skal få verdiene fra den, men workeren kan du bare sende avgårde til nye og bedre ting. Jern, kull osv. trenger ikke byen å jobbe på heller. Du trenger bare å ha ei gruve på dem og ha dem innafor den kulturelle grensa.

 

Annet spm. Noen som har fått noe som helst fornuftig utav debug modusen? Skjønner ikke hvordan jeg lager enheter assignet til de forskjellige spillerene (eller meg selv for den saks skyld). Alt kommer ut i zombie modus :-) Skulle gjerne ha gitt et par av city states litt hjelp mot overivrige AI'er uten å ha noe å tilby selv.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Prøvde meg på cultural victory med 8 nasjoner, prince vanskelighetsgrad og island map. Viste seg å være vanskelig og jeg manglet ett halv "tre" når det ble år 2050. Litt bittert, men jeg vant ihvertfall på poengsum. Det særeste med den runden var at det bare var EN krig igjennom hele spillet, og det var Tyskland som angrep meg (Rom) fordi jeg nektet å gå i krig mot noen andre.

 

Tanken var å prøve å vinne uten å havne i krig i det hele tatt, men det virker nesten som om man må være villig til å krige litt og ta over nok land til å få høy nok +culture.

 

Lurer for så vidt på hvordan man skal klare denne achievementen.

Bollywood

As Gandhi, win a cultural victory with 3 or fewer cities in your empire.

 

Ut av nysjerrighet, hvor mange achievements har folk? Jeg har 34 så langt og det er nesten fristende å gå for alle 120.

Lenke til kommentar

Prøvde meg på cultural victory med 8 nasjoner, prince vanskelighetsgrad og island map. Viste seg å være vanskelig og jeg manglet ett halv "tre" når det ble år 2050. Litt bittert, men jeg vant ihvertfall på poengsum. Det særeste med den runden var at det bare var EN krig igjennom hele spillet, og det var Tyskland som angrep meg (Rom) fordi jeg nektet å gå i krig mot noen andre.

 

Tanken var å prøve å vinne uten å havne i krig i det hele tatt, men det virker nesten som om man må være villig til å krige litt og ta over nok land til å få høy nok +culture.

 

Lurer for så vidt på hvordan man skal klare denne achievementen.

Bollywood

As Gandhi, win a cultural victory with 3 or fewer cities in your empire.

 

Ut av nysjerrighet, hvor mange achievements har folk? Jeg har 34 så langt og det er nesten fristende å gå for alle 120.

 

Ser ut som bollywood achievementen er tøff :-) En måte å booste culture på i starten er å bli venn med en cultured city eller to, evt. få litt ekstra mat fra en maritim en for kjapp vekst. Drar på godt med kultur i starten for meg når jeg spiller. Men så er ikke jeg hard på kultur da. Går helst rett i strupen på hovedstadene etterhvert, hehe

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Har sånn halveis planer om å vinne minst en gang på alle mulige måter. Skulle nok også vært flinkere til å bli venner med cultured city states, begynte alt for sent. Får gi det ett forsøk med Gandhi en gang og prøve å bli kompis med hver eneste cultural state jeg kommer over.

 

Diplomatic victory vil også bli kinkig, det merkelige er at så vidt jeg har skjønt så kan nasjoner stemme på seg selv som leder av FN, noe som gir liten mening.

 

 

Det hadde unektelig vært fett om det kom en utvidelsespakke: Civ V - Alpha Centauri. :dribble:

 

Det hadde vært en konge expansion. Hadde foretrukket det over en expansion hvor det blir lagt til nye nasjoner, legg heller til 1000 år ekstra spilletid og futuristisk teknologi. Eller aller helst, begge deler. :)

Endret av Ercles
Lenke til kommentar

Har sånn halveis planer om å vinne minst en gang på alle mulige måter. Skulle nok også vært flinkere til å bli venner med cultured city states, begynte alt for sent. Får gi det ett forsøk med Gandhi en gang og prøve å bli kompis med hver eneste cultural state jeg kommer over.

 

Diplomatic victory vil også bli kinkig, det merkelige er at så vidt jeg har skjønt så kan nasjoner stemme på seg selv som leder av FN, noe som gir liten mening.

 

 

Det hadde unektelig vært fett om det kom en utvidelsespakke: Civ V - Alpha Centauri. :dribble:

 

Det hadde vært en konge expansion. Hadde foretrukket det over en expansion hvor det blir lagt til nye nasjoner, legg heller til 1000 år ekstra spilletid og futuristisk teknologi. Eller aller helst, begge deler. :)

Det er vel bare folk som har FN-bygningen som kan stemme. Så det er city-states som gjelder. Vil du vinne diplomatisk kan det være hendig å ha masse gull, ettersom det er en fin måte å bli alliert med city-states på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...