Ercles Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Skjønner, vet ikke om jeg hadde foretrukket fullstendig turbasert, men det hadde vel tatt eeeevigheter. Må teste ut multiplayer med noen kompiser en dag. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Man må selvfølgelig sette på timer, slik at man har begrenset med tid på seg til å gjennomføre turns, ellers så vil det ta evigheter. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Har spilt masse Civ5 nå de siste to dagene. Er kjempemoro. Spiller på letteste og tiny map, da, har aldri gjort dette før. Tok vel bare "random" game. Spiller som Bismarck. Foreløpig går det vel greit. Har utrydda Egypt og ligger veldig bra an på score-tables og sånn. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Grei måte å begynne på, men du vil fort merke at du vil trenge å skru opp vanskelighetsgraden. Har planer om å gradvis øke vanskelighetsgrad for hver gang jeg vinner ett game og skru opp map size nå og da til jeg "møter veggen" og virkelig får noe å bryne meg på. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Har spilt masse Civ5 nå de siste to dagene. Er kjempemoro. Spiller på letteste og tiny map, da, har aldri gjort dette før. Tok vel bare "random" game. Spiller som Bismarck. Foreløpig går det vel greit. Har utrydda Egypt og ligger veldig bra an på score-tables og sånn. Bismarck er veldig fin å spille med på små baner og med få spillere. Har du litt tur kan du få en hær sterk nok til å rushe og utslette en civ som speider for langt unna basen, eller som går for tidlig Wonder. Absolutt en av Civ'ene jeg vurderer før jeg spiller. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Har samme erfaring Hegland. Med hypping spawning av barbarians så kan man raskt få ett tidlig overtak tidlig i spillet. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Kva skjer om eg går til krig mot ein eg har research agreement med? Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Ja, å høyne vanskelighetsgraden ser ut som å være en nødvendighet for å få noe ut av spillet. Vil tro det blir litt morsommere da. Her er for øvrig en side som gir litt mer strategitips: Gamespot Primer om Civ V (flere sider, bla gjennom table of contents til høyre). Kommer vel flere og mer utfyllende slike etterhvert. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hahaha, av alle city states å komme over, Oslo! Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Har du aldri sett det før? ^^ Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har faktisk aldri møtt Oslo før heller. Jeg har hatt Helsinki som nabo og sett København og Stockholm, men Oslo er det dårlig med. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Møtte Oslo i mitt første game, det var på Earth map, dog har ikke sett noe til de siden. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Eg erobra nettopp Oslo med mine romerske musketmen Er ganske enkelt å krige mot askia, oda og wu zeitan samtidig når du er den einaste med gunpowder Lenke til kommentar
Chiasm Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Kva skjer om eg går til krig mot ein eg har research agreement med? Kommer ann på hvor lenge det er igjen til den er ferdig. Har opplevd å få en tech selv om det var et par turer igjen. Som regel får du ingenting, og pengene er tapt. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Begynnt på ett spill som England. Du kan virkelig få overtak i tidlig/midt-delen av spillet med god bruk av skipene og longbow men som de får. Opplevd litt lite lure AI igjen. Jeg (England), Roma og Frankrike er på samme øy. Jeg og Frankrike krangler en del om landeområder og Frankrike erklærer til slutt krig (som jeg ikke var helt forberedt på), men klarer meg bra nok og Frankrike ber til slutt om fred som jeg går med på (satser på science victory). Så roter Frankrike seg inn i krig med Rom, jeg bestemmer meg da for å tilby Frankrike en pakt for å bli kvitt Romerne siden Frankrike garantert vil få deng uten men. Men han er fornærmet fordi vi kriget for noen hundre år siden og sier nei, det hele ender opp med at Rom begynner å ta by etter by, til slutt slenger jeg meg også på for å sørge for å få litt ut av at Frankrike sliter. Nå er Rom veldig svekket etter krigen med Frankrike, men jeg bestemmer meg for å foreslå fred, noe Rom sier NEI til fordi jeg virket som en "war loving nation" eller noe sånt, selv om jeg bare forsvarte meg mot Frankrike som angrep meg først. Dette ble kanskje rotete, men jeg håper de vil gjøre AIen litt lurere etterhvert. Kanskje det vil hjelpe å skru opp vanskelighetsgraden eller jeg bare møtte på feil ledere. ALLE virker jo som om de er ute etter å krige mest mulig, og ingen av de går for science victory e.l. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Grei måte å begynne på, men du vil fort merke at du vil trenge å skru opp vanskelighetsgraden. Har planer om å gradvis øke vanskelighetsgrad for hver gang jeg vinner ett game og skru opp map size nå og da til jeg "møter veggen" og virkelig får noe å bryne meg på. Slik gjør jeg det også. Vært på LAN i en dag og nå er alle addicted. Tenker det blir LAN-game i hele natt. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Hahaha, av alle city states å komme over, Oslo! Det er kanskje å pirke, men burde det ikke vært Kristiania? Edit: Aaaaargh! Var tidlig i spillet som Egypt og hadde bare to byer. Den ene var plassert rett ved siden av et Grand Mesa (et natural wonder), men la merke til at Sparta la like i nærheten. Selvsagt ble Alexander litt småforbannet, så jeg bestemte meg for å kjøpe en War Chariot og gå til angrep. Som sagt, så gjort. Jeg beleiret Sparta med War Charioten og begynte å bombardere den. En liten fjott kom løpende for å forsvare byen, men han ble raskt tatt hånd om av en Spearman. Alexander sendte ikke flere folk til å jage meg bort, så han hadde neppe en større hær. Sparta begynte å bli ødelagt, så fyren dukket opp og ba om fred. Jeg skulle få en del gull med en gang, samt en del gull hver runde i 43 runder. Trodde jeg, men jeg oppdaget for sent at han ville jeg skulle betale ham. Og i tillegg ville han ha byen med Natural Wondered? Og jeg lot ham ta den med en feiltagelse? Helvetes drittspill.... Endret 3. oktober 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Der har du ett poeng, men jeg mistenker at det gjelder mange andre byer også. Og hadde alle hatt navnene de hadde for hundrevis av år siden så er det ikke sikkert vi hadde kjent igjen alle. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Har gjort stor suksess med å bygge Legion så fort som mulig med Rome. De maltrakterer alle andre tidlig-spill units, og du kan rive bygninger med dem på èn to tre. Når du i tillegg tar med Production-bonusen Rome har vil jeg si det er min favoritt Civ for øyeblikket. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Hm... jeg spilte med Egypt og bygde fire byer. Jeg hjalp to City States mot barbarer, nektet å hjelpe Napoleon med diverse hemmelige avtaler og gjorde egentlig fint lite ut av meg. Helt plutselig kom hun engelske kjerriga med en stor hær og gikk rett bort til byene mine. Deretter erklærte hun krig og gikk amok. Jeg hadde ikke hatt noe særlig bråk med noen før unntatt barbarene, så jeg hadde ikke sjanse til å forsvare meg. Hva skjedde egentlig der? Jeg har ikke kranglet med henne før. Har faktisk knapt møtt henne. Jeg fikk null advserler av noe slag. Og det selv om jeg spilte på Chieftan? For øvrig var en av City Statesene denne: Endret 3. oktober 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå