Sinnapels Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Har hisset på meg Bismark, og noen dimplomatisk løsning nekter han å gå med på. Er jeg fucked? Får ingen andre til å hjelpe meg heller. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Bribe han til du får det militæret overtaket eller ihvertfall har nok til å forsvare deg. Hvis du ikke klarer det, ingen hjelper deg og han har bedre militære enn deg sliter du. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Det var ikkje så lurt å velge huge map på første playthrough trur eg... Jeg holder meg stort sett til Tiny map. Slenger inn et par ekstra AI også, så blir det kamp om ressursene med en gang! Liker litt action, og merker at jeg trenger motivasjon til å gå til krig. På store tomme kart kan jeg lett begynne å kjede meg litt. Sånn har det vært med alle Civ-spillene for meg. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Litt synd at når man kommer langt i spillet går det litt i syrup! Håper kommende patcher optimaliserer ytelsen i spillet. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Har ett spørsmål når det gjelder DirectX side jeg har lite peiling. Spillet anbefaler at jeg kjører i Directx 11 (som er installert) men da hakker spillet noe forferdelig, faktisk så ille at det er uspillbart, skrudde av anti aliasing uten at det gjorde noen forskjell. Kjører jeg i Directx 9 derimot så går alt helt fint. Jeg har et GeForce 9800GT, 4gb ram, AMD Athlon 64 3,1ghz dual core prosessor og kjører i windows vista 32-bit (Ja, jeg vet jeg burde ha 64). Kan noen forklare dette for meg? Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Litt synd at når man kommer langt i spillet går det litt i syrup! Håper kommende patcher optimaliserer ytelsen i spillet. Helt enig. En av grunnene til at jeg aldri har fullført et helt spill ennå. Kan også ha noe med at jeg er litt utålmodig når det gjelder Civ. Er faktisk godt på vei nå. Spiller med Russland og er i 1935. Avsluttet nettopp en over 100 år lang periode med krig hvor jeg kjempet mot alle på mitt kontinent. Det hele startet en gang tidlig på 1800-tallet da jeg bestemte meg for å utslette Bismarck. Han hadde vært Hostile mot meg lenge nok og var ikke særlig bra rustet. Jeg ville også se om jeg kunne frigjøre en by som han tok fra Siam. Men før jeg fikk kommet så langt erklærte de to andre nasjonene på mitt kontinent krig mot meg. Første er selvsagt Siam, og den andre er Napoleon, selv om vi lenge hadde samarbeidet og til og med delt Defensive Pact. Ble mildt sagt overrasket da han erklærte krig mot meg. Er dette svak AI eller ville han rett og slett stoppe en blodtørstig hersker som meg? Heldigvis gikk han aldri noe særlig i angrep på meg, så jeg fikk krige i fred mot de to andre svake partene, Siam og Tyskland. Da disse var utslettet plasserte jeg alle mine units på grensa til Frankrike for å forsvare meg. Rundt 1925 begynte endelig Napoleon å komme med en del Riflemen, som mine Infantry gjorde til blodig mark. Etter å ha mistet mange units klarte jeg å overtale ham til en Peace Treaty (uten at noen måtte betale Gold eller ressurser). Endelig kan jeg få litt fred, en så lang krig kan være meget slitsomt. Registrerer forøvrig at min Literacy rate er på 80%. Ikke verst til å være i 1935. Jeg gjorde dog én tabbe, og det var å sløse bort en hel Policy. Adopterte først Piety, og hadde fått 2 eller 3 ekstra branches der, men av en eller annen grunn adopterte jeg også Rationalism da tiden var inne, så Piety måtte vike for vitenskap. Nå kan jeg se langt etter en kulturseier. Puh, håper ingen har noe i mot at jeg skriver en så lang referat av noen hundre år her. Ble litt langt, men de som finner dette interessant får vel lese. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Wahey fant ut av problemet mitt. Oppdaterte drivere og leste litt rundt, serien av grafikkort jeg har sliter vist veldig med fog of war i spillet, skrudde den bare ned til low og alt går helt glatt nå. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Hvilket kort har du? Edit: Oops, står jo ovenfor. Beklager. Endret 2. oktober 2010 av iRoman Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Ercles: Er ikke sikker, men 9800 er vel ikke sikkert at støtter DX10 i hardware. Selv om du har softwaren til DX11 og det fortsatt er et kraftig kort, så er det ikke sikkert det har de nødvendige duppedingsene for å kjøre DX11. Det vil vel forhåpentligvis gi en tilnærmet like god opplevelse å kjøre på high settings i DX9? [Edit: Ah! problem solved.edit slutt] Min hurtiganmeldelse (er snart ferdig med første gjennomspilling): Grafikken er nydelig, og en oppgradering ift Civ IV (har da også gleden av å sitte på en splitter ny maskin ). Spillmekanismene virker litt som et tverrsnitt av Civ IV (PC) og Civ Revolutions (konsoll). De er litt forenkla ift Civ IV, og det med at du kun kan ha én unit per landareal er litt uvant, men mulig det funker på sikt. Har spilt alle spillene fra 1-nå 5. Egentlig så husker jeg at jeg tenkte med Civ IV at nå var det ikke vits å gi ut nye spill; Det var jo nær perfekt og likte særlig godt dette systemet med religion og civics. Ble derfor litt overraska/skeptisk da jeg først hørte om Civ V. Civ 5 sin variant med soscial policies er ikke like strålende som religion/civics er førsteinntrykket mitt. Også opplever jeg noen små bøger (bugs): ved forflytting av skip så kan symbolbruken signalisere at jeg ikke har lov å forflytte meg til en rute selv om jeg både vet at jeg skal ha det, og at det faktisk går når jeg prøver. Ikke et stort problem, men det bør lukes ut. Det skal sies at jeg nokså utelukkende er mest opptatt av single player. Sånn sett kunne jeg fint klart meg uten integrasjonen mot Steam også. Konklusjon: Det er fortsatt bra, men jeg synes, med forbehold om retten til å skifte mening (skal selvfølgelig prøve det mer), ikke at det er bedre enn fireren, utenom på grafikk. Terningkast 4/5. Endret 2. oktober 2010 av trygvan Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) De er litt forenkla ift Civ IV, og det med at du kun kan ha én unit per landareal er litt uvant, men mulig det funker på sikt. Det vil garantert ikke gjøres om på. Det største problemet med Civ4 var nettopp det, stack of death. Eneste jeg håper vil gjøres om på er at du ikke kan ha mer enn en worker per tile. Ble mildt sagt overrasket da han erklærte krig mot meg. Er dette svak AI eller ville han rett og slett stoppe en blodtørstig hersker som meg? Svak AI, det er ingen sammenheng i handlinger. Endret 2. oktober 2010 av Vizla Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Innførselen av hexagons og 1UPT er hovedsaklig hva som gjør det mye verre for AI'en i Civ5. Når spillet blir mer strategisk så krever dette desto mer av en AI. At spillet går i sirup late-game er ikke unormalt for Civ-spillene. Selv 4'ern, med alle sine expansions og patcher, går fortsatt i sirup late-game. Det er mye som skjer og skal kalkuleres i Civ-spillene; dette er ikke noe som kan patches forbi. Desverre... Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) AIen var ikke spesielt god i de forrige spillene heller. Men der ble det nok kamuflert litt bak at man kunne ha så mange units som man ville på en tile, slik at computeren ente med å sette alle unitsene sine i byene. Nå må de derimot plasseres ut, helst strategisk selvfølgelig. Men det virker ikke som om de har jobbet med AIen i det hele tatt. Har ikke spilt siden mandag, og kommer ikke til å spille før de har fikset de værste feilene. For eksempel det at enkelte Peace treaties varer spillet ut. Endret 2. oktober 2010 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg DIGGER når de begynner å tilby deg penger og ressurser for å få fred, er så tydelig at de er desperate. Er du heldig og egentlig er ute etter en science victory så kan du klare å få ett par byer som har viktige ressurser i bytte mot fred, så slipper man selv litt utgifter og tid brukt på krigføring istedet for bygging. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Gud bedre. Denne AIen ødelegger spill for meg. Spilte nettopp online med en kompis. Gjorde det utrolig bra frem til Montezuma ut av ingenting erklærte krig mot meg. Før dette hadde vi veldig gode relasjoner; han sa at han var glad for å snakke med meg. Etter mange års krig klarte jeg å skaffe en Peace Treaty. Tilværelsen uten krig varte kun i noen hundre år, da Alexander erklærte krig mot meg. Og nok en gang var dette helt uten mål og mening - noen runder før hadde vi både Open Borders og Luxury Recourse exchange. Jeg klarte å holde ham unna byen min, og fikk faktisk rasert en av hans byer, da Montezuma kom og nok engang erklærte krig. Og nok en gang hadde jeg hatt Open Boarders med ham osv. Ble til at jeg bare avsluttet spillet. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Spilte nettopp online med en kompis. Ble til at jeg bare avsluttet spillet. Takk for at du slutta når jeg var få turns unna å kontrollere hele Amerika. Douchebag Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Lol. Du sleit jo med Siam og måtte til og med skaffe Peace Treaty. Du måtte i så fall vente i minst 10 turns før du i det hele tatt kunne angripe. C U Next Tuesday Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg mener å huske å ha lest at man gjør moves samtidig i multiplayer? Hvordan funker det? Blir det litt mer RTS-aktig hvor det lønnner seg å være veldig rask? Eller får man omtrent samme betenkingstid som man ville i singple player? Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Når én spiller har trykket Next Turn, må han vente til den andre også har trykket. (Til min frustrasjon, for Hegland brukte utrolig lang tid når han var i krig) Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg mener å huske å ha lest at man gjør moves samtidig i multiplayer? Hvordan funker det? Blir det litt mer RTS-aktig hvor det lønnner seg å være veldig rask? Eller får man omtrent samme betenkingstid som man ville i singple player? Du får så lang betenkelsestid du vil, (til iRomans store fortvilelse), men unitsa forflytter seg lynkjapt dit du trykker, det er ikke noen krigs-simulering f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå