Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at han mener gb. :p

Minimum:

Processor: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz or AMD Athlon X2 64 2.0 GHz

Memory: 2GB RAM

Graphics:256 MB ATI HD2600 XT or better, 256 MB nVidia 7900 GS or better, or Core i3 or better integrated graphics

DirectX®: DirectX® version 9.0c

Hard Drive: 8 GB Free

Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card

Recommended:

Processor: 1.8 GHz Quad Core CPU

Memory: 4 GB RAM

Graphics: 512 MB ATI 4800 series or better, 512 MB nVidia 9800 series or better

DirectX®: DirectX® version 11

Hard Drive: 8 GB Free

Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card

Lenke til kommentar

Det har blitt mye spilling og lite bruksanvisningslesning på meg. Er det noen som vet om det er meningen at man ikke skal kunne sulte byene sine? Hvis jeg har det travelt med å fullføre noe og prioriterer bort mat, er byen likevel tilbake i pluss-fokus i neste runde. Jeg har også opplevd at guvernøren gjør om på valgene mine selv om de ikke medfører sult engang. Hvis de ikke ville at vi skulle kunne styre dette kunne de vel bare gitt oss avkrysningsbokser og "X focus"?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det har blitt mye spilling og lite bruksanvisningslesning på meg. Er det noen som vet om det er meningen at man ikke skal kunne sulte byene sine? Hvis jeg har det travelt med å fullføre noe og prioriterer bort mat, er byen likevel tilbake i pluss-fokus i neste runde. Jeg har også opplevd at guvernøren gjør om på valgene mine selv om de ikke medfører sult engang. Hvis de ikke ville at vi skulle kunne styre dette kunne de vel bare gitt oss avkrysningsbokser og "X focus"?

Jeg tipper dette har noe å gjøre med hjelpen man kan skru av og på i options på hovedmenyen når man starter spillet. Mener å huske at det er flere småting man kan få maskina til å hjelpe deg med.

Lenke til kommentar

Jeg opplever at jeg veldig ofte må micromanage byene selv om jeg bruker gurernøren. Hvis du låser tiles så flytter guvernøren innbyggere fra den tilen han mener er dårligst i forhold til fokus. Guvernøren gjør ofte om på valgene dine dersom han mener du tok en fyr vekk fra en bra tile. F.eks så har jeg opplevd at han flytter en person vekk fra en tile med mye gull og over på en med 5 mat, selv om focus er "no food".

Eneste måten jeg har funnet for å unngå dette helt er å micromanage hele byen ved å låse veldig mange/samtlige tiles.

Edit: Guvernøren er også helt idiot når det kommer til spesialister. Dersom det er matmangel eller du har unhappiness virker det som han gjør alt han kan for å stappe flest mulig inn på spesialister, selv om fokus er f.eks "gold" så fylles science og artist plassene opp. I produksjonsbyer er dette utrolig dumt, da du ofte mister halve produksjonen til spesialister.

Endret av Chiasm
Lenke til kommentar

FY FAEN. Er det muuuuuulig?! Jeg var 1 turn unna Pyramydene, men så kommer satans Napoleon og bygger dem. Har aldri vært så nærme en Wonder og mistet den. Utrolig frustrerende, og kompensasjonen jeg får er latterlig lav. Tror jeg fikk i underkant av 100 Gold for 25 runders arbeid.

hvis du er nært på 10 ganger får du en steam achivement kan jeg fortelle:P

Lenke til kommentar

Civ V krasjer etter en periode med spilling... :(

Etter omtrent en time spilling bare låser alt seg, og jeg må ctrl-alt-del ut av spillet. Da står det kun Civilization V has stopped working...

Har selv samme problemet. Problemet startet for et par dager siden og startet med når jeg trykte på F10, deretter vart det bare verre og verre. No kræsjer jeg ca etter hver 9-10 turns. Som oftest 9 turns slik at en ny auto save ikke blir opprettet :( En kompiss av meg har samme problemet.

Får Civ5 is not responding, ikke noe problem med andre spill.

Og når skal jeg lære.. Aldri lag hoved byen min ved sjøen, byen expander ut i sjøen hvor det ikke er noe mat, peng eller production og når jeg lager f.eks pyraminde så står den halv veis nede i sjøen, og det irriterer meg så mye at jeg til slutt starter på nytt.

Lenke til kommentar

Civ V krasjer etter en periode med spilling... sad.gif

Etter omtrent en time spilling bare låser alt seg, og jeg må ctrl-alt-del ut av spillet. Da står det kun Civilization V has stopped working...

Har selv samme problemet. Problemet startet for et par dager siden og startet med når jeg trykte på F10, deretter vart det bare verre og verre. No kræsjer jeg ca etter hver 9-10 turns. Som oftest 9 turns slik at en ny auto save ikke blir opprettet sad.gif En kompiss av meg har samme problemet.

Får Civ5 is not responding, ikke noe problem med andre spill.

Og når skal jeg lære.. Aldri lag hoved byen min ved sjøen, byen expander ut i sjøen hvor det ikke er noe mat, peng eller production og når jeg lager f.eks pyraminde så står den halv veis nede i sjøen, og det irriterer meg så mye at jeg til slutt starter på nytt.

Edit2: noe tekst redigert bort da det ser ut til å kunne mistolkes..

Edit: Tror jeg skal etterkvart legge inn et fresh image med kun drivere installert og prøve spillet igjen da.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

FY FAEN. Er det muuuuuulig?! Jeg var 1 turn unna Pyramydene, men så kommer satans Napoleon og bygger dem. Har aldri vært så nærme en Wonder og mistet den. Utrolig frustrerende, og kompensasjonen jeg får er latterlig lav. Tror jeg fikk i underkant av 100 Gold for 25 runders arbeid.

hvis du er nært på 10 ganger får du en steam achivement kan jeg fortelle:P

Det vet jeg. Har fått den, faktisk før den runden og. Var bare bittert å være 1 turn unna Pyramidene, og miste det. :p

Hvilken vanskelighetsgrad pleier folk å spille på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...