Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tenker du på? At de auto attacker for hver runde? Isåfall nei det er ikke mulig, du må klikke på byen for hver runde selv.

 

Ja det jeg tenkte på. Ikke noe stor greie. Men man blir lei av å klikke mye etter 4-5 timer med Civ. hhehe

Har du prövd å se på hurtigtastene og se om det hjelper litt på museklikkinga? Mener det er bare å trykke B og velge byen når destroyern er aktivert evt. S for strike med bombefly. Eller kun höyretrykke på faenskapet du vil bombe sönder og sammen når enheten er aktiv?

 

Ja lære seg hurtigtastene er fint, hjelper litt med all muse klikkingen hvertfall. Bare synd at man ikke kan forandre på hurtigtastene.

Lenke til kommentar

Man blir stort sett tildelt en brukbar plass fra start av. Selv om det ikke skjer så mye produksjon de første rundene rent kvantitetsmessig, går det fortsatt en hel runde, som et stykke ut i spillet kan utgjøre et ganske betydelig forsprang for motstanderne. Det skal altså mye til for at det skal være verdt å flytte på seg før man bygger hovedstad.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Spillte igjennom ett spill for første gang nå og vant en "domination victory", men bestemte meg for å fortsette fordi jeg vil bygge romskipet man drar til Alpha Centauri med. Men selv om jeg har alle delene (dobbeltsjekket hundre ganger) så får jeg ikke satt de sammen i hovedstaden som det står i Civipedia. Går det ikke an hvis man allerede har vunnet?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt to gjennomspill, og har hatt to dagers pause.

 

Hovedinntrykket er at det er ikke bra, for å si det mildt. Jeg har lagt spillet litt på hylla. Spiller nå littegranne Total War: Empire, siden jeg hadde det på Steam fra før av. Mens jeg spilte Civ5, så tenkte jeg på en par ting som jeg savna, helt generelt, og som jeg hadde en anelse om det kanskje var i Total War. Det var det.

 

I TW, så kan man muse over andre byer og enheter for å raskt se om man er i krig med de eller ikke. Det kan man ikke i Civ5. Man får tilogmed vite 1) Navnet 2) Fargen 3) Statusen i en enkelt popup. I Civ5 måtte jeg pugge navnet og fargen. Lærte meg langt uti spillet at Oda var fargen hvit. Men hvem er Oda? Oda er visst Japan. Dessuten er det mix av fornavn og etternavn, eller kanskje det er tittelen. Det var raskt en mangel med Civ5.

 

Og det er mange andre ting jeg savner i Civ5. Jeg føler at jeg spiller v0.9 av Civ5. Og det er ikke det jeg betalte for. Man kan si at jeg ble litt skuffa, men, om jeg gir det et par dager, så blir kanskje alt så mye bedre?

 

Tenker iallefall å spille ferdig et spill i Total War før jeg prøver meg en gang til på Civ5. Allerede planlagt å gå opp et level :)

Lenke til kommentar

Mitt romerriket utryddet amerikanerne i går kveld, ca 1532 AD etter ein krig på vel 30 år. Dermed blei ein bitter strid avgjort etter tusen år med hevnlyst etter at amerikanerne angrep meg på pur. Dermed står eg aleine på kontinentet mitt, bortsett frå to små irriterende bystater.

 

Og ja, alle hater romerriket.

Lenke til kommentar

uff.. i har lagt på meg en stygg uvane:/ Starter ikke en by før jeg er veldig fornøyd med plassen. så blir til at jeg re maker gamet 10 ganger før jeg starter. Og etter det så finner jeg ut at det ikke er noen gode spots for by nr 2 og 3 og da blir det enda en remake.

 

Jeg gjør noe lignende i de fleste rollespill. Jeg bruker lang tid på å velge klasse, spiller en stund og bestemmer meg for at en annen klasse er bedre. Etter å ha prøvd samtlige klasser fortsetter jeg som regel med den i utgangspunktet kjedeligste klassen fordi jeg ikke gidder starte på nytt. Det er i hovedsak derfor jeg spilte minstrel i LotRO opp til lvl 63. :p Andre ganger prøver jeg alle klassene og går lei hele spillet. :p

 

Akkurat nå driver jeg og installerer Civ V, men har blandete følelser. Først nektet den å installere på norsk fordi jeg ikke har Steam fra før (selv om jeg har det). Deretter prøvde jeg å installere på engelsk, men det tar vanvittig lang tid å oppdatere Steam først. Men strengt tatt var jeg klar over at Steam ville skape trøbbel og utsatte kjøpet av Civ V så lenge som mulig pga nettopp det. Om noen vet om en anti-Steam crack er det bare å sende meg en PM. Tar gjerne en crack til SupCom 2 også. Jeg kjøpte det da jeg hadde den forrige dataen og har ennå ikke klart å starte det engang pga Steam.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe Civ V over D2D. Er det noen coupon codes som virker? Prøvde PAX og THANKYOU, men ingen virket.

 

Kjøp det via den amerikanske siden, da blir det betraktelig billigere enn hvis du kjøper via EU-versjonen. Bare å velge oppe til høyre på siden. Da vil kodene funke også. Jeg betalte vel rundt 260kr for spillet.

Lenke til kommentar

Noen andre som har opplevd en grafikk-glitch der hvor delene av mappet møtes for å gjøre jorden rund ? Alle units, special ressources og bygninger blir hengende igjen på skjermen, så når jeg scroller rundt ser jeg f.eks. 3 arbeidere og non miner mens jeg ser på det åpne havet.. Skjedde etter patch.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er flere ulike glitcher, bl.a "ghost riders" hvor spillet tegner en unit på feil "tile" (du må altså angripe en "tom" tile et par hakk unna). Meele animasjonen er ganske festlig når unit'ene står flere tile's fra hverandre.

Lenke til kommentar

Det er flere ulike glitcher, bl.a "ghost riders" hvor spillet tegner en unit på feil "tile" (du må altså angripe en "tom" tile et par hakk unna). Meele animasjonen er ganske festlig når unit'ene står flere tile's fra hverandre.

Har opplevd at workers glitcher og tar seg en runde rundt jorden på 2 turns for så å gå til den tilen jeg ba om, men ikke den der :p Første grafikk-glitchen jeg har opplevd etter 2 fullstendige og en halv runde, men greit å vite at jeg kan se frem mot flere etter patchen..

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål. Da jeg lagde min første by ble den grunnlagt automatisk når jeg trykket B, og feridg med det. Får jeg ikke endre navnet på den selv lengre?

 

Gå inn i byen, se på navnet under har du en edit knapp : trykk og fiks :p

 

Ah, der var den, ja. Takker, bukker og henter forstørrelsesglass. :p

 

Edit: Skrev denne posten for to timer siden og har spilt i strekk siden da. Dette er kanskje ikke det beste eller mest "hardcore" Civ så langt, men definitivt et av de jeg liker best. Vi får like mye strategi som før, men nå ser det vakrere ut og er mye morsommere å spille. :) Men jeg har noen få spørsmål, om noen har tid.

 

1. Jeg spiller på det største kartet (selvsagt), Chieftan og Epic lengde. Etter ca ett kvarter strømmet det på med andre nasjoner på en gang. Etter det ble det mye baksnakking mellom dem med hemmelige avtaler, krigserlæring og så videre. Da det hadde pågått en stund gikk jeg til krig mot en fjott og denget løs på folkene hans. Vi sloss litt frem og tilbake en stund før han gav opp og ba om fred. Det var førti minutter siden, og jeg har knapt sett en eneste person siden. Hva skjedde egentlig?

 

2. Jeg valgte det største kartet, men ifølge mini-kartet er det veldig lite? Trenger jeg mer teknologi for å se resten av kartet, eller er det faktisk så lite? Hvor lite er da det minste? To ruter? :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...