Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har spelt litt tutorialen på Civ IV. Skal snart bestille V på cdon. Tenkte å lære litt basics om Civilization-seria før eg byrjar på V.

Men bør eg fortsette i tutorialen, eller byrje ein ny save?

 

Du burde spille ferdig tutorialen , det er ganske viktig å få meg seg alle de små og store tingene de nevner. Så tar det ikke så lang tid heller :)

 

Peace treaties som ikke blir opphevet må patches asap, hvis det faktisk stemmer. Hadde irritert livet av meg hvis jeg hadde oppdaga det der langt uti spillet etter å ha planlagt en krig mot min nabo i 400 år.

 

Arnizzz: Haha. Mane timer søvn ble det på deg inatt da? Du satt og skrev posten din rundt 3 tiden ser jeg :D

Lenke til kommentar

Er alltid sånn at folk som er misfornøyde slenger mest skit på forumer, for folk som er fornøyde og ikke har noe å klage over gjør jo ikke det heller. De bare spiller.

 

Jeg jobber med kundebehandling, og der har jeg fått vite (av klagehåndtering og statistikk) at en kunde som er fornøyd, sier dette til 2-3 bekjente. Men en kunde som er misfornøyd kan si dette til 40 bekjente, og nå begynner de å bruke forum i tillegg! :ohmy:

 

Prøver å starte Civ 5 men får denne feilmeldingen: "The game is currently unavailable. Please try again later". Ser det er andre her som sliter med å få startet spelet. Får dere samme feilmelding? Nokon som veit kva som er galt?

*Bump*

 

Er det når du starter fra steam? har opplevd det jeg og, kan være stor trafikk på steam. Prøv om det funker å starte spillet via offline-mode (restart steam uten internett).

 

Forresten, dere vet at dere kan sette workers på automatic så improver de eller bygger veier som de vil? De gjør ikke dumme valg uansett. Kan gjøre det samme med scouts og warriors, så explorer de kartet helt selv i starten og går direkte på ancient ruins hvis de er i nærheten.

 

Hvordan gjør du det da? Må du stille noe på UserSettings fila som ligger under c:\Documents\Games\Civi ??

 

Eller er det noe man gjør ingame?

 

Er det denne instillingen ----) AutoWorkersDontReplace = 0 ????

 

Den der "AutoWorkersDontReplace = 0" gjør at de replacer ting i basen, som kan fort komme ut av kontroll. Dette er veldig synd, da jeg gjerne skulle sluppe at de replacer bygninger, heller oppgradert veiene til railway, når du får utforsket dette.

 

Eller gjør de dette uansett med hvilken setting du har?

 

"AutoWorkersDontReplace = 1" gjør at de ikke bygger over det som allerede er bygget en tiles i byene. Så hvis du setter workers til å jobbe automatisk, så blir det, i mine øyne, som å sette de på semi-automatisk. De holder seg ikke oppdatert på hva som skjer rundt. Feks hvis du oppdager olje på en tile som allerede er bygget på, så gjør de ikke noe før du sier at de skal oppgradere den.

 

hmm. Ang ruiner som vi finner rundt om kring. De KAN gi oss våpen fra "fremtiden" slik at uniten som går på de blir oppgradert. Er det mulig at samme unit får 2 oppgraderinger?

 

Slik at en scout blir crossbow man eller hva det heter? I teorien er det vel mulig, men noen som faktisk fått til dette?

 

 

 

 

Edit:

ups, funket ikke så bra den copy/pasten. 

 

Jeg mener å tro at mine scouts har blitt oppgradert noen ganger. Fra scouts til archer, archer til riflemen og fra riflemen til mechanized infantry. Fikk disse oppgraderingene før de var blit researched, så jeg hadde et overtak.

 

 

 

 

Spiller forøverig med 8 civs og 12 city-states. Alle city-states hater meg, bortsett fra Stockholm og Oslo. Alle har erklært permanent war mot meg. Er litt kjipt at det skulle bli slikt, da jeg bare drepte 2 city-states.

 

Og de andre civene, de vil ikke ha noe med meg å gjøre. De bare håner meg "Ah, it's nice to see my favourite city-state". Men jeg har 3 destroyers og 3 mechanized infantry utenfor hver av deres capital city :cool:

 

Brb, skal utslette noen sivilisasjoner.

Lenke til kommentar

Da vant jeg på min andre gjennomgang som Japan på Prince vanskelighetsgrad, Pangea map og Standard size og tid. Virket nesten som Prince var lettere enn Warlord siden jeg tapte første gjennomgang ganske så rått, og nå vant jeg plutselig rått.

 

Gjennomgangen som Japan gikk relativt greit, hadde litt knuffing mot Siam i starten, og det ente med at mange av de andre spillerne ikke likte han så godt heller så han forsvant relativt tidlig. Så begynte Arabia(tror jeg?) å mase om at vi lå for nær hverandre, så tok jeg over en base han hadde bygd i området mitt samt at jeg raserte et annet, og da ble det fred. Og mens alt dette har pågått så har jeg ellers hatt et fint forhold til resten, dog Napoleon han hadde alt utsletta Babylon og Indianerne, samt tatt over en haug City State, så var han som ledet store deler av spillet. Og når vi entra år 2000 ca. så bestemte jeg meg for at det ikke skulle fortsette slik, så jeg starta en krig og i år 2045 så var Napoleon utsletta. Han hadde ikke så mye å stille med, bortsett fra at han hadde 1/3 av kartet mot slutten, men det endra seg jo.

 

Av en rar grunn så virka det som jeg greide å "out teche" civ'ene denne gang(følte jeg fikk en del fler Great Scientists også denne gangen), noe som var motsatt på min første gjennomgang.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

det er vel uansett verdt de rett under 300 NOK det koster da.

og disse 5$(ca 32NOK) i rabatt har vel egentlig lite å si.

det er jo uansett ca 100 nok billigere der en på steam uansett.

Fikk det ikke til å virke jeg. Så fant jeg ut at jeg var på engelsk sjappe, og satte til EU, og da kosta spillet jammen meg like mye som på steam. Hjalp ingen ting at PayPal-en min ikke virker, eller at det ikke virker som om D2D godtok kortene mine. (som kan være fordi jeg var på engelsk nettsted). Ble steam på meg da.

Lenke til kommentar

Nå begynner eg å miste gnisten i dette spillet, begynner å kjede meg. Spiller turtoial enda har kommet til der eg har fått meg Horsemen og steel hvis det sier noe.

 

Noen som har noen tips? Burde eg bare avslutte turtoralen og begynne på campainen?

 

Har sett alle workere på auto improve tror det ikke var så lurt får eg føler alt går på auto.

Lenke til kommentar

Å vinne tutorialen er omtrent like vanskelig som å trille en ball nedover en bakke, den er der for å introdusere elementene for deg. På min tutorial bygget ikke AI flere byer og utviklet seg knapt lenger enn spisse kjepper. Hadde fått nok etter et millennie, men det var ikke noe problem siden domination victory var ett angrep unna. Med litt kjennskap til serien er det like greit å starte et vanlig spill på nivå 2 eller 3.

Lenke til kommentar

Å vinne tutorialen er omtrent like vanskelig som å trille en ball nedover en bakke, den er der for å introdusere elementene for deg. På min tutorial bygget ikke AI flere byer og utviklet seg knapt lenger enn spisse kjepper. Hadde fått nok etter et millennie, men det var ikke noe problem siden domination victory var ett angrep unna. Med litt kjennskap til serien er det like greit å starte et vanlig spill på nivå 2 eller 3.

 

Takk takk da starter eg Campain :D Holder ikke ut turtoialen! Det skjer liksom ingenting det er sånn som du skriver det er bare å lene seg tilbake og trille

Lenke til kommentar

Hva tenker du på? At de auto attacker for hver runde? Isåfall nei det er ikke mulig, du må klikke på byen for hver runde selv.

 

Ja det jeg tenkte på. Ikke noe stor greie. Men man blir lei av å klikke mye etter 4-5 timer med Civ. hhehe

Har du prövd å se på hurtigtastene og se om det hjelper litt på museklikkinga? Mener det er bare å trykke B og velge byen når destroyern er aktivert evt. S for strike med bombefly. Eller kun höyretrykke på faenskapet du vil bombe sönder og sammen når enheten er aktiv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...