Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

joda vet det. men vil no føle at vi kommer litt lengre enn kruttet da :)

 

 

Skjønner, og det er fult mulig, kommer bare helt an på hvordan man researcher som sagt, pluss at det er bygninger, policy og personer som gir det fri research osv.. som kan speede opp ting, alt kommer an på masse forskjellige ting egentlig.

Lenke til kommentar

 

Har et lite spm. Vist jeg ikke tar helt feil så "ender" spillet i 2050 AD? Vist det stemmer så blir jeg litt beskymret. Mitt forje game endte vel 1759 AD da jeg så mitt nederlag. men da hadde vi nettop utforsket kruttet. Altså Langt fra fredig å forske.

 

Min store motsander Frankrike var heller ikke kommet så mye lengre (tror jeg) da de også kun hadde longswordman (?) og muskiters eller hva de heter.

 

Tidlig i spillet dekker en turn kanskje 100-år i slengen, men når du kommer opp på 1800-tallet, og spesielt 1900-tallet så dekker en turn kanskje bare to-tre år, kanskje bare ett år etterhvert og. Så det går nok bra det tenker jeg :) Var slik tidligere i spillene i hvert fall. Det gjenspeiler også virkeligheten, tok lang tid mellom oppfinnelsene i gamle dager, mens på 1900-tallet var det noe helt nytt som forandret livene til befolkningen nesten konstant.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

 

Har et lite spm. Vist jeg ikke tar helt feil så "ender" spillet i 2050 AD? Vist det stemmer så blir jeg litt beskymret. Mitt forje game endte vel 1759 AD da jeg så mitt nederlag. men da hadde vi nettop utforsket kruttet. Altså Langt fra fredig å forske.

 

Min store motsander Frankrike var heller ikke kommet  så mye lengre (tror jeg) da de også kun hadde longswordman (?) og muskiters eller hva de heter. 

 

Tidlig i spillet dekker en turn kanskje 100-år i slengen, men når du kommer opp på 1800-tallet, og spesielt 1900-tallet så dekker en turn kanskje bare to-tre år, kanskje bare ett år etterhvert og. Så det går nok bra det tenker jeg :) Var slik tidligere i spillene i hvert fall. Det gjenspeiler også virkeligheten, tok lang tid mellom oppfinnelsene i gamle dager, mens på 1900-tallet var det noe helt nytt som forandret livene til befolkningen nesten konstant.

 

 

Riktig som @Alt-Ctrl sier, og om jeg husker riktig når du kommer opp i år 2000 så begynner hvert år å ta 2 turns etterhvert.

 

 

Over på noe annet, er litt overrasket over hvor mange som egentlig spiller spillet. Spillet ligger jo så og si konstant på toppen av steam stats lista, noe som jeg vil si er ganske så bra. Er ganske så merkelig det der, for om du tar turen over til det offisielle forumet til spillet, så er det ganske så mye negativt som blir slengt rundt, men det viser vel nok en gang at de fleste er fornøyd med spillet, og de sier som regel ikke noe da de nyter spillet.

Lenke til kommentar

Jeg anbefalte en på jobben til å teste det i helga, han kom til meg på mandag og takket meg for anbefalingen, han har aldri spilt Civ-spill før så han gruet seg litt. Men i helga klokka han inn over 30 timer playtime og klarte ikke stoppe.

 

Er alltid sånn at folk som er misfornøyde slenger mest skit på forumer, for folk som er fornøyde og ikke har noe å klage over gjør jo ikke det heller. De bare spiller.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

@ Nitrius

ja hvis du muser over vanskelighetsgradene så står det ca forskjellen.

spiller kun på epic med prince instillinger da jeg synes at de to gir best mulig forhold til hverandre når det gjelder tid ting bruker på å bli ferdig.

 

Spillet ender i 2050 om man i advanced options før man starter opp et spill har med time som en av mulighetene for å vinne.

Når man kommer over 2000 og noe tar hvert år en runde og over 2040 ca tar hvert år to runder.

tilammen 750 runder(med mine instillinger), men man åm jo ikke ha med time om man ikke vil da(tror uansett tiden vil oppøre seg likt og at 750 runder kommer fram til 2050 da.

 

holder på med en ny runde hvor jeg har skrudd av tid og skal prøve å ta en av de andre valgene for å vinne (kultur, vitenskap eller diplomati)

 

spiller forøvrig dx11 med alt av options på full pupp og kommer aldri til å skru ned på den:)

har fortsatt ikke merket noe til korrupt savedata.

Lenke til kommentar

Forresten, dere vet at dere kan sette workers på automatic så improver de eller bygger veier som de vil? De gjør ikke dumme valg uansett. Kan gjøre det samme med scouts og warriors, så explorer de kartet helt selv i starten og går direkte på ancient ruins hvis de er i nærheten.

 

Hvordan gjør du det da? Må du stille noe på UserSettings fila som ligger under c:\Documents\Games\Civi ??

 

Eller er det noe man gjør ingame?

 

Er det denne instillingen ----) AutoWorkersDontReplace = 0 ????

Endret av Xp3ri3nZ
Lenke til kommentar

Heh, nei. Det er en innebygget funksjon i spillet, det. Trykk på orders til workeren så får du Automate opp også.Evt trykk A. Eller Explore (E) på scout. Så setter de igang å bygge det som passer best og fortsetter med noe annet når de er ferdige.

äa Tusen Takk! Spillt ganske mangen timer uten å vite om det! Herregud! Kommer til å bli mye lettere nå!

Lenke til kommentar

Æsj. Merka akkurat at når du signerer peace treaty så varer det faktisk ut spillet. Har vært i fred med Siam og England i sikkert 100 turns snart, men kan pokkern meg ikke erklære de krig. Synes spillet fortjener en del patching den kommende tiden.

 

 

Edit: Mange som sliter med det.

Tydeligvis at de ikke har gjort jobben sin på diplomatisiden. Legger fra meg spillet til det her er fiksa.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

hmm. Ang ruiner som vi finner rundt om kring. De KAN gi oss våpen fra "fremtiden" slik at uniten som går på de blir oppgradert. Er det mulig at samme unit får 2 oppgraderinger?

 

Slik at en scout blir crossbow man eller hva det heter? I teorien er det vel mulig, men noen som faktisk fått til dette?

 

 

 

 

Edit:

ups, funket ikke så bra den copy/pasten.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

@Alt-Ctrl

har ikke hatt problemer med det, den har vart i 10 runder hver gang jeg har gått inn en(som avtalt)

 

@MysticoN

vet ikke om det er mulig med explorers(bruker ikke de), men hadde en warrior som jeg sendte rundt så fort optics var i havn og jeg hadde muligheter for å svømme med de.

han har vært rifleman siden ca archer tid:P (4-5 oppdateringer via ruiner sånn ca)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...