Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei har noen spørsmål :D

 

1. Etter å spilt 1 time så mister eg muligheten til å velge hvor eg skal plassere Citizen til å jobbe i byen. Fks vill eg kanskje endere sånn at eg får mer mat, eller vill prioritere gull. Etter litt spilling så forsvinner denne muligheten!

 

Grusomt iritterende! Har eg komt borti noe som tar dette vekk? Andre som sliter med det samme? Skjedde i går kveld og men når eg starta i dag så var dette på plass i gjen. Men så forsvant det igjen!

 

2. Eg har byggd en mine og etter en stund bygga eg en by lenger nede. Og nå anbefaler dem at eg bygger en veg der mina går. Vill da mina forsvinne hvis eg bygger denne vegen der mina er?

Har litt av et dilemma siden det er en kjempe stor mine masse gull. Men det er vell viktig med vei forbindelse mellom byer og?

Lenke til kommentar

Hei har noen spørsmål :D

 

1. Etter å spilt 1 time så mister eg muligheten til å velge hvor eg skal plassere Citizen til å jobbe i byen. Fks vill eg kanskje endere sånn at eg får mer mat, eller vill prioritere gull. Etter litt spilling så forsvinner denne muligheten!

 

Grusomt iritterende! Har eg komt borti noe som tar dette vekk? Andre som sliter med det samme? Skjedde i går kveld og men når eg starta i dag så var dette på plass i gjen. Men så forsvant det igjen!

 

2. Eg har byggd en mine og etter en stund bygga eg en by lenger nede. Og nå anbefaler dem at eg bygger en veg der mina går. Vill da mina forsvinne hvis eg bygger denne vegen der mina er?

Har litt av et dilemma siden det er en kjempe stor mine masse gull. Men det er vell viktig med vei forbindelse mellom byer og?

 

1. kanskje du har mistet citizen? (ellers vet jeg ikke)

2. Nei, du kan bygge veier hvor du vil (der det er muligt), uten at ressursen som er der forsvinner.

Lenke til kommentar

Hei har noen spørsmål :D

 

1. Etter å spilt 1 time så mister eg muligheten til å velge hvor eg skal plassere Citizen til å jobbe i byen. Fks vill eg kanskje endere sånn at eg får mer mat, eller vill prioritere gull. Etter litt spilling så forsvinner denne muligheten!

 

Grusomt iritterende! Har eg komt borti noe som tar dette vekk? Andre som sliter med det samme? Skjedde i går kveld og men når eg starta i dag så var dette på plass i gjen. Men så forsvant det igjen!

 

2. Eg har byggd en mine og etter en stund bygga eg en by lenger nede. Og nå anbefaler dem at eg bygger en veg der mina går. Vill da mina forsvinne hvis eg bygger denne vegen der mina er?

Har litt av et dilemma siden det er en kjempe stor mine masse gull. Men det er vell viktig med vei forbindelse mellom byer og?

 

1: Når du er inne i bybildet er det valgmuligheter øverst til høyre, mulig den fanen er blitt minimert, men det er bare å trykke på pluss-tegnet.

 

2: Bygg vei hvor du vil, den ødelegger ingenting og har ingenting å si for det som allerede er på området. Og ja, det er viktig med vei mellom byer, litt for å raskere gjøre troppeforflytninger, men mest for å tjene mer penger.

Lenke til kommentar

Hei har noen spørsmål :D

 

1. Etter å spilt 1 time så mister eg muligheten til å velge hvor eg skal plassere Citizen til å jobbe i byen. Fks vill eg kanskje endere sånn at eg får mer mat, eller vill prioritere gull. Etter litt spilling så forsvinner denne muligheten!

 

Grusomt iritterende! Har eg komt borti noe som tar dette vekk? Andre som sliter med det samme? Skjedde i går kveld og men når eg starta i dag så var dette på plass i gjen. Men så forsvant det igjen!

 

2. Eg har byggd en mine og etter en stund bygga eg en by lenger nede. Og nå anbefaler dem at eg bygger en veg der mina går. Vill da mina forsvinne hvis eg bygger denne vegen der mina er?

Har litt av et dilemma siden det er en kjempe stor mine masse gull. Men det er vell viktig med vei forbindelse mellom byer og?

 

1: Når du er inne i bybildet er det valgmuligheter øverst til høyre, mulig den fanen er blitt minimert, men det er bare å trykke på pluss-tegnet.

 

2: Bygg vei hvor du vil, den ødelegger ingenting og har ingenting å si for det som allerede er på området. Og ja, det er viktig med vei mellom byer, litt for å raskere gjøre troppeforflytninger, men mest for å tjene mer penger.

 

Tusen Takk Full Kudos til deg! Du hadde rett på begge spørsmåla! Endeligt fikk eg kontrollen igjen! Ja eg hadde minimert Citizen knappen, og da var det sånn i alle byer! Hadde aldri funnet ut av det!

 

Og nå kan eg tryggt bygge veier uten å bekymre meg får eg skal miste en ressorus :D

Lenke til kommentar

1 lite spørsmål til.

 

Adviserene mine sier eg burde bygge worker får å forberdre tiles i byen, hva menes med dette?

 

You should improve your nearby tiles in washington fks. Eg har jo noen workere men eg har ikke noe mer å bygge i den byen så eg undrer litt på det der altså. Mener dem at eg skal kjøpe mer land eller?

Lenke til kommentar

De mener at du skal bygge hva det enn måtte være på en av hexene rundt om byen din, enten om det er farm, mine eller en av de andre tingene arbeiderne kan bygge. Hva du velger å bygge er vel ett fett, men f.eks om du sliter med food så kan det være greit å bygge en farm på en av hexene f.eks.

 

 

Edit: Forresten, kan være at han mener du burde bytte ut en av oppgraderingene på hexene med noe annet. Men nå vet ikke jeg hvor lurt det er å høre på disse rådgiverne hele tiden.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

er det flere som legger merke til at ting som koster like mange hamre tar forskjellig tid å lage?

 

jeg sitter her og ser at feks i en by jeg har her så koster workshop og granary 150 hammere å lage.

workshopen er ferdig på 13 runder, mens granary tar 30 runder.

 

er det noe nytt som jeg ikke har fått med meg som spiller inn her eller er dette verdens underligste bug?

Lenke til kommentar

du bygger veier(kun de som trengs etter min erfaring)

det går ikke an (for MEG i allefall) å forhindre de i å bygge over gamle improvements, har da altså endret til 1 i den usersettings.

går an å automatisere utforsking, ikke sikker på om de plukker opp ruiner osv.

 

legger forresten ved et bilde fra min første ferdigspilte runde som da endte på tid. egypt,archip.., large, prince, epic.

en AI kom på første(hadde jeg bare hatt 40 runder til så hadde jeg vunnet scifi seier:P), men føler meg fornøyd i forhold til hvor mange feil jeg ser jeg har gjort underveis.

 

ser man trenger fort flere byer mot slutten da man gjerne vil ha litt styrker og bruker opp all upkeep på div forbedringer i byer hvor man ikke trenger disse.

duster man seg ikke ut slik kan man godt vinne med 5-6 byer om man bare får på forskning og har 1 styrke i hver by som er avansert slik at ingen tørr angripe en.

 

civ5screen00041285655096.jpg

Lenke til kommentar

er det flere som legger merke til at ting som koster like mange hamre tar forskjellig tid å lage?

 

jeg sitter her og ser at feks i en by jeg har her så koster workshop og granary 150 hammere å lage.

workshopen er ferdig på 13 runder, mens granary tar 30 runder.

 

er det noe nytt som jeg ikke har fått med meg som spiller inn her eller er dette verdens underligste bug?

 

Spørs om du har wonders og hvor stort fokus du har på produksjon. For alt koste det samme i alle byene, men du må se hvor mye +Produksjon du har. altså + Hammer.

 

 

Forresten, dere vet at dere kan sette workers på automatic så improver de eller bygger veier som de vil? De gjør ikke dumme valg uansett. Kan gjøre det samme med scouts og warriors, så explorer de kartet helt selv i starten og går direkte på ancient ruins hvis de er i nærheten.

 

Ganske greit ja, slipper å følge så mye med. Og det kommer opp varsel at de er i nærheten av barbarians, så slipper du å lure på hvor de blir av hvis de blir drept xD

 

Og ja, de går til ruins hvis de bir oppdaget.

Endret av Tiugama Kaa
Lenke til kommentar

Blei angrepet av Washington, tapte ein by og prøvde stadig å initiere fredssamtaler for å stoppe blodbadet. Etter å ha nesten tapt to byer aksepterte endeleg motparten fredssamtaler, og endte opp med å tilby meg byen min tilbake + to av hans byer og en jevn fordeling av ressurser for fred. Pussig skrue...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...