Grandis Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg har fått tilgang til noen programmer fra Autodesk via skolen, men sliter med å innstallere de.. Jeg laster ned 3ds max fra autodesk sine sider og under innstallasjonen prøver programmet å legge inn DirectX. Det starter da en prossess som heter dxsetup.exe som bruker rundt 50% av prossesorkraften uten at det skjer noe spesielt.. Har latt programmet kjøre i over 15 min. Går jeg inn i "task manager" til windows og avslutter dxsetup.exe der, gjør innstalasjonsprogrammet seg ferdig, men jeg får ikke startet programmet. Har prøvd å laste ned fra Microsoft sine sider og innstallere DirectX via COD MW2, samme problemet... Har også prøvd å slette DirectX fra kontrollpanelet og gå inn i "regedit" uten hell.. (tok reboot før jeg prøvde på nytt) Har en Core 2 Duo på 2,8Ghz, 4gb ram og dette grafikkortet: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9300M-GS.9452.0.html Noen tips? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 DirectX er allerede installert i Windows 7. Sjekk versjonen ved å gjøre dette: * Go to the Windows START Menu. * Select RUN or Command Prompt. * Type dxdiag and click OK. http://www.webcam123.com/en/directx.html Lenke til kommentar
Grandis Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 DirectX er allerede installert i Windows 7. Sjekk versjonen ved å gjøre dette: * Go to the Windows START Menu. * Select RUN or Command Prompt. * Type dxdiag and click OK. http://www.webcam123.com/en/directx.html Veldig rart. Har nettopp reinnstallert Windows 7, og jeg har fortsatt det samme problemet.. dxdiag sier at DirectX 11 er innstallert, men skjermkortet støtter jo bare DirectX 10.. Er det mulig å avinnstallere DirectX? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 DirectX er alltid bakoverkompatibel. Det har ingenting å si om kortet ditt ikke støtter DX11. Virker som det her er en konflikt med et program. Nå er jeg litt usikker om Windows Installer kjører i sikkherhetmodus i Windows 7, men du kan prøve å installere der (F8 ved oppstart). Lenke til kommentar
Grandis Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Er det ikke rart at spill og programmer prøver å innstallere DirectX 9 når jeg har lastet ned win 7 x64 eller 86 versjonen av programmet? Hvis DirectX ligger i windows er det ikke noe poeng i å ha det med i programmet/spillet? Skal prøve sikkerhetsmodus etter kampen Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Men du kan ha forskjellige DirectX versjoner installert på Windows 7. Jeg installerte i dag Civilization V og når jeg starter det kan jeg velge mellom å kjøre det med DirectX 9 eller 10/11. Og så den installerte versjon 9 under installasjonen av spillet. Har prøvd begge versjoner, og det var mye dårligere grafikk i DirectX 9. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 DirectX 10 og 11 har ikke alle grafikkbibliotekene til DX9. Derfor trenger man å installere DX9 i tillegg. Det gjør ingen skade å ha flere DX-versjoner installert som myhken skriver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) prøv ø høyreklikk og velg kjør som administrator på første setupfil eller hva du klikker på når du starter installasjonen... Endret 1. oktober 2010 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
formann Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Med mindre det er et problem med Windows installer, korrupte filer el. lar det seg løse ved å installere Microsoft DirectX Redistributable (June 2010) Om det er en skole-pc kan det være at du ikke har rettigheter til å installere, og at denne oppdateringen skulle vært installert via AD AppDeploy. Da må du enten prate med admin, eller du kan forsøke å installere fra maskinens lokale administratorkonto. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 de til enhver tids siste directx, finner du her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå