Gjest Christina Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg har akkurat flyttet til en annen by og lurer på om man kan ha en ekstra lege utenom fastlegen man har hjemme? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Fantastisk system. Du må faktisk bytte fastlege. Når du er hjemme i ferien, så skal i bytte tilbake. Osv. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Du kan ikke ha 2 fast-leger så vidt jeg vet, men det finnes en del private klinikker du kan bruke. Eneste bakdelen er at det koster mer og at de ikke har journalen din... Jeg har brukt privatklinikker de siste gangene jeg har vært hos lege, ingen problemer Lenke til kommentar
Gjest Christina Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Det er jo litt teit då. når eg akkurat har byttet fast lege der eg bodde. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hvis du har flyttet så hvorfor skal du da ha fast lege der du bodde før ? Skaff deg en ny en der du bor nå du. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Man har også rett på fritt bytte ved flytting, dvs. at det ikke tas av de to gangene pr. år man har lov å bytte. Om dette fribyttet følger folkeregistrert adresse eller trigges når legen det byttes til er langt unna, er jeg usikker på. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Går fint å få time hos legevakta eller andre steder uten fastlege i byen, men du blir ikke prioritert foran fastlege-kundene, bare. Har legen ledig time får du kommer uansett. Endret 23. september 2010 av Bytex Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Ulempen er jo at du møter ulike leger der. Samt at man risikerer å havne hos mørkhudede jalla-leger som ikke har clue om hva de holder på med. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Mørkhudede leger har like god peiling som "hvite" leger, du. De har samme utdanning for å få jobbe som lege i Norge. 1 Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Ulempen er jo at du møter ulike leger der. Samt at man risikerer å havne hos mørkhudede jalla-leger som ikke har clue om hva de holder på med. For en tåpelig kommentar. Endret 24. september 2010 av BaronSlask Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Fastlege ordningen er en fin ting, fordi man får den samme legen hver gang. WarpX, jeg har en utlending som lege, og skal jeg si deg en ting ? Har aldri vært borti en flinkere lege en denne dama, ho er både mørkhudet og snakker ikke helt bra Norsk, men ho gjør det ho skal, og ho er damn flink til det. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg har også erfaring med et par stykker, og det ble bare tull med dem begge. Så det er ikke sånn at jeg bare tar ting ut av lause lufta. Men men, kan jo bare ha vært tilfeldigheter. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Men du legger alle under en kamm her. "Mørkhudede jalla leger". Men det er offtopic. Tråd starter, få deg en ny fastlege Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå