kandinsky Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) City skal vi slå mindre spennende enn i fjor. Spurs var vel borte og (da Ando goala?). Arsenal hjemme skal vi også ha. Til sammenligning så har vi hatt Liverpool hjemme og Fulham og Everton borte i år (5p), kontra Arsenal hjemme og Spurs og Burnley borte i fjor(6p). De 5 poengene i år burde vært 9 bare, med tanke på kampene. Jeg vet ikke hva du vil fram til, Jotun? Spillet vårt i år er ikke MYE MYE bedre forøvrig. Vi hadde vel årets største seier i en av de første kampene og i år er vi avhengig av nøkkelspillere som, for å ta et eksempel fra i dag, Nani. Endret 26. september 2010 av niko. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Skal også nevnes at vi har tatt like mange poeng mot de tre lagene vi har møtt borte i år som vi gjorde i fjor. Problemet vårt vedvarer likevel; vi roter oss bort i kamper vi bør vinne, noe tilfellet var spesielt i fjor høst, der vi tapte kamper mot lag som Burnley og Villa hjemme. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Spillet vårt i fjor var ikke MYE MYE bedre forøvrig. Eg skriver at spillet offensivt i ÅR er MYE bedre enn i fjor, så kan ikke si at eg er uenig med deg De andre tingene var spm. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Skrev feil. Hvordan kan du mene det? Hva har vi i år som vi ikke hadde i fjor (offensivt)? Bortsett fra at Berba putter på sjangsene han blåste over i fjor så er det dårligere kollektivt og strukturmessig ser det ikke ut. Det eneste vi har å by på er innlegg fra Nani. Kudos for Onani kommentaren forresten, Hyrlen Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Vi har en Nani og Berbatov med selvtillit, en Scholes i storform og en Fletcher som bare blir bedre og bedre. Dessverre er jo Valencia ute i lang tid og Rooney ute av form, men jeg ser bedre tendenser i angrepsspillet vårt i år enn de tre foregående sesongene. Problemet vårt er jo forsvarsspillet. Rafael får ikke tillit på backen, Evra gjør litt vel mye rart og Evans har ikke klart å ta vare på det tidvis fantastiske samarbeidet han hadde med Vidic, vinteren 2008/09. Når forsvaret er ukomfortabelt, vil også resten av laget slite med å storspille. Det er en stund siden sist, men nå savner jeg virkelig en Rio Ferdinand der bak. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Kudos for Onani kommentaren forresten, Hyrlen Du mener Night? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Vel, de to du nevner er forskjellen Niko. En Nani som ikke går seg fast i 99/100 tilfeller og en Berbatov som har begynt å sette andre sjanser enn supermåla. Mangler bare Rooney nå så er United ustoppelige offensivt. Defensivt er det dessverre bortimot krise.... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Berba og Rooney var helt elendig idag, selv om på deres laveste nivå er de fortsatt godt involvert i spillet i motsetning til andre spisser som melder seg helt ut. Men til dem å være så var dette horribelt. Men verst av alle, Fletcher, han tar ikke tak lenger. Han prøver seg på håpløse løp og gjør rett og slett ikke jobben sin idag. Han kan så sykt mye bedre. Ellers har vi en Evans som har mistet bakkekontakten og en O'shea som mangler de kvalitetene hvertfall jeg ser etter i et førstevalg på høyreback. Ting må røskes opp i, 2-2 i seg selv er ikke et jævlig resultat, men sett under ett at vi har mistet totalt 6 poeng HELT unødvendig er det til å skrike av. Fokuset er borte, dermed må man få folk til å våkne. Jeg stemmer for Smalling/Rio inn for Evans, og Brown inn for O'shea. Sentralt vet jeg rett og slett ikek hva jeg vil, Scholes og Ando blir litt feil, og Carrick ja jeg vet ikke. På topp må Rooney få seg en tur på benken, så kan han heller komme sulten inn. Gutten på 50% er absolutt bedre enn både Owen og Macheda, det er likevel ikke det som vil utgjøre en forskjell når sesongen skal cashes inn. Vi må ha han fit før ting kommer igang. Så jævlig synd at vi mistet Valencia, selv om han ikke akkurat var iform. Park, grøss og gru. Han bidrar lite eller ingenting i kamper vi skal ha possesion. Jeg vil ha endring. Det positive vi kan ta med oss er at vi kommer tilbake to ganger, viser mer moral enn det Chelsea hadde igår. Samt at vi tar inn 1 poeng på dem. Så helga er ikke totalt jævlig Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Kudos for Onani kommentaren forresten, Hyrlen Du mener Night? Stemmer. Vel, de to du nevner er forskjellen Niko. En Nani som ikke går seg fast i 99/100 tilfeller og en Berbatov som har begynt å sette andre sjanser enn supermåla. Mangler bare Rooney nå så er United ustoppelige offensivt. Defensivt er det dessverre bortimot krise.... Nani i form er ikke noe 10/11-greie. Nani var god fra og med i fjorårssesongen. Fra januar og utover har han vært strålende. Å bruke det som en av tingene for at vi er bedre i år enn i fjor er litt feil, da Nani og viste kvalitet i fjor. Han har tatt enda et lite hopp opp i år med tanke på end-product, men på samme sted i fjor hadde vi Valencia. Og for å snu på flisa angående Berbatov, så har han vært mindre med på å skape angrep i år enn i fjor. At han putter på færre sjangser er bra, men å si at vi er bedre offensivt i år enn i fjor er fjas. Vi har null plan i angrep. I dag var det eneste vi hadde Nani som slo inn eller utfordra, der det i fjor var stuktur og planer. Vi flyr på en sky som bæres av nøkkelspillerne våre, ikke samlet som et lag, når det kommer til det offensive spillet vårt. Tror jeg vil se Carrick/Ando inn snart. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Samme hva grunnen er. Eg synest det offensive fungerer mye bedre enn i fjor. Var jo en uendelig klaging i fjor på at united spilte så kjedelig.... Ikke fra deg Niko, men fra mange av oss andre her inne. Nå føler eg dette har snudd kraftig. Men som sagt, hjelper ikke det når vi har Evans bak der som tydeligvis har sluttet helt å forstå fotball. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Men hva i det offensive fungerer bedre i år? Om du svarer utfyllende tror jeg du ser selv hva poenget mitt er og at argumentene spiser seg selv. Endret 26. september 2010 av niko. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Null plan i angrep? Vi angriper mer via flankene enn tidligere sesonger, det er den monumentale forskjellen i filosofien vår. Samtidig er problemet det at Rooney, som alltid har vært en viktig brikke i angrepet, spesielt for å få flyt i bevegelsesmønsteret, er ute av form. Han er dog bedre nå enn i starten av sesongen, uten at det sier spesielt mye. I dag lå Berbatov dypere enn vanlig, mye grunnet det at han ikke er en typisk bakromsspiller (Bolton blottet seg tidvis bakover på banen), men hovedproblemet da blir at Rooney ikke tar spissrollen. Når Rooney kommer i form blir vi enda bedre fremover på banen, og med en målfarlig Berbatov og Nani, samt med tre spisskandidater på sidelinja, får vi flere strenger å spille på. Klagingen på Fletcher (som jeg leser lengre opp), er i beste fall merkelig. De løpene han går på inn i boksen skaper konstant uro for forsvarerne, og det er helt essensielt at en midtbanespiller går på disse løpene, spesielt for et lag som spiller mye mot etablert forsvar. Endret 26. september 2010 av Magnusjs Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Klagingen på Fletcher (som jeg leser lengre opp), er i beste fall merkelig. de løpene han går på inn i boksen skaper konstant uro for forsvarerne, og det er helt essensielt at en midtbanespiller går på disse løpene, spesielt for et lag som spiller mye mot etablert forsvar. løpene skapte null og niks idag, de kom på feil tidspunkt hele tiden, og ødela dermed et støttealternativ som igjen gjorde at det offensive ble hemmet fremfor å skape noe. Når vi da igjen mister ballen grunnet det nevnte er han helt feilplassert og Bolton tok overgang i et rom der Fletcher skulle ha vært. Dette skjedde opptil flere ganger. I tillegg får bolton spille ball utenfor vår 16, noe som skal være utenkelig med en fit Fletcher på banen. De sprang rett og slett oss ihjel når Fletcher var så ute av det. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Feil tidspunkt? Fletchers løp kom primært da vi hadde ballen på siste tredel av banen, gjerne hos en av flankene. At han da etterlevner et rom som Bolton kan kontre i, er stabilisatoren Scholes' ansvar, på samme måte som det var Carricks en gang i tiden. Scholes fungerte for øvrig også som støttealternativ gjennom hele oppgjøret. Så kan man heller klage på at rommene mellom midtbanen og forsvaret var for store, noe som har vært et mer gjennomgående problem for oss i perioder. Med Vidic og Evans sammen på stopper blir vi tvunget til å ligge lavere med forsvaret enn tilfellet er med Rio på banen. Evans sliter når han blir tatt med på løpetur, følgelig er det nok gunstigere å bruke han som midtstopper med tre på midten, som tilfellet har vært i de kampene han virkelig har storspilt (mot Chelsea, til eksempel). Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 feil tidspunkt ja, som i at det kom på punkt i angrepet det ikke var nødvendig eller rett og slett gjorde mer ugagn enn nytte. Som i at man mistet støtte og alternativet man da fikk var dårlig, som igjen utløste av i mistet ballen og kom i ubalanse. Det er selvfølgelig en fare på alle løp, men når løpene til gjengjeld var så dårlig så vil jeg si det var rett og slett elendig av Fletcher. Vi hadde null kontroll sentralt i første, dette var bare en av faktorene som gjør at jeg føler at Fletcher fortjener kritikk idag. Han mangler rett og slett kapasiteten han hadde i starten ifjor. At 4-5-1 burde vurderes er også noe annet, men da må man ha Rooney i form. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Niko: jeg synes du svartmaler veldig mye jeg. Du er så negativ. Slik jeg ser det så er det temmelig fåfengt å diskutere seriegull i September. Vent til Februar og se hvordan situasjonen er da. Det er så sykt mye som kan skje innen Mai. Og det er ingenting som tyder på at vi ikke blir med i toppen denne sesongen også. Offensivt er vi knallbra. Dog som jeg synes det ofte er så er god offensivt spill ensbetydene med dårligere defensivt. Jeg vil heller ha 1-0 enn 2-2. Vi burde spilt 4-5-1 mere. Denne sesongen vil bli like bra for den forrige Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Men hva i det offensive fungerer bedre i år? Om du svarer utfyllende tror jeg du ser selv hva poenget mitt er og at argumentene spiser seg selv. Vedig uenig med deg her niko. Vi skaper mange sjanser i alle kamper og har scoret 16 mål på 6 kamper, det i kamper mot gjerrige lag som Fulham, Bolton og Everton borte. Det er kamper vi har slitt med å skape sjanser i tidligere. Husker du Wolves kampen der Scholes scoret sitt hundrede PL-mål? Der skapte vi nada niks, ikke en shitt. I dag var et unntak, selv om jeg i første omgang følte at vi bare var en pasning unna å slå sprekker i Bolton. Den helhetlige bevegelsen, samhandlingen og enkeltprestasjoner har bedret seg denne sesongen. Der vi faller veldig igjennom er at den bakre fireren vår er EKSTREMT eksponert ifht Chelsea feks. Når vi itillegg har et svakt ledd i Evans og en forholdvis temposvak gjeng bak, blir det baklengs. Legg merke til hvordan målene i mot har kommet: Fulham 1: Duellspill og løp bak Evans. Davies kommer inn fra venstre, men INGEN midtbanespillere følger løpet hjem Fulham 2: Tapt duell i feltet Everton 1: Kontring, undertall i eget felt. Everton 2: Tapt duell i feltet Everton 3: Tapt duell i feltet og andreball. Bolton 1: Tapt duell i feltet Bolton 2: Kontring, tapt duell i feltet, pasning ut, Park selger seg, deflection og inn. Felles for dette er at vi taper for mange dueller i boksen og er dårlig til å kvele kontringer. Dette er fuckings barnefeil. La oss ta 2-1 målet i dag. Vi har ballen i deres 16m med J. O'shea. Når han tråkker vekk kula og Petrov kommer avgårde er vi fem (?) mann rundt bulgareren. Feil 1. Han feier en god tversover på Lee men Evra selger seg og ergo er vi ubalanse. Feil 2. Lee slår en vanskelig ball til Elmander som dulter unna forsvareren. Feil 3. Petrov har mye rom og kommer inn mot boksen. Foreløpig helt ufarlig. Park lar seg lure av en enkel skuddfinte. Feil 4. Fletcher og Evans har stilt seg foran keeper, ingen av den støter på Petrov. Feil 5. Det første målet er selvsagt en tapt duell (Evans) og feil posisjonering av Pat. Men faen heller, vi skal ikke slippe til en flikk fra 7-8m i egen boks. Ikke fra motstanderens (store) midstopper og rett foran målgården. Ikke engang barna til Arsenal gjør så mye feil. Seriøst. Det kanskje beste eks på hva som er galt denne sesongen er å se på Liverpool kampen. Enveiskjørt, helt til vi slipper inn to dødballmål. Ukonsentrert, på grensen til hjelpeløst. Endret 26. september 2010 av Goldwing 1 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Om vi følger opp sånne dager fra i fjor blir dette tap eller U. Fuck me... 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) 2-1 målet i dag kom vel mest pga at ingen tok ansvar som høyreback. Når O´Shea stikker fremover må andre fylle tomrommet. Men det kommer jo under samme kategorien som du vil ha frem. Endret 26. september 2010 av Limbeck Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hva er forskjellen på ving og kant? Hyrlen: Stusset på det jeg og. ving=spiss, kant=midtbane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå