Gå til innhold

Er det feigt å si opp sitt arbeidsforhold?


Welhaven

Anbefalte innlegg

Jobber idag som Key Account Manager. Veldig resultatorientert jobb og sånn typisk jobb du tar med deg hjem etter kl 16:00.

 

Slik det er nå merker jeg at jeg begynner å bli litt for mye stressa av jobben. Det går mye utover privatlivet og noen ganger gruer jeg meg litt til å gå på jobb.

 

Var hjemme et par dager nå for å tenke litt og fant ut at jeg egentlig føler for å slutte. Derimot tenker jeg som så at når jeg sier opp så "innrømmer jeg nederlag". Føler det kanskje er litt feigt, da jeg skrev under på en arbeidsavtale hvor en del av avtalen var at man skal levere tilfredsstillende blant annet.

 

Noen meninger rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du kalle det et nederlag å ikke sløse bort halve livet på noe du ikke trives med eller noe som ikke er bra for deg psykisk og fysisk sett?

Du må finne ut hva som er viktigst for deg.

 

Det er faktisk spot-on det du sier der.. Har ikke tenkt på det sånn.

 

Jeg er også litt på det sporet at jeg føler hvis jeg ikke gjør det bra i denne jobben så har jeg ødelagt mye for meg selv, akkurat som om denne jobben skulle være alt det jeg kan få i livet. Usunn tankegang?

Lenke til kommentar

Det er langt ifra feigt å si opp jobben når man ikke trives med arbeidsoppgavene. Og når du er lei og stresset, vil det ikke bli bedre av at du fortsetter uten motivasjon. Da graver du deg bare lenger ned og vil gjøre det vanskeligere å ta beslutningen om å si opp. Lever oppsigelsen å gå videre :)

Lenke til kommentar

Det er langt ifra feigt å si opp jobben når man ikke trives med arbeidsoppgavene. Og når du er lei og stresset, vil det ikke bli bedre av at du fortsetter uten motivasjon. Da graver du deg bare lenger ned og vil gjøre det vanskeligere å ta beslutningen om å si opp. Lever oppsigelsen å gå videre :)

 

Begynner å føle som det riktige nå. Utrolig hvor mye det er til hjelp å få kommentarer utenfra, selvom jeg ikke kjenner noen av dere i det hele tatt. Ord er virkelig makt.

 

Da er det bare å ta steget å få gjort det da.

 

Når det gjelder andre jobber så føler jeg de er sånn <<masse gjennomtrekk>>-jobber, som f.eks forsikringsselger på IF osv. Jeg vet jeg fint klarer å toppe en sånn type jobb så jeg føler egentlig jeg tar et steg tilbake, men i forhold til situasjonen jeg er i så er det kanskje greit å få litt andre erfaringer og heller ha en slik jobb som mellomstasjon til det skulle dukke opp noe annet interessant?

Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg, så ville jeg tatt dette opp med din overordnede, FØR du sier opp. Du skal ikke se bort fra at dere kan bli enige om en løsning som gjør at du får høyere trivsel og mindre stress. Det er et alternativ til å ta sorgene på forskudd og si opp, fordi at situasjonen føles uutholdelig. Det kan være nok med en pause, nedtrapping av overtid osv. Ta kontakt med din overordnede og se om dere kan komme frem til en løsning som er tilfredsstillende for dere begge.

 

På den annen side, så er det ikke noe nederlag å si opp. Hvis du ikke trives, så er det ikke noe kult med jobb, selv om du tjener fett. Jeg ser det i alle fall slik at jeg heller vil trives og tjene mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg, så ville jeg tatt dette opp med din overordnede, FØR du sier opp. Du skal ikke se bort fra at dere kan bli enige om en løsning som gjør at du får høyere trivsel og mindre stress. Det er et alternativ til å ta sorgene på forskudd og si opp, fordi at situasjonen føles uutholdelig. Det kan være nok med en pause, nedtrapping av overtid osv. Ta kontakt med din overordnede og se om dere kan komme frem til en løsning som er tilfredsstillende for dere begge.

 

På den annen side, så er det ikke noe nederlag å si opp. Hvis du ikke trives, så er det ikke noe kult med jobb, selv om du tjener fett. Jeg ser det i alle fall slik at jeg heller vil trives og tjene mindre.

 

Har snakket litt om det og det er veldig resultatorientert her og rommet for å feile i forhold til budsjett er ikke sånn alt for stort. På slutten av dagen så er det kun det som teller noe her og ikke noe annet. Jeg personlig føler det er litt for mye fokus på dette for min del. Kan hende det er fordi jeg er for ung og det ikke passer med alt det ansvaret nå, eller at jobben rett og slett ikke passer meg.

Lenke til kommentar

Som KAM har du endel ansvar og dette ansvaret er vel noe man trenger erfaring for å ikke knekke under.

 

De fleste jeg kjenner som har slike stilinger er ikke under 30 år. Eksempelvis så er den yngste KAMen til Netcom 32 tror jeg.

 

Om du virkelig prøver så kan det jo hende du får jobben til, men det er jo selvfølgelig vanskelig for oss andre på forumet å sette seg inn i situasjonen.

Lenke til kommentar

Som KAM har du endel ansvar og dette ansvaret er vel noe man trenger erfaring for å ikke knekke under.

 

De fleste jeg kjenner som har slike stilinger er ikke under 30 år. Eksempelvis så er den yngste KAMen til Netcom 32 tror jeg.

 

Om du virkelig prøver så kan det jo hende du får jobben til, men det er jo selvfølgelig vanskelig for oss andre på forumet å sette seg inn i situasjonen.

 

Jeg er den yngste KAM-en i bedriften her og er snart 23 år. Kom fra Dell i København og rett i denne jobben. Neste KAM ligger vel rett rundt 30-årene. Er totalt 7 stykk.

 

Da du er KAM selv så kan du kanskje sette deg litt inn i det ja?

 

Er bare veldig mye å lære og veldig mye som skal sitte, i tilegg til at du må tenke på levere hele tiden. Vet liksom ikke om det er det beinharde fokuset jeg trenger akkurat nå, da jeg fortsatt har veldig mange muligheter utenom å akkurat være KAM.

Lenke til kommentar

Jeg jobber ikke som KAM, men har tidligere jobbet som selger for Netcom og Telenor i bedriftsmarkedet og så det rævkjøret de som jobber der har.

 

Jeg slutta fordi omtrent alle i Telenor er tvers gjennom falske og med Netcom er det for mye arbeid med til at man kan gjøre det bra.

Jeg ser for meg at en setning du hører ofte er: "det er fantastisker muligheter her nå, vi kan tjene sykt bra så bare stå på". Og når det er gått en måned så har man ikke tjent bra, men bare middels men administrasjonen fortsetter på samme regla uten noen som helst forståelse for det som ligger til grunn for at man skal klare å gjøre en bra jobb. De har som regel hatt en nyutdanna siviløkonom til å gjøre en mikroanalyse på en modell han/hun har fra høyskolen/universitetet og legger den analysen til grunn for forventede salgstall. Kvalitetsledelse er ikke et ord noen som jobber for Telenor har hørt vil jeg tro.

 

Så jeg har forståelse for det du opplever nå, selv utdanner jeg meg til økonom men jeg har gjennom bekjentskap (er ikke det vanlig? :p) jobb rett etter utdannelsen som jeg vet ikke blir å slite meg i to.

Lenke til kommentar

Jeg jobber ikke som KAM, men har tidligere jobbet som selger for Netcom og Telenor i bedriftsmarkedet og så det rævkjøret de som jobber der har.

 

Jeg slutta fordi omtrent alle i Telenor er tvers gjennom falske og med Netcom er det for mye arbeid med til at man kan gjøre det bra.

Jeg ser for meg at en setning du hører ofte er: "det er fantastisker muligheter her nå, vi kan tjene sykt bra så bare stå på". Og når det er gått en måned så har man ikke tjent bra, men bare middels men administrasjonen fortsetter på samme regla uten noen som helst forståelse for det som ligger til grunn for at man skal klare å gjøre en bra jobb. De har som regel hatt en nyutdanna siviløkonom til å gjøre en mikroanalyse på en modell han/hun har fra høyskolen/universitetet og legger den analysen til grunn for forventede salgstall. Kvalitetsledelse er ikke et ord noen som jobber for Telenor har hørt vil jeg tro.

 

Så jeg har forståelse for det du opplever nå, selv utdanner jeg meg til økonom men jeg har gjennom bekjentskap (er ikke det vanlig? :p) jobb rett etter utdannelsen som jeg vet ikke blir å slite meg i to.

 

Der kan du se - salgsyrket er et hardt yrke og mange misbruker tittelen.

 

Har studert høyskole nivå selv, men satt faktik her om dagen å vurderte utdanning i Forsvaret og ble litt giret av det. Er bare så mange valgmuligheter!

Lenke til kommentar

Forsvaret er helt fantastisk, angrer som F**N på at jeg ikke deltok mer i førstegangstjenesten.

Hadde ikke lyst akkurat da, men i ettertid ser jeg at mulighetene er endeløse der.

Husk Jagerpilotene i kveld på Viasat 4, om ikke det er motivasjon så vet ikke jeg. :)

 

Om du er 23 så er du enda ung nok til befalsskolen, kommer du inn der så SLUTTER du i den jobben du har nå. :)

Lenke til kommentar

Forsvaret er helt fantastisk, angrer som F**N på at jeg ikke deltok mer i førstegangstjenesten.

Hadde ikke lyst akkurat da, men i ettertid ser jeg at mulighetene er endeløse der.

Husk Jagerpilotene i kveld på Viasat 4, om ikke det er motivasjon så vet ikke jeg. :)

 

Om du er 23 så er du enda ung nok til befalsskolen, kommer du inn der så SLUTTER du i den jobben du har nå. :)

 

Så forsvaret er ikke dumt altså? Alltid vært noe med Forsvaret som har interessert meg.

 

Hehe befalsskolen er å anbefale virker det som ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...