Gå til innhold

Kraftig data, stor penge. Er det verdt det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved første øyekast syntes jeg den virket noe dyr, uten at jeg har beregnet prisen på enkeltkomponentene noe nærmere.

Det står heller ikke noe om hvilket HK det er utenom chipset og merke, ei heller nærmere bestemt PSU.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ved første øyekast syntes jeg den virket noe dyr, uten at jeg har beregnet prisen på enkeltkomponentene noe nærmere.

Enig.

Noe som http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601364 er mere fornuftig priset.

Nå er nok prosessoren, skjermkortet litt dårligere og uten operativsystem.

Komplett, er nok mere stabil bedrift. Ofte bedre service. Men kan ikke garantere det alltid.

Hvis du skal handle billig, bør du sjekke netonnet, amentio, netshop. Ofte mye billigere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nå trenger vel ikke de fleste support, ut over garantien.

Men er det tilfellet, bør man sjekke om support stedet er av større størrelse.

Selv hadde jeg support, på den første maskinen jeg hadde, når jeg var nybegynner, da måtte jeg ringe et nr der jeg ventet 45 minutter på å få svar. På epost, tok det 2 dager for svar, svarene der, var det dårligste jeg hadde sett, blir jo nesten som på elkjøp, der man blir anbefalt å levere inn maskinen, så skal support stedet se på maskinen. Riktig nok for 10 års siden, da var jeg ikke gammel. Nå gikk jo stedet konkurs, så kanskje like greit.

Gå heller på skole, lær seg hvordan ting funger, og spør på forum.

Er en bedre løsning og billigere hvis du spør meg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hmm. hvis du er avhengig av garanti utover komponentgaranti/reklamasjonsrett, så stiller det seg muligens anderledes, ettersom litt av det du betaler ekstra for på den maskinen tross alt er garanti og support.

Du har tross alt evt. produsentgaranti på produktet + reklamasjonsretten her i landet om noe skulle være/bli defekt. Spørsmålet er om du trenger/vil ha støtte utover dette?

Hvorvidt den garantien/supporten du betaler for er verd noe er en annen ting, ref. LMH1's post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...