Gå til innhold

Headset -USB vs Jack


Anbefalte innlegg

Heihei.

Har seg slik at micen på mitt Roaccat Kave har gått gaiken. Siden det også veide ett tonn tenkte jeg å bytte det til noe annet. Kanskje Creative eller Razer? Har sett litt rundt, og ser det er mange som bruker kun USB tilkobling. Jeg har fremdeles et gammelt Logitech headset som også kun har USB tilkobling, og da kom jeg til å tenke på en ting som plaget meg grenseløst før. Hvis jeg f.eks. hadde YouTube oppe med noe musikk, eller et spill som jeg hørte på via høytalere (jack), og så koblet til headset med USB, så kom lyden fremdeles fra høytalerne og ikke headsetet. Løsningen ble da å lukke de programmene og starte de på nytt igjen for å få lyd der den skulle være.

Var det ett engangstilfelle, eller er det fremdeles slik?

 

Pling på om jeg har glemt å informere om noe!

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På andre siden pleier usb-lydkortene å være av en del bedre kvalitet enn de integrerte, for ikke å snakke om at de er skjermet fra støy, og er spesialtilpasset for det individuelle headsetet.

Har ikke alle dedikerte lydkort sier du? :p

 

Neida, men jeg vil uansett anbefale å kjøpe et normalt headset, og heller kjøpe en billig DAC - den kan man ha med flere ulike headset. Men da kommer det jo selvfølgelig an på prisen.

Lenke til kommentar

Hmm. Greia er også at headsettet kommer til å bli brukt både på en skolePC og en stasjonær med eget lydkort.

At USB flytter seg med en gang i Windows 7 er jo å foretrekke ettersom begge PCn har Win 7.

 

Det blir vel også brukt en del til film, så vil ikke ha noe som absolutt ikke takler litt klar og fin lyd :)

Skurring er også stygt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...