Gå til innhold

Hvordan sende stasjonær PC?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fant ikke noe bedre sted å poste dette, så jeg prøver her.

 

Jeg har nylig flyttet til trøndelagen, og fikk ikke med meg den stasjonære i farten. Nå nærmer det seg med stormskritt release på FFXIV, og trenger i den sammenheng å få flyttet opp den stasjonære PCn min opp hit. Alternatievne er som følger:

 

1. Sende den med posten, har ikke original emballasje. Eventuelt ta ut skjermkortet og sende dette i egen emballasje.

2. Sjekke det inn som bagasje på flyet, samme prosedyre med skjermkortet. Noen mulighet til å betale ekstra for forsiktig behandlig? Flyr med SAS 4. okt.

 

Vanskelig å få kjørt den opp, så er vel ikke mange flere alternativer annet enn å blakke seg på et budbilfirma.

 

Takker for innspill! Jeg utfordrer eventuelle moderatorer til å finne en bedre plassering for tråden :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så veldig mye stress egentlig :)

 

Hva du trenger - STOR pappeske. (No shit, sherlock)

Kabinettboksen din er selvfølgelig ideel, gjerne med isoporen også.

Masse "bubblewrap"

 

Du trenger egentlig ikke ta ut skjermkortet. Helt greit hvis du vil gjøre det da. Du kan jo alltids bare ta det med selv.

Hvis du har en tung CPU kjøler er det også kanskje fordel å fjerne denne.

 

Du trenger ikke gjøre dette da du kan stacke hele innsiden av kabinettet med bobleplast. Da slik at bobleplasten vil ta imot eventuelle støt komponentene skulle få.

 

Jeg anbefaler egentlig å ta ut kjøleren hvis den veier mye, men bubblewrap skulle gjøre trikset. Lange strips er også fint :)

 

Hvis du ikke har isoporen til kabinettet så må du pakke hele kabinettet inn i noe beskyttende som bobleprat. Spesielt i kantene, men overalt gir ekstra beskyttelse.

 

Luftrør er også greit utenpå der igjen (utenpå bobleplasten) da disse kanskje holder litt bedre enn bobleprast.

 

Se gjerne på denne videon her :)http://www.youtube.com/user/NCIXcom#p/u/19/AtOALf4wphA

Det er hvordan NCIX sender sine ferdigbygde PCer :)

Lenke til kommentar

Ved mindre du har spesiellt skjøre komponenter i form av massive kobberkjølere eller lignende, så er det i grunn ikke så mye som vil kunne ta skade av vanlig postfrakt inne i et vanlig kabinett, spesiellt om du har det forsvarlig pakket i enten original isopor-embalasje eller bubblewrap eller tilsvarende. Vanlig postfrakt er nok derfor det mest praktiske. Bare demonter de delene som har spesiellt mye vekt og vil kunne løste og rulle rundt ved risting, og marker pakken godt med "FRAGILE" - selv om det ikke alltid tas hennsyn i praksis.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

og marker pakken godt med "FRAGILE" - selv om det ikke alltid tas hennsyn i praksis.

 

-Stigma

En del av årsaken fordi det er mye maskinell behandling av pakker. I tillegg til at det alltid finnes noen som ikke tar så mye hensyn.

 

Pakk det inn slik at det tåler et drop fra en liten halvmeter, så skal det gå bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...