Gå til innhold

border collie, klikk i hue sitt?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått inntrykk av at det er en selskapshund som passer deg/dere best, ikke en brukshund som BC. En brukshund er en hund som må brukes og stimuleres, ikke en hvilken som helst turkompis.

 

Med en BC bør man helst ha en god porsjon med interesse for hundesport, men det er jo mange som "overlever" som "kun familiehund" også. Det er ikke å anbefale.

 

Det kan godt være at du tenkte å "trene litt agility" eller lære hunden noen triks, men hvis man ikke har noen genuin interesse for hundesport så vil det for de aller fleste være noe som dabber av og egentlig ikke blir noe særlig av.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått inntrykk av at det er en selskapshund som passer deg/dere best, ikke en brukshund som BC. En brukshund er en hund som må brukes og stimuleres, ikke en hvilken som helst turkompis.

 

Med en BC bør man helst ha en god porsjon med interesse for hundesport, men det er jo mange som "overlever" som "kun familiehund" også. Det er ikke å anbefale.

 

Det kan godt være at du tenkte å "trene litt agility" eller lære hunden noen triks, men hvis man ikke har noen genuin interesse for hundesport så vil det for de aller fleste være noe som dabber av og egentlig ikke blir noe særlig av.

 

 

Vi var hos en sheltie oppdretter, men de gneldret non-stop, og vi var der lenge.

De var jo utrolig sjarmerende også da, men vi sjekker nå på puddel.

Hvis agility og freestyle blir noe stort som jeg ønsker å gjøre mye, så kanskje jeg kan få meg en border collie når jeg blir eldre og har mer erfaring og kan gi hunden den perfekte oppdragelsen ettersom jeg da har hatt en hund.

 

Jeg gleder meg til å få hund, men rasevalg er vanskelig!!!

 

Har laget en ny tråd med noen spørrsmål om mellompuddel.

Kanskje du kan hjelpe meg siden du er så flink med hunder?

 

Hilsen idatherese ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...