plakatmannen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Hei! Jeg fikk se denne saken på Dagbladet i dag. Det er om en fyr som har fått en orm i øyet. Dette fikk meg til å tenke på noe jeg opplever fra tid til annen. Når jeg kikker mot himmelen, eller andre jevnt opplyste overflater, ser jeg av og til en slags "ål" på øyet. Den ser kanskje mer ut som en kjede med små sirkler, som er smeltet sammen med en slags hinne. Når jeg blunker, bytter den plass på øyet, og ofte også form (hvordan den er bøyd). Jeg har ikke vært noe plaget av det, men det er litt merkelig. Om jeg prøver å fokusere på den en stund, virker den helt død. Nå har ikke jeg vært på jaktreise, hverken her i landet, eller i utlandet, så jeg føler meg ganske trygg på at jeg ikke har en sånn orm i øyet. Spesielt ikke når det bare er registrert 15 tilfeller på verdensbasis. Likevel er jeg nysgjerrig på hva dette kan være. Er det noen andre som opplever dette? Som sagt skjer det ikke hele tiden, og det kan være uker mellom hver gang jeg ser den. Spent på svar! Takk. Endret 22. september 2010 av plakatmannen Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Det samme har jeg, men det er for det meste hvis øynene har vært utsatt for skarpt lys, jeg konsentrerer meg masse, eller jeg er sliten / trøtt. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Floater 2 Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Javisst! Takk skal dere ha. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hah ser man det. Har alltid egentlig lurt på hva dette er. Takker for linken! Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Gled dere til kanskje å få mørke floaters midt i synsfeltet etterhvert som årene går. Vises ved at man ser på f.eks. hvit webside, himmel eller asfalt. Det er djevelsk annoying. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Syns det er gøy jeg. Blunker mange ganger bare for å se hva den finner på neste gang! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Haha, kjenner til den tråden som beveger seg i synsfeltet ja... Til meg går den mot en av sidene, men om jeg blunker starter den på start igjen. Hadde om dette i bilogien når "øyet" var tema. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå