Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

En slags "ål" på øyet?

plakatmannen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk se denne saken på Dagbladet i dag. Det er om en fyr som har fått en orm i øyet. Dette fikk meg til å tenke på noe jeg opplever fra tid til annen. Når jeg kikker mot himmelen, eller andre jevnt opplyste overflater, ser jeg av og til en slags "ål" på øyet. Den ser kanskje mer ut som en kjede med små sirkler, som er smeltet sammen med en slags hinne. Når jeg blunker, bytter den plass på øyet, og ofte også form (hvordan den er bøyd). Jeg har ikke vært noe plaget av det, men det er litt merkelig. Om jeg prøver å fokusere på den en stund, virker den helt død.

Nå har ikke jeg vært på jaktreise, hverken her i landet, eller i utlandet, så jeg føler meg ganske trygg på at jeg ikke har en sånn orm i øyet. Spesielt ikke når det bare er registrert 15 tilfeller på verdensbasis.

Likevel er jeg nysgjerrig på hva dette kan være. Er det noen andre som opplever dette? Som sagt skjer det ikke hele tiden, og det kan være uker mellom hver gang jeg ser den.

Spent på svar! Takk. :)

Endret av plakatmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...