iNtensimilla Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Driver og prøver å hjelpe en kamerat med en pc som ikke kommer lengre enn Windows laster skjermen. Først kommer den til Windows laster skjermen og etter et par sekunder når boblene skal begynne å surre på skjermen så restarter den seg, noen ganger viser den en bluescreen skjerm men denne rekker jeg knapt å lese. Når den kommer på igjen skrur skjermen seg på, men viser ikke noe bilde. Så da må jeg trykke reset knappen, og den starter opp igjen. Noen ganger når pcen er av og jeg trykker på power knappen så skjer det ikke noe, skjermen skrur seg ikke på engang. Før jeg kommer til windows laster skjermen får jeg beskjed om at maskinen har skrudd seg av på en unormal måte, osv.. Dere vet. Kjør reparasjon eller start windows på en vanlig måte. Hvis jeg prøver å kjøre reparasjonsverktøyet så kommer det en bluescreen som står der til jeg reseter den manuelt. Her står det på toppen: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Nå kom det en bluescreen skjerm uten IRQL.. Står bare det vanlige BSoD greiene. Technical information: *** STOP: 0x0000007E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF8000C20B0F3, 0xFFFFF880009A90E8, 0xFFFFF880009A8940) Noen skrev på et forum(3 år gammel tråd) at RQL_NOT_LESS_OR_EQUAL gjelder somregel driver feil eller minnefeil. Når jeg prøver å kjøre Safe Mode kommer den til CLASSPNP.sys før den stopper. Noen som har tips til hva jeg kan prøve? Endret 23. september 2010 av iBrick Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Ting å prøve: 1) søk på Google med 0x0000007E. Les treff på ditt operativsystem (også andre versjoner kan gi deg gode ledetråder). 2) Sjekk minnet med minnetestprogram (f.eks. fra Ultmatebootcd). Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 prøv med en minnebrikke. Hadde samme kortet selv, med 4x ballistiX 1GB 8500PC. Sendte brikkene inn til komplett minst 4 ganger, røk igjen etter ca 4 måneder hver eneste gang. Endte opp med å bruke noen gamle minnebrikker, de røk aldri. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Ting å prøve: 1) søk på Google med 0x0000007E. Les treff på ditt operativsystem (også andre versjoner kan gi deg gode ledetråder). 2) Sjekk minnet med minnetestprogram (f.eks. fra Ultmatebootcd). Denne feilkoden varierer fra hver gang jeg får bluescreen. Prøvde minnetesten som ligger i BIOS eller Windows eller noe, og der frøys den etter 1 pass. Har ikke tilgang på brenne cder eller windows pc (sitter på en mac nå), så spørs om jeg får prøvd en av de minnetest programmene. Men Ultimateboot cd må jeg ordne til neste gang! prøv med en minnebrikke. Hadde samme kortet selv, med 4x ballistiX 1GB 8500PC. Sendte brikkene inn til komplett minst 4 ganger, røk igjen etter ca 4 måneder hver eneste gang. Endte opp med å bruke noen gamle minnebrikker, de røk aldri. Hadde du samme bluescreens og reboots? Mulig det er rammen da. Får si til han at det mest sannsynlig er rammen og at vi må prøve noen andre ram brikker. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Jeg har nå kjørt 1 pass med Ultimatebootcd´s MEMtest på rammen som sto i, uten feil. Jeg har prøvd med en ram brikke fra en annen maskin, samme feilen.. Jeg kjørte en system information and benchmark test som ga meldingen om at det var oppdaget et virus i rammen. Går det ann? LØST: Det var den ene ram brikken som var ødelagt og hadde ødelagt en fil i windows så jeg måtte installere windows på nytt. Endret 23. september 2010 av iBrick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå