Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP Pavillion får masse blåskjermer, hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei

Har en HP Pavillion dx7 som nekter å starte. Den får forskjellige blåskjermer uansett om jeg prøver å starte hp sin recovery konsoll. Også ved å prøve å starte fra sikkerhetsmodus gir blåskjermer.

Har kjørt hard drive og ram tester, begge har passert uten problemer. Har også gjort ren vifter.

Hittil har jeg fått feilkoder som dette:

- PFN_LIST_CORRUPT

- 0x0000004E

- 0x0000007E

- 0x000000A0

- INTERNAL_POWER_ERROR

- 0x000000C4

Har misstanke om at en eller annen driver har rotet opp dette, problmet er at det fulgte jo ikke med noen Windows Vista cd, så er ikke bare å reinstalle. Er ikke min pc, men prøver fikser for en venn.

EDIT1: Har nå fått koblet opp hard disken på min stasjonære, den ser ut til å fungere bra, er det en mulighet å slette alle driverne ved å slette manuelt fra min stajonær?

Endret av Nessi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har en HP Pavillion dx7 som nekter å starte. Den får forskjellige blåskjermer uansett om jeg prøver å starte hp sin recovery konsoll. Også ved å prøve å starte fra sikkerhetsmodus gir blåskjermer.

Har kjørt hard drive og ram tester, begge har passert uten problemer. Har også gjort ren vifter.

Hittil har jeg fått feilkoder som dette:

- PFN_LIST_CORRUPT

- 0x0000004E

- 0x0000007E

- 0x000000A0

- INTERNAL_POWER_ERROR

- 0x000000C4

Har misstanke om at en eller annen driver har rotet opp dette, problmet er at det fulgte jo ikke med noen Windows Vista cd, så er ikke bare å reinstalle. Er ikke min pc, men prøver fikser for en venn.

EDIT1: Har nå fått koblet opp hard disken på min stasjonære, den ser ut til å fungere bra, er det en mulighet å slette alle driverne ved å slette manuelt fra min stajonær?

Høres ut som RAM eller driver.

Pluss noen helt random BSOD.

Også testen i BOIS er søppel. Selv om du får passed på den testen kan det fortsatt være feil på kompoenten. (RAM eller hdd)

Men du kan jo kjøre recovery.

Alle HP pcer kommmer med egen recovery partisjon.

Er bare og trykke F11 under oppstart.

mne husk og ta backup først da, vis han skal ha det

Lenke til kommentar

Har prøvd alt mulig rart, prøvd å kjørt F11 og hp recovery men ingenting hjalp, fortsatt blåskjermer.

Har nå formatert C: fra annen pc og prøvde å kjøre clean install av windows vista. alt gikk fint til den skulle starte på nytt. da fikk jeg enda en blåskjerm.

Prøvde nå igjen å boote fra cd og installe på annen hard disk. får da 0x000000f4 feilkode.

Har også prøvde uten begge de 2x2gb brikkene. og kjørt med en 1gb brikke jeg har som jeg vet funker. får blåskjermer da også.

Har også funnet ut at dvdrom er død, har satt i en annen hå dvd leser nå, og den fungerer.

EDIT: har nå også installert vista på annen disc. samme problem der også, blå skjerm.

Endret av Nessi
Lenke til kommentar

Har prøvd alt mulig rart, prøvd å kjørt F11 og hp recovery men ingenting hjalp, fortsatt blåskjermer.

At du nå fremdeles får "blåskjerm" betyr bare at du ikke har kommet deg inn i recovery console, fordi det er WINDOWS som lager blåskjermer, kun windows, ingenting annet (ser bort fra andre os, for det har du uansett ikke på maskinen).

Du får prøve å fortsette å klikke på F11, eller kombinasjoner ab Ctrl, Shift, Alt og F11 - helt til du får opp recovery consolen.

Anbefaler likevel at du prøver å starte maskinen opp med en linux live-cd og roter litt rundt med nettleser, office-programmer og annet snacks du måtte finne i menyene. Dersom du holder på en stund og maskinen later til å være stabil så kan man nesten helt sikkert slå fast at det er windows-installasjonen som er synderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...