balleand Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Er det dumt å kjøpe mer ddr2 ram nå? ellr burde jeg vente til juletiden å kjøpe nytt motherboard og cpu som støtter ddr3 og kjøpe ddr3 ram? er ddr3 så mye bedere enn ddr2? hva gir mest for pengene? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Det avhenger litt av hva du har i dag og hvilken gevinst mer minne gir deg. Om du uansett skal kjøpe ny CPU + hk og minne ved juletider ser jeg ikke helt hensikten ved å kjøpe DDR2 i dag. Om litt mer minne gjør at du kan beholde maskinen et år til er saken noe annerledes. Det er jo pakken som mest sannsynlig vil gi deg mer ytelse ikke utelukkende minnet. Det er derfor lite hensiktsmessig å sammenligne DDR2 og 3 slik du gjør det. Lenke til kommentar
balleand Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Det avhenger litt av hva du har i dag og hvilken gevinst mer minne gir deg. Om du uansett skal kjøpe ny CPU + hk og minne ved juletider ser jeg ikke helt hensikten ved å kjøpe DDR2 i dag. Om litt mer minne gjør at du kan beholde maskinen et år til er saken noe annerledes. Det er jo pakken som mest sannsynlig vil gi deg mer ytelse ikke utelukkende minnet. Det er derfor lite hensiktsmessig å sammenligne DDR2 og 3 slik du gjør det. jaa med mer minne skal jeg nok klare meg gjennom vinteren. har Disse minne brikene nå. kan noen anbefale et ekstra set med minne? helst 2x2gb max fart som MB tåler er PC2-8500 er litt redd for å kjøpe ettersom mange sier at du ikke skal "mixe og matche" med "merke og model" Lenke til kommentar
balleand Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 ok får å gjøre det litt letere. er noe stort poeng i å kjøpe mer minne med hastigheten pc2-8500? siden det er det jeg har fra før av. etter hva jeg har skjønt så bruker HK hastigheten til den tregeste minne brikken, så bør jeg holde meg til pc2-8500 eller er latency og annnet viktigere for å få max ytelse? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Om du har Intel Core maskin så har minne nesten ingenting å si for ytelsen, det er da greit med 8500 brikker om du overklokker. Uten OC på Intel kjøp det billigste du får tak i. Mengde er betydelig viktigere enn frekvens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå