MysticoN Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Har hatt mye problemer med min bærbare pc i det siste. Problemet er at alt av programmer "lagger" og svarer ikke støtt og ofte. Har *kjørt full virus scan med panda antivirus 2010 (updated) * kjørt full Super Antispyware scan (updated) *Re instalert windows 7 Dette har ikke fjernet problet og når jeg prøver å kjøre windows error checking program så skjer det ikke noe. Starter programet som normal og velger Automatically fix file system errors og Scan for and attempt recovery of bad sectors. Får da opp at windows canæt check the disk while it's in use og velger schedule disk check men ingenting skjer når jeg restarter pc'en. Windows starter som normalt uten at programmet søker etter feil. Hvorfor? og hvordan fixer jeg dette? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Høres jo ikke bra ut, i alle fall ikke etter en formatering og ny installasjon av Windows 7. Kanskje disken din begynner å slite, ikke uvanlig på bærbare pcer. Men den burde jo kunne kjørt disk skanningen likevel. Har ikke noe annet tips enn å eventuelt bruke tredjeparts programvare for diskskanning, for å se om de finner noen feil. Acronis har et gratis program som sjekker "helsa" på disken: http://www.dinside.no/851156/acronis-drive-monitor eller direkte link til programmet: http://www.acronis.com/homecomputing/products/drive-monitor/ Har installert det på de fleste pcene mine nå, og ble overrasket da den rapportere om to disker som begynner å slite (en disk er på 94% og en annen på 86%) Utrolig kjekt å vite da, så vet jeg hvilke disker jeg bør bytte ut snarest. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Uff ja det er det jeg frkyter. At det er HD som kan være på kanten til å kvelden. Men er ikke så lenge siden jeg hadde en teknikker hjemme hos meg å byttet HD. Har en Dell koke plate. Må si at jeg ikke er så veldig fornøyd med Dell bærbar men dæven døtte kor bra service de har Får prøve programmet du linket over. Hvordan er det i sammenlignet med det som følger med windows? Edit: Kan det også fixe feil eller trenger jeg et annet program for det? Er på jobb no så får ikke testet selv enda. Endret 22. september 2010 av MysticoN Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Uff ja det er det jeg frkyter. At det er HD som kan være på kanten til å kvelden. Men er ikke så lenge siden jeg hadde en teknikker hjemme hos meg å byttet HD. Har en Dell koke plate. Må si at jeg ikke er så veldig fornøyd med Dell bærbar men dæven døtte kor bra service de har Får prøve programmet du linket over. Hvordan er det i sammenlignet med det som følger med windows? Edit: Kan det også fixe feil eller trenger jeg et annet program for det? Er på jobb no så får ikke testet selv enda. Programmet bare sjekker disk statusen, så du må bruke noe annet for å fikse disken. Søk litt på nett, lenge siden jeg har brukt noe annet enn Windows eget program... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Joda, problemet er ikke å finne et disk repair/fix/whatever program. Men et som faktisk gjør jobben og gjør den godt. Noe sier meg at jeg har hatt dette problemet før, er litt dejavu over dette. Men husker ikke helt hvordan det endte forje gang. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Det programmet du linka funket ikke. Fant et program som heter "PC Tools PERFORMANCE Toolkit" som mener at jeg har en heil hau med feil på pc'en- Er vel mer register feil den mener jeg har. men er det noe nytte å bruke slike program til å "rydde" registeret eller gjør det bare vondt verre i det lange løp? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Ikke noe poeng å rydde i registeret om det er en fysisk feil på disken din... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Ikke noe poeng å rydde i registeret om det er en fysisk feil på disken din... Problemet er noe at jeg ikke er sikker på om det er noen feil på der. ' Og det programet du linket i post 2 funket ikke da min HD ikke har S.M.A.R.T støtte. Endret 25. september 2010 av MysticoN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå