James Bond Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hei. Jeg ønsker gode råd og meninger om hvilket potteanlegg jeg burde kjøpe til min e36 320I. Jeg blir grønn av å leite og bestemme meg for hvilket jeg burde gå for.. Jeg vil helst ha en potte som ikke bråker for mye, ikke sånn at jeg blir voldtatt når jeg sitter inne å kjører bil å hører på musikk, men som også gir en herlig brum, skarp mot slutten av turtallet og digg når den går på tomgang Har sett litt på Supersport hos GSbildeler.no.. Den likte jeg også lyden på, men de får den seff ikke før om 4-5 uker -.- Simons har jeg hørt gir en helt OK lyd, men ruster, og ikke var verdt pengene. Har også hørt om Supersprint, Eisenmann og Ferrita.. Men de kjenner jeg ikke noe serlig te.. Kan noen påpeke ett anlegg jeg virkelig kan digge hver gang jeg setter meg inn i bilen? Som folk snur seg etter? For nå er jeg møkkelei det orginale "avgass-systemet!" Takk på forhånd Lenke til kommentar
robin740 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Kjøp hos Schmiedmann. http://www.schmiedmann.no/ Legg i noen kroner å kjøp Ferrita! Du kan ikke bli skuffet E36 320i er jo bare en 150HK så er ikke så utrolig kult at det høres ut som F-16 tar take-off. Fin og grom lyd! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Og de som snur seg, de snur seg og ler, men det er kanskje det du ønsker? 1 Lenke til kommentar
rublings Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Jeg har Simons på min japse, og jeg mener det er rustfritt Er i allefall veldig stille. Lager knapt mer lyd en originalt, forutenom litt dypere broming under pådrag på lave turtall. Men billig var det, og original-eksosen min falt av, så måtte ha nytt fort. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Jeg har Simons på min japse, og jeg mener det er rustfritt Er i allefall veldig stille. Lager knapt mer lyd en originalt, forutenom litt dypere broming under pådrag på lave turtall. Men billig var det, og original-eksosen min falt av, så måtte ha nytt fort. Tipper det blir simons på meg å.. Eller Supersport med DTM Design. Har snakka med de på Bilextra, det er IKKE rustfritt, det er av ALU kvalitet. Bare gå på Simons.se og se selv. Er det "SS" kvalitet i øvre venstre rute på e-katalogen så er det rustfritt. Simons syns jeg har den beste lyden.. En herlig brum på tomgang, mer futt og brum når du øker turtallet og skarpt mot slutten 7-8k Som er akkurat det jeg er ute etter Jeg skal nok lakke potta så den holder seg enda lenger. Har jo tross alt enda Hot-Paint for varme gjenstander (Potte/Trimsylinder o.l) Så like greit å bruke den. Er sikkert veldig bra med 2 strøk Så da er vel sikkert saken her løst. Ja, billig er det også for den lyden man får og design Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Kan sterkt anbefale Scorpion. De har rå lyd. Bruker det selv, og synes ikke det brommer slitsomt mye. Men det brøler godt når man drar på. DTM kan fort bli veldig slitsomt da de er de mest bråkete. Har kjørt mye med DTM potte også, og fikk til tider hodepine i fjellstigninger osv, ble rett og slett for mye bråk. Med scoprion-potta går dette helt fint. Kan også anbefale Eisenmann, sm jeg har hørt mye postitiv om på bimmersforumet. Supersprint er mer rolig enn de andre. Stillere og satser mer på å fremheve sekserhylet, men brummer og brøler ikke like mye som de andre. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Kan sterkt anbefale Scorpion. De har rå lyd. Bruker det selv, og synes ikke det brommer slitsomt mye. Men det brøler godt når man drar på. DTM kan fort bli veldig slitsomt da de er de mest bråkete. Har kjørt mye med DTM potte også, og fikk til tider hodepine i fjellstigninger osv, ble rett og slett for mye bråk. Med scoprion-potta går dette helt fint. Kan også anbefale Eisenmann, sm jeg har hørt mye postitiv om på bimmersforumet. Supersprint er mer rolig enn de andre. Stillere og satser mer på å fremheve sekserhylet, men brummer og brøler ikke like mye som de andre. OK fint, men nå skal ikke jeg ha DTM potte. Kun samme design. Scorpion er vel ett anlegg som må bestilles og ikke kan være i havn før om 2 uker ellerno, og det liker man dårlig. Eisenmann er også en bra potte. Candidates: Delt første plass: Simons/Scorpion Andre plass: Eisenmann Simons har utrolig fet lyd, men det har Scorpion også. Simons har rått design med potte som har bend oppover bak bømper. Scorpions har bare 2 runde enderør i silverlakk. Personelig mening fra bimmersforumet: Bjørnar_ Jeg hadde Scorpion eksos på min E36 318 Cab, og jeg skal ALDRI ha det igjen! Det lagde masse bråk bare syns jeg, slitsomt å høre på i lengden. En kompis av meg som hadde E36 325 før, og han syns det lagde mye lyd på den bilen også. Tror jeg hadde gått for Supersprint, Eisenmann eller noe sånt jeg...eller rett og slett noe rimeligere og kurant som Simons. Personelig mening fra Bilforumet: AlpejoHn -Har hørt at dem ruster fælt, men jeg var ikke direkte plaget av det da jeg hadde det. -Må si det var jævlig rå lyd! Ikke noe bråk, men en fin og stilig durelyd, og når du ga flat fjøl, så kom det sykt stilig lyd! Skikkelig go lyd. Så jeg veit ikke helt, men Scorpions lager jo bra lyd, men Simons er nok veien å gå. Koster ikke morra mi, fatters fiskebåt og resten av klesskapet mitt heller Og dessuten så finner jeg ikke EN side som kan selge meg Scorpions potta så da er det like greit. Endret 25. september 2010 av Plizket Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Koed.no selger Scorpion, leverer i løpet av 3-4 dager. Gå på koed -> E36 -> Nye deler -> Tuning -> Effektanlegg Ang effektanlegg er det stort sett mye varierte meninger, så blir vanskelig å gi tips når det kommer mer an på hver sin personlige smak. Mange synes simon s er for stille igjen. Jeg har kjørt både 320 og 325 med scorpion og synes ikke de bråker for mye. Jeg leser mye positivt om scorpion og eisemann, og ikke minst simons. Men igjen er det alltid en motpart som ikke er fornøyd med de nevnte merkene. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Koed.no selger Scorpion, leverer i løpet av 3-4 dager. Gå på koed -> E36 -> Nye deler -> Tuning -> Effektanlegg Ang effektanlegg er det stort sett mye varierte meninger, så blir vanskelig å gi tips når det kommer mer an på hver sin personlige smak. Mange synes simon s er for stille igjen. Jeg har kjørt både 320 og 325 med scorpion og synes ikke de bråker for mye. Jeg leser mye positivt om scorpion og eisemann, og ikke minst simons. Men igjen er det alltid en motpart som ikke er fornøyd med de nevnte merkene. Du har PM. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Kan du ikke bygge eget? Med V-band og hele pakka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå