Monna Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hei Håper det er noen som kan hjelpe meg her inne i et forsikringsspørsmål. I mars fikk jeg vann i min kjeller. Dette tørket jeg opp selv, og hadde avfukter stående i kjellern min i en mnd for å tørke opp. En del av vannet trakk opp i treveggene i kjelleren min, og der ble det vannmerker. Boligbyggerlaget jeg bor i sendte ut en mann (person X) som vurderte skadene og som skulle være representant for forsikringsselskapet. Denne personen skulle behandle saken og kontakte meg. I mai etterlyste jeg saken, i juni fikk jeg oversikt over hvordan de så for seg oppgjøret samtidig som jeg fikk beskjed om at jeg måtte sende inn et krav - noe som jeg sendte inn etter noen dager. Etter det har jeg ikke hørt noe, selv etter gjentatte purringer. Jeg har fått varierende beskjeder om at det den ene stunden er person X som skal ta seg av saken, mens neste gang er det styret (de ønsker ikke å bruke forsikringen her). I oversikten jeg fikk fra X i mai har han beregnet at jeg skal få refundert strømutgifter, arbeidspenger for at jeg tørket opp vann og hva det ville koste hvis jeg leide inn et firma til å male veggene i kjelleren. Hvis jeg ønsket å male selv så måtte dette beregnes på nytt. Jeg ønsket å male kjelleren min selv, og dette skrev jeg i kravet. Så til sakens kjerne (endelig ...) Allerede når jeg fikk vannskaden så hadde jeg bestemt meg for å selge leiligheten, og derfor var det ekstra trist når dette skjedde. Dette ble person X informert om! I dag, når jeg kontaktet han, så får jeg beskjed om at jeg ikke vil få refundert pengene for maling av veggen pga at jeg ikke malte veggen før jeg solgte leiligheten (den ble solgt i midten av august). Er dette rett praksis??? Jeg er veldig usikker her, for det første gikk jeg og ventet på at jeg skulle få en endelig beskjed fra person X om hva som skjedde i min sak, og for det andre er dette en verdiforringelse av min leilighet. Person X mener at er det noen som skal ha disse pengene er det personen som kjøpte min leilighet... Så, er det noen som har noen kjennskap om hva som er rett her. Mulig dette er korrekt, men for meg klinger det ikke bra og ønsker å høre andre sin mening Dette ble litt knotete forklart, men håper noen skjønner essensen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå