iowne Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Har et EVGA nforce 680i sli hovedkort med en intel core 2 quad Q8300 cpu. har 2gb ram og 1,5 terra harddisk. Skjermkortet er et nvidia gtx 295 kort. Har nå innstalert win 7 ultimate 64 bit, men startet kun i safe mode. Kommer så langt på vanlig oppstart at jeg får skreve inn passord, mn under ''velkommen'' får jeg bare bluescreen.. Noen som vet problemet?? Dette oppsette funket fint med XP som jeg hadde før. Takk for svar Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Først og fremst, hvorfor installere 64bit når du bare har 2 GB med RAM? 64bit bruker faktisk mer RAM enn 32bit versjonen, og det lønner seg kun når man har 4 GB eller mer. Så, er dette en lovlig versjon, eller noe du har lastet ned? Har du lastet ned fra bukta eller noe annet tvilsomt sted, kan det være at Win7 versjonen inneholder ondsinnet programvare som gjør skade f.eks under oppstart/pålogging. Min anbefaling: Om du ikke har ekte windows 7, last ned en 100% ren Win7 plate, det finnes faktisk der ute. Gå over til 32bit versjonen, ingen grunn til å bruke 64bit med kun 2 GB RAM. Gjør en ny installasjon, og se hva som skjer da. Lenke til kommentar
iowne Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Først og fremst, hvorfor installere 64bit når du bare har 2 GB med RAM? 64bit bruker faktisk mer RAM enn 32bit versjonen, og det lønner seg kun når man har 4 GB eller mer. Så, er dette en lovlig versjon, eller noe du har lastet ned? Har du lastet ned fra bukta eller noe annet tvilsomt sted, kan det være at Win7 versjonen inneholder ondsinnet programvare som gjør skade f.eks under oppstart/pålogging. Min anbefaling: Om du ikke har ekte windows 7, last ned en 100% ren Win7 plate, det finnes faktisk der ute. Gå over til 32bit versjonen, ingen grunn til å bruke 64bit med kun 2 GB RAM. Gjør en ny installasjon, og se hva som skjer da. [/quo Er ekte win 7 au.. har desverre bare 64 bit. kommer 6gb ram i posten i morgen så får se hva som skjer da! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hvis du hadde tatt deg bryet med å skrive ned feilkoden som BSOD gir deg, så hadde det kanskje vært mulig å hjelpe deg. Lenke til kommentar
iowne Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Hvis du hadde tatt deg bryet med å skrive ned feilkoden som BSOD gir deg, så hadde det kanskje vært mulig å hjelpe deg. 0x00000116 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 http://www.techsupportforum.com/microsoft-support/windows-vista-windows-7-support/477425-bsod-0x00000116-after-nvidia-video-driver-installation.html Se der, det var mye enklere ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå