alex100 Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Mulig at de ikke tillater at du forwarder til en ip. Kanskje du må ha host name'et ditt. Det er: dsl216-249.adsl.no. Mulig du også bør ha med index.html eller default.html (eller .htm) alt etter hva du bruker... Har du prøvd: http://dsl216-249.adsl.no/index.html ? det kommer samme melding da. men hva som kommer når dere går inn på http://213.184.216.249 ? Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Se edit på forrige post... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 ethbethgeafg kommer opp ok. takker. da tror jeg den funker. det jeg måtte gjøre var bruke Analog X og forwarde port 80 til den maksina i nettverket der analogx var oppe. takker for hjelpen alle sammen! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 nå fikk jeg også til det med å få dirigere domene til ipen. det måtte tydeligvis finne noe på ipen før den ville dirigere den dit. nok en gang: tusen takk for hjelpen alle sammen! da har jeg jammen det meg lært meg noe i dag også Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Bare et lite tilleggsspørsmål fra meg: Hvis jeg kjøper et .no domene f.eks - er det en enkel sak å få det til å peke til min IP? Dvs, slik at jeg kan hoste sidene selv? I såfall er jo det genialt... (men først må noen bygge ut bredbånd hvor jeg bor! ) Lenke til kommentar
schwin Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Det er ikke noe problem. Enten kan du få ordnet url-forwarding eller frame-site (tror jeg det heter). Da kan du få pekt den dit du vil, og unngår dermed det å måtte hoste siden hos en isp. www.domeneregistrering.no er veldig enkelt. schwin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå