Scones/w/bones Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Familien vurderer å flytte til Houston, Texas, ettersom far har blitt tilbudt en stilling der nede. Jeg er født i 95, og kommer da til å gå 11. og 12. klasse (high school - tilsvarende VG1 og VG2). 12. klasse (altså 3. klasse på High School) er siste trinnet på High School. Etter det er det college, eller evt. universitet. Jeg har forstått det slik at de i USA ikke har noe som tilsvarer VG3. Så når jeg fullfører high school, har jeg ikke fullført det som tilsvarer videregående. Men om jeg tar et år på et universitet (jeg skal være i USA 3 år. Altså high school klasse 2 og 3, og så et år evt. på universitet), og da vil de i Norge glemme helt at jeg ikke har fullført videregående, ettersom jeg har fått utdanning på akademisk nivå (bachelor). Er det noen som har vært i samme situasjon som meg, som kan bekrefte dette, eller evt. komme med innspill? Lenke til kommentar
redsox Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Hvis du tar AP fag mens du går på high school, så får du godkjent vitnemålet derfra. Tror det er 3 AP fag du må ha. Edit: du må ta 3 AP eksamner. http://www.samordnaopptak.no/info/utenlandsk-utdanning/amerika/usa/krav-til-utdanning/ Endret 22. september 2010 av redsox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå