mariell_strand Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hei Har planer om å lage en hjemmeside med nettbutikk, og kunne trenge litt hjelp og tips Har domene og webhotell på one.com, så lurer på hva dere mener er den beste løsningen? Er ingen dataekspert, men har lyst til å lære. Så vil altså ikke betale noen andre for å gjøre dette for meg, vil i allefall prøve selv først.. Hjemmesiden skal lages til en kjøreskole (drives av faren min) som også driver en liten butikk som selger deler og utstyr til MC, ATV og scooter. Har gjort et par forsøk på å laste opp Zen Cart og OsCommerce til webhotellet, men har ikke fått det til å fungere... Stor mulighet for at det er jeg som har gjort noe feil her ja Tar gjerne i mot en liten innføring i hvordan jeg installerer disse programmene (har lest forskjellige guider, men disse har vært på engelsk så er mulig jeg har gått glipp av noe), eller andre programmer som kanskje egner seg bedre På forhånd takk Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Er ikke sikker på om jeg syns det er en kjempegod idé å sette opp noe sånt selv når man ikke har peiling. Fint at du vil lære, men hva med sikkerheten til kunder, mtp. betaling, personopplysninger og sånt? Blir det godt nok ivaretatt, altså, er du sikker på at du greier å sette opp dette så det blir sikkert? Mye billigere å gjøre alt selv selvfølgelig - så lenge alt fungerer og du ikke går på en smell. Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Såvidt jeg vet støtter ikke One.com SSL, dermed får du en svært useriøs og dårlig løsning - så lenge betaling av whatever ikke blir videresendt til en tredjepart.. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Du kan ha et bestillingssystem uten betalingssystem på siden slik at faren din får autogenererte eposter om bestillingsinfo. Betalingen skjer da uavhengig av nettsiden. Er mange nettbutikker som har det på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå