Jooose Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hei! Jeg går på VG1 Bygg og Anlegg og neste år vurderer jeg å gå IKT-Servicefag. Jeg er ikke 100% sikker på hva dette er men har lest en del og da jeg så denne fikk jeg en liten boner. Men som så mange ganger før lurer jeg bare på et par småting: Hva er snittet for å komme inn på IKT-Servicefag? Kan man (jeg er ganske sikker på at man kan) komme inn på IKT fra Bygg og Anlegg? Etter IKT, hvilke muligheter har man? Kan jeg gå VG1 B&A, VG2 IKT-Servicefag, VG3 Påbygg, videre evt. dette? Eller blir det en veldig merkelig vei å gå, innom mange steder som neppe hjelper meg videre. Tusen takk for - at - hvis noen svarer Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Kommer an på hvilken skole, men er relativt lavt snitt.. Du kan begynne på IKT etter hvilken som helst vg1. Du kan ta vg1 B&A, vg2 IKT, +2 år lærling for å få fagbrev. Eller vg1 B&A, vg2 IKT, vg3 påbygg og studere. Lenke til kommentar
Jooose Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Kommer an på hvilken skole, men er relativt lavt snitt.. Du kan begynne på IKT etter hvilken som helst vg1. Du kan ta vg1 B&A, vg2 IKT, +2 år lærling for å få fagbrev. Eller vg1 B&A, vg2 IKT, vg3 påbygg og studere. Takker Med relativt lavt mener du rundt 3, under 4? 5? Ligger å vipper på 5 på videregående, akkurat som i fjord før jeg droppa ut fra TIP. Hva er mulighetene etter IKT? Sitter å leser litt, men syns det er bedre å få informasjon som folk skriver for å svare på spørsmålene, enn å sitte å lese på mye tull. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hvis du vipper på 5 så er du nok allerede sikret deg et inntak. Jeg hadde et snitt på 3,4 og kom inn. Men jeg synes denne linjen var forferdelig, dårlig opplegg, dårlig lærere. Lærerne var helt uengasjerte. Pratet bare tørrprat hele tiden. Vår første oppgave var å installere Linux, og så utforske det i en uke. Bare sitte inne i linux å gjøre ingenting. Nei huff. Jeg skiftet over til Salg, Service og Sikkerhet og trives mye bedre der. Er som himmel og helvete for min del. Etter IKT kan du søke deg inn på påbygg til generell studiekompetanse (du kan forøvrig søke deg inn her fra hvilken som helst yrkesfaglig linje). Etter dette stiller du med generell studiekompetanse, og kan nesten søke på hva det måtte være på universiteter og høyskoler. Lenke til kommentar
Jooose Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Hvis du vipper på 5 så er du nok allerede sikret deg et inntak. Jeg hadde et snitt på 3,4 og kom inn. Men jeg synes denne linjen var forferdelig, dårlig opplegg, dårlig lærere. Lærerne var helt uengasjerte. Pratet bare tørrprat hele tiden. Vår første oppgave var å installere Linux, og så utforske det i en uke. Bare sitte inne i linux å gjøre ingenting. Nei huff. Jeg skiftet over til Salg, Service og Sikkerhet og trives mye bedre der. Er som himmel og helvete for min del. Etter IKT kan du søke deg inn på påbygg til generell studiekompetanse (du kan forøvrig søke deg inn her fra hvilken som helst yrkesfaglig linje). Etter dette stiller du med generell studiekompetanse, og kan nesten søke på hva det måtte være på universiteter og høyskoler. Det høres forferdelig kjedelug ut, ja. Men det kan hende at det ikke blir like kjedelig der hvor jeg kommer inn. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Tror det kan være veldig interessant jeg, bare du får gode lærere som faktisk vil at du skal lære noe (noe som er veldig misfortått av norske lærere). Du trenger jo ikke bestemme deg nå om du vil ta påbygg eller fagbrev heller. Du kan se litt på mulighetene med fagbrev, og om du vil komme dit du ønsker med det. Lenke til kommentar
Jooose Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Tror det kan være veldig interessant jeg, bare du får gode lærere som faktisk vil at du skal lære noe (noe som er veldig misfortått av norske lærere). Du trenger jo ikke bestemme deg nå om du vil ta påbygg eller fagbrev heller. Du kan se litt på mulighetene med fagbrev, og om du vil komme dit du ønsker med det. Hehe, Takker for svar Håper det blir bra ;D Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Har søkt på denne linjen og er blod spent på om jeg kommer inn, men lurer bare på en ting: Har linja du kommer fra noe å si når folka velger hvem som kommer inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå