Gå til innhold

Magnetiske mennesker

Kubin

Anbefalte innlegg

Det er vel åpenbart at det er juks. Hva TV teamet tror er vel irrelevant. Hvorfor poster du dette på teknologi og vitenskap forumet?

Og det er ikke akkurat så veldig vanskelig å lure forskere med doktorgrader til å gå på veldig enkle trylletriks som presenteres som noe overnaturlig. Det er val bare å se på James Randi's project alpha hvor to gutter lurte forskere ved Washington University til å tru at de hadde overnaturlige evner ved hjelp av enkle trylletriks.

Det har jeg ikke sett. Skal søke om det er å finne på video.google.

Men klister på kroppen / gjenstanden. Det høres utrolig ut at en professor har studert saken inngående, og blir lurt av det.

Da virker det vel mer sannsynlig at professoren er del av bløffen.

Men jeg skal som sagt se etter Randis project alpha.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget mitt er vel at de ikke må være det, det er nok for dem å ikke gidde å se så veldig nøye, eller tenke i det hele tatt. TV-team er, av egen erfaring, veldig flinke til å ikke tenke, i hvert fall ikke kritiskt.

Det er helt utmerket. Hovedsaken er at jeg etter mye strev fikk igjennom hva som var poenget mitt, og at jeg forsto utmerket godt hva du sa.

Lenke til kommentar

Det er vel bare å se på James Randi's project alpha

Særdeles kløktig utført, absolutt.

Men det er værre å se hvordan du lurer en professor til å tro at du bare kan sette strykejernet inn til brystkassa, så henger det fast.

For meg virker det som det vil være mye lettere gjennomskuelig, og at det tross alt er mer sannsynlig at det er snakk om en professor / "professor" som er med på spillet.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

"Of course,the simple answer is that these people are not magnetic at all.Whats really at play here is bare skin and a little moisture.Anyone ever stick a spoon to their nose when they were kids? Same idea,different parts of the body.It accounts for all the known facts and evidence and is testable.If these people were to wear a thin shirt or even apply some powder to their skin to make it nice and dry they would find that their magnetic powers have magically disappeared. In fact,James Randi did test the man from the magnetic family video on TV and he was unable to make objects stick once a bit of powder was applied to his chest."

http://youtubeskeptic.wordpress.com/2008/05/11/magnetic-people/

Hvordan skal en tolke det? Dette er jo fyren med strykejernet i videoklippet.

Han må jo ha en helt unikt klebrig svette. Han har altså ikke gjordt noe bevisst for å jukse(?) Men saken er ikke at han er magnetisk, men bare fabelaktig klebrig.

Edit : Men i klippet med jenta fra Serbia er det nødt til å være bevisst juks med i spillet(?)

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

En kamerat av meg klarte å feste en ølflaske (tom selvsagt) i panna. Imponerende, men ikke magnetisk eller magisk. Den enkleste forklaringen ligger i at vi har et fettlag på kroppen som kan fungere som en sugekopp. I handa er det enda mindre mystisk ettersom vi har et organ der for nettopp å feste seg i ting.

Det at noen kan gjøre dette, mens de fleste ikke kan ville jeg antatt var på grunn av variasjonen av hvor mye fett som produseres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...