Gå til innhold

Magnetiske mennesker

Kubin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interesant hvordan plastikken i lighteren fester bedre enn metallet i lighteren. Også intresant hvordan alt må trykkes fast semi-hardt før det sitter. Veldig umagnetisk.

Ang teksten helt i slutten tok den jo 90% av kredibiliteten bort fra videoen "den beveger seg som om den skulle vært i et magnetisk felt"

Nei, den beveger seg som om den skulle vært festet et annet sted... idiot.

Lenke til kommentar

Nei, den beveger seg som om den skulle vært festet et annet sted... idiot.

Hvis det er slik, må det vel også være slik at fjernsynskanalen er delaktig i bedraget?

Vel, en må vel antta at hvis det ikke er ren bløff, så kommer vi til å høre mer om det i årene som kommer. Og hvis vi ikke hører mer om det, så var det nok ren bløff.

Lenke til kommentar

Nei, den er festet nederst på hånden, og derfor svinger alt som er ovenfor det løst, den bevegelser har ingenting med magnetiske felter å gjøre.

Så lenge plastikken i lighteren fester like godt som metallet, så er det ikke magnetisme.

EDIT: For å presisere, jeg snakker om øsen, og teksten ved 2:36 i andre video.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Nei, den er festet nederst på hånden

Jeg vet ikke helt hva du svarer "nei" på. Er det spørsmålet mitt om ikke TV-kanalen i tilfelle må være delaktig i bløffen?

For det må de vel være? Hvis det er en festeanordning, så ville vel fjernsynsfolkene lett ha sett dette, ved å ta en litt nærmere titt på hånda, respektive overkroppen ( i den første videoen ).

Og en nærmere titt ville de jo tatt. Hvis de da ikke var delaktige i bløffen.

Lenke til kommentar

Prøver du å ikke forstå hva jeg sier?

Eller er du bare ikke smart nok til å forstå at om noe sitter fast på midten, så vil nødvendigvis toppen svaie om bunn beveger på seg.

For det er akkuratt det som skjer, og det er det han som har laget videoen påstår at kommer av et magnetfelt.

Jeg har da ikke sagt noe om hvordan den er festet til hånden. Men jeg vil gjerne se et klipp der hun vasker seg grundig med såpe før hun prøver å løfte noe slik.

Lenke til kommentar

Prøver du å ikke forstå hva jeg sier?

Jeg forstår da godt hva du sier. Men du forstår tydeligvis ikke meg.

Read my lips :

Jeg sier at fjernsynsteamet ville ha sett bedraget, så konklusjonen må bli at fjernsynsteamet må være delaktige i bedraget.

Det vil si : Jeg spør deg, om ikke du også ser det slik.

Puh. Er det virkelig denne tonen du ønsker deg? Forstår du ikke hva folk sier hvis de ikke snakker slik til deg?

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Hva i alle dager har fjernsynet med det å gjøre, teksten er lagt på av han som lastet opp videoen i ettertid, og han har ikke sett at øsen hele tiden er intill den nedre delen av hånden, han ser kun at den "svever" foran den øvre delen. Hvor mange ganger må dette forklares?

Det at han kaller det magnetiske felter sier veldig mye om hvor lite han kan om magnetiske felter, da et magnetisk felt blir sterkere jo nærmere du kommer, og dermed ville det "låst" den øvre delen av øsen fast med en gang det kom i kontakt med den delen av hånden.

Jeg kan helt fint få samme effekt på mine hender, f.eks ved å ta på et tre dekket av kvae så vil både plast og metall feste på hånden om jeg dytter det på der, det vil også være lett å ta av.

Det vil dog ikke skapes et felt, så det må dyttes fast.

Akkuratt som det som skjer i videoen. For å bevise at det her er magnetisme, og ikke noe hun har på hånden, så er det bare å ta på en tynn handske i f.eks gummi eller silke. Dog ser jeg ikke noe slikt i filmen.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager har fjernsynet med det å gjøre

Skjønner du ikke hva dette har med fjernsynet å gjøre? Jeg sier at hvis det er så simpelt, så ville fjernsynsteamet lett ha sett det. De ville ikke ha laget innslaget om det som om det var "god fisk".

Kan du legge bort den infantile stilen, og bare si hva du tenker om det jeg spør deg om?

Lenke til kommentar

Eventuelt : Mennesker med "sugekopp-egenskaper" ( lik salamandere ).

Ganske sært. Fleip eller fakta? :

http://www.youtube.com/watch?v=DxtlC4VBY7k&feature=player_embedded

"the magnetic girl from Serbia" :

http://www.youtube.com/watch?v=INeZs0T0-Jc&feature=player_embedded

Dette er vel rimelig enkelt å forklare. Putt klister på kroppen eller objektet du skal feste, også er det bare å klemme det inntill kroppen.

Legg merke til f.eks hvordan hun jenta klemmer objektene ganske hardt inntill kroppen for at det skal sitte fast. Hadde det vært en magnetliknende tiltrekkingkraft hadde det ikke vært noe behov for å klemme objektene hardt intil kroppen slik. Men når du bruker klister derimot må du gjøre det. En annen måte å få det til å fungere på er f.eks hvis du er fuktig på brystet (og ikke har noe hår på brystet) også lener du deg svakt bakover og legger et slett blankt metallobjekt på brystet (som f.eks et strykejærn). Det vil da se ut til å være festet til brystet (og med denne metoden trengs heller ikke å klemme objektet intill, men bare legge det på).

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Du tenker på at hun kan ha hatt noe på hendene?

Hvordan skulle tv-teamet merke det om ikke hun tok handsker, elle de tok henne i hånd, ingen av delene vises i youtube klippet, det er ikke sikkert at de tenkte så langt. God tv trekker seere vet du..

God Tv trekker séere. Med andre ord at de var med på opplegget.

Det var poenget mitt.

Beklager at jeg ble arg, men det er veldig irriterende når jeg forstår utmerket godt hva du sier, og du ikke begriper hva jeg sier, og så får jeg i retur infantile svar om at "hvor mange ganger må jeg forklare..."

Lenke til kommentar

Dette er vel rimelig enkelt å forklare. Putt klister på kroppen eller objektet du skal feste, også er det bare å klemme det inntill kroppen.

Vi hadde en runde her om at hvis det er så simpelt, så er det rimelig opplagt at fjernsynsteamet er med på spillet. Og professorene som ifølge fjernsynsteamet studérer saken.

Det er vel rimelig å anta at det ikke lar seg gjøre å lure en professor som skal ha studert saken inngående, med klister på kroppen?

Lenke til kommentar

Som sagt, så lenge det må presses på er det ikke magnetisme, ferdig med saken egentlig. Så får du trekke slutningene derfra.

Om jenta har påstått at hun kan det, og en tv-kanal lager en reportasje om at det er bullshit er det nesten garantert negativ pr, og når valget er et spennende tv-program eller en stor megnde negativ pr, så vil nok veldig mange tv-kanaler vite hva de vil velge.

Lenke til kommentar

Om jenta har påstått at hun kan det, og en tv-kanal lager en reportasje om at det er bullshit er det nesten garantert negativ pr, og når valget er et spennende tv-program eller en stor megnde negativ pr, så vil nok veldig mange tv-kanaler vite hva de vil velge.

Jeg har ikke sagt noe annet enn dette. Poenget mitt var at hvis det er simple triks, så er TV-selskapet med i spillet.

Og jeg tror jeg fikk poenget igjennom til slutt.

Lenke til kommentar

Vi hadde en runde her om at hvis det er så simpelt, så er det rimelig opplagt at fjernsynsteamet er med på spillet. Og professorene som ifølge fjernsynsteamet studérer saken.

Det er vel rimelig å anta at det ikke lar seg gjøre å lure en professor som skal ha studert saken inngående, med klister på kroppen?

Det er vel åpenbart at det er juks. Hva TV teamet tror er vel irrelevant. Hvorfor poster du dette på teknologi og vitenskap forumet?

Og det er ikke akkurat så veldig vanskelig å lure forskere med doktorgrader til å gå på veldig enkle trylletriks som presenteres som noe overnaturlig. Det er vel bare å se på James Randi's project alpha hvor to gutter lurte forskere ved Washington University til å tru at de hadde overnaturlige evner ved hjelp av enkle trylletriks over en lang periode med testing. Og de ville nokk fremdeles ha trudd på det hvis det ikke hadde vært for at guttene sto fremm og fortalte hva de hadde gjordt under pressekonferansen som ble holdt hvor universitetet viste fremm "sine beste testobjekter".

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt noe annet enn dette. Poenget mitt var at hvis det er simple triks, så er TV-selskapet med i spillet.

Og jeg tror jeg fikk poenget igjennom til slutt.

Poenget mitt er vel at de ikke må være det, det er nok for dem å ikke gidde å se så veldig nøye, eller tenke i det hele tatt. TV-team er, av egen erfaring, veldig flinke til å ikke tenke, i hvert fall ikke kritiskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...