Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan lage infeksjon i huden?

Gjest Anon

Anbefalte innlegg

Poster anonymt igjen. Har lagd et par tråder tidligere om vorter på fingrene og jeg sliter veldig med å få dem vekk.

Er 25 år og har hatt dem i et par år nå.

Leste noe svært interessant om noe som heter Candida Antigen.

Det er en sopp som kvinner ofte får i skjeden, men som forskere bruker for å teste immunforsvaret i huden. Det som skjer er at soppen sprøytes rett inn under huden og en enorm immunrespons inntreffer hvor hele området blir rødt.

Så leste jeg da det interessante at dette også kan sprøytes rett inn i vortene direkte. Dette skaper også en enorm immunrespons og siden vorteviruset "forkler" seg inn i kroppens egne hudceller blir ikke de merket av immunforsvaret ofte. Ved å sprøyte inn candida inn i vorten øker dermed sjansene for at immunforsvaret merker det siden, ja, hele vorta er full av sopp! :) Logisk!

Men, jeg vet ikke hvordan jeg skal få tak i candida og tenkte da at jeg må da kunne skape min egen infeksjon av et eller annet og dermed få såsi samme effekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har over 20 stykker, hjelper lite med hjemmefrysing ihvertfall. Har vært til legen og fryst med flytende nitrogen tre ganger nå. Fortsatt er de der, dog litt mindre. Men likevel, kroppen er nødt til å ta seg av problemet for at jeg skal bli kvitt det permanent. Derfor er immunforsvaret nødt til å "oppdage" at viruset er der. For det er det virus gjør best, skjuler seg for kroppens immunapparat.

Lenke til kommentar

Troll? Er det ikke et genuint ekte spørsmål?

Det er ikke jeg som ikke tar spørsmålet seriøst, selv om brukernavnet har "Anon" i seg. Anon er ikke nødvendigvis synonymt med troll vet du ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...