fsx v1.1 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hei testa pc uten ramm bare CPU og jeg får 3 lange pip (Ja har installert CPU riktig) så betyr pipene at jeg ikke har ramm? Lenke til kommentar
schwa6 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hei. 3 lange pip betyr "keyboard/keyboard card error", så du har ikke plugget inn ps/2 tastaturet, eller noe er galt med det. Hvorfor tester du pc uten minne? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Klarer ikke og vente så da måtte jeg teste Jeg har jo tastaturet kobla til Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Tastaturet funka i den andre maskinen da det lyser hvartfall i tastaturet Endret 22. september 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
schwa6 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Er det PS/2- eller USB-tastatur? Om det er PS/2; har du satt den i riktig port? Altså ikke der PS/2-musa skal være... Om du bruker USB, skal du vel få mulighet til å gå videre med F1-tasten. Det kan også hende det er noe galt med PS/2-porten, og da må du nok kontakte butikken du kjøpte hovedkortet for å få byttet det inn i et nytt. Evt sjekke på hovedkortet at alt sitter godt først. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Kjøpte hovedkortet fra en privatpersjon fra finn.no Er det PS/2- eller USB-tastatur? Om det er PS/2; har du satt den i riktig port? Altså ikke der PS/2-musa skal være... Om du bruker USB, skal du vel få mulighet til å gå videre med F1-tasten. Det kan også hende det er noe galt med PS/2-porten, og da må du nok kontakte butikken du kjøpte hovedkortet for å få byttet det inn i et nytt. Evt sjekke på hovedkortet at alt sitter godt først. Det er PS/2- tastatur Lenke til kommentar
schwa6 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Har du testet maskinen med "alt" tilkoblet? Ser du noe på skjermen? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Har du testet maskinen med "alt" tilkoblet? Ser du noe på skjermen? Jeg har testet med alt tilkoblet og ingenting på skjermen den forblir svart!, jeg har prøvd og resete bios med og ta ut det lille batteriet i hovedkortet men det funka ikke Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Den CPU funker også på AM2 så burde jeg teste på en annet hovedkort? Eller skal jeg vente til jeg får ramen? Endret 22. september 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
andybb Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Tror ikke du får bilde før du får rammen gitt. Hovedkortet trenger vel både cpu, ram og skjermkort + strøm til komponentene for å boote. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Tror ikke du får bilde før du får rammen gitt. Hovedkortet trenger vel både cpu, ram og skjermkort + strøm til komponentene for å boote. alt er koblet men mangler bare ram men da trur jeg at jeg kan flytte Den CPU over til det gammle hovedkortet men det har jeg tat med nevene hele håndflata så veit ikke om den funker da :!: men skal jeg teste med en annen CPU? den CPU monterte jeg i dag så kan jeg bruke den cpu med kjølepastan på på det andre HK? også lurer jeg på om den cpu er like enkel og sette på igjen når man først har montert det? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Der er problemet :!: Endret 22. september 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
andybb Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Er jo ikke noe problem. Det er så enkelt som at PCen ikke starter opp skikkelig uten ram. Du får ikke gjort noe før du har ram. Ellers skjønte jeg ikke helt hva du mente. Vent på rammen du. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 på skjermkortet så funker alt men en ting er at en ledning som går fra skjermkortet og til Hk finner ingen plass for og sette den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå