Gå til innhold

Handla danske varer jeg!

Anbefalte innlegg

Har en server og en arbeidsstasjon som jeg ønsket å bruke samme mus, tastatur og skjerm på.

Vet det finnes billige alternativer men jeg bestemte meg for å kjøpe en "Trendnet TK-200 KVM Switch" som selges for 1000-1200 i Norge.

Så den solgtes for 591NOK (533DKK) inkl. mva. på webshopen til danske trendnet.dk (gått opp litt nå)

Dette var jo kjempe billig så jeg bestilte 1 stk den 10. Jan.

I dag 31.Jan kom lappen i posten å jeg dro å hentet pakken.

Her er totalprisen:

Vare : 591.-

Dansk porto : 135.-

Toll : 327.-

Tollavgifter : 180.-

TOTAL= 1233.- :eek:

Tror ikke akkurat jeg vil anbefale folk å bestille datautstyr fra utlandet nei!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1023

herregud for ei papirmølle! er det rart folk smugler da?

stemmer det at det ved eksport skal det kun beregnes merverdiavgift for mottakerland + evt. tollavgift?

takk for opplysninga BTW!

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar helt feil så skal det etter nye regler ikke betales toll på varer som er produsert i EØS land. Har selv bestilt div. varer fra Danmark og Tyskland.

Her blir Dansk/Tysk m.v.a. trukket ut, så blir Norsk m.v.a. plusset på ved innførsel. Så kommer frakt i tilleg til dette.

SR1data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg bor 3 km fra svinesund, og med nye regler for både post transport og privattransport så skal man ikke betale toll av varer fra EØS land... men i tillegg skal er det også regler for att du ikke skal betale toll for en vare som koster under 6000 kr (tidligere 2000 kr) men for de som har lyst så kan man betale norsk moms, sende kvitering til butikken så får man den utenlanske momsen tilbake som hender er høyere så dette er det noe feil med!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...