Sliver Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Har en server og en arbeidsstasjon som jeg ønsket å bruke samme mus, tastatur og skjerm på. Vet det finnes billige alternativer men jeg bestemte meg for å kjøpe en "Trendnet TK-200 KVM Switch" som selges for 1000-1200 i Norge. Så den solgtes for 591NOK (533DKK) inkl. mva. på webshopen til danske trendnet.dk (gått opp litt nå) Dette var jo kjempe billig så jeg bestilte 1 stk den 10. Jan. I dag 31.Jan kom lappen i posten å jeg dro å hentet pakken. Her er totalprisen: Vare : 591.- Dansk porto : 135.- Toll : 327.- Tollavgifter : 180.- TOTAL= 1233.- Tror ikke akkurat jeg vil anbefale folk å bestille datautstyr fra utlandet nei! Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Ifølge http://www.toll.no/tariff/kap/HS84.HTM#8471 skal du ikke betale toll på datautstyr... Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023 Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 herregud for ei papirmølle! er det rart folk smugler da? stemmer det at det ved eksport skal det kun beregnes merverdiavgift for mottakerland + evt. tollavgift? takk for opplysninga BTW! Lenke til kommentar
Sliver Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 Quote: On 2002-01-31 19:35, diskvask skrev:Ifølge http://www.toll.no/tariff/kap/HS84.HTM#8471 skal du ikke betale toll på datautstyr... Kanske jeg måtte betale toll fordi en importør har agentur på merket i Norge, å at det automatisk blir lagt på toll opp til veil. norsk utsalgspris? Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Har du betalt moms både i Danmark og Norge? Det skal du ikke. Du skal betale moms i Norge både på vare og frakt.Dette burde webshoppen ha peiling på. Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Hvis jeg ikke tar helt feil så skal det etter nye regler ikke betales toll på varer som er produsert i EØS land. Har selv bestilt div. varer fra Danmark og Tyskland. Her blir Dansk/Tysk m.v.a. trukket ut, så blir Norsk m.v.a. plusset på ved innførsel. Så kommer frakt i tilleg til dette. SR1data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
Ungankable Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Man har noen webshoper som toller for kunden når man handler i utlandet. f.eks Databutikken og itButikken. Da slipper man dette fordi de har delfirma i Norge for at kunden skal nyte godt av prisene. mvh Thor-Egil [email protected] Lenke til kommentar
NeoX Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 jeg bor 3 km fra svinesund, og med nye regler for både post transport og privattransport så skal man ikke betale toll av varer fra EØS land... men i tillegg skal er det også regler for att du ikke skal betale toll for en vare som koster under 6000 kr (tidligere 2000 kr) men for de som har lyst så kan man betale norsk moms, sende kvitering til butikken så får man den utenlanske momsen tilbake som hender er høyere så dette er det noe feil med!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå