Gå til innhold

Ny laptop til Starcraft2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GT325M vil nok ikke på langt nær være kraftig nok til å kjøre SC2 på nær max grafikkdetaljer, i alle fall ikke i 1600x900. Man må sannsynligvis opp en del i nivå om det skal være mulig.

Hm, rart. Fikk nettopp hørt noe annet fra en annen en. han sa "Har akkurat samme laptop som den du linket til, den drar sc2 på fullt. deilig liten sak. den har et litt smårart tastatur oppsett, men ingenting man ikke kan bli vant til"

Lenke til kommentar

GT325M vil nok ikke på langt nær være kraftig nok til å kjøre SC2 på nær max grafikkdetaljer, i alle fall ikke i 1600x900. Man må sannsynligvis opp en del i nivå om det skal være mulig.

Hm, rart. Fikk nettopp hørt noe annet fra en annen en. han sa "Har akkurat samme laptop som den du linket til, den drar sc2 på fullt. deilig liten sak. den har et litt smårart tastatur oppsett, men ingenting man ikke kan bli vant til"

Da lyver han til deg rett og slett. Med et HD5650 kort kan jeg kjøre på high, men det går ikke smooth på ultra. Pleier å kjøre på medium for å unngå lag. Du må nok ha deg en laptop med HD5870 eller HD5850. Da kommer prisen fort på 9-11 tusen.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Dette er jo en smaksak.

Noen mener at en pc drar sc2 på fullt selvom man har en average fps på 12, mens noen mener man må ha 40+ for at man mener det er spillbart.

SC2 skal være fullt spillbart ialfall på medium til high settings. Ultra tviler jeg sterkt på vil være behagelig å spille på, selvom det også sikkert går.

Du vil nok ikke nærme deg opplevelsen av en bra stasjonær gamer rig med et GTX480 eller lignende, men når du først går for en bærbar i den prisklassen så tipper jeg ikke at du forventer deg det heller.

Starcraft2 ser derimot pent ut også på medium settings, så om du vil gå for den PC'en, så vil du ikke ha noe problemer med å spille Starcraft2 på den.

Bare du ikke forventer deg at du aldri skal opplevere noen form for lagg på high/ultra settings.

Lenke til kommentar

Da lyver han til deg rett og slett. Med et HD5650 kort kan jeg kjøre på high, men det går ikke smooth på ultra. Pleier å kjøre på medium for å unngå lag. Du må nok ha deg en laptop med HD5870 eller HD5850. Da kommer prisen fort på 9-11 tusen.

For den prisklassen ville jeg gått for en alienware, en m15x eller var det en m11x, men jaja det takler spill noe sykt bra

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ville heller ha kjøpt Dell XPS 15.

Pris: 6990,-

Spesifikasjoner:

Intel® Core™ i5-460M (2.53 GHz,3M)

Ekte Windows® 7 Home Premium 64bit – Norwegian

15.6 High Definition WLED TL (1366x768) 720p

1GB NVIDIA® GeForce® 420M GT-grafikk

4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

320 GB SATA-harddisk (7200 rpm)

8x DVD+/- RW optisk stasjon

1 års begrenset garanti - henting og retur

Endret av Scorpion88
Lenke til kommentar

Ville heller ha kjøpt Dell XPS 15.

Pris: 6990,-

Spesifikasjoner:

Intel® Core™ i5-460M (2.53 GHz,3M)

Ekte Windows® 7 Home Premium 64bit – Norwegian

15.6 High Definition WLED TL (1366x768) 720p

1GB NVIDIA® GeForce® 420M GT-grafikk

4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

320 GB SATA-harddisk (7200 rpm)

8x DVD+/- RW optisk stasjon

1 års begrenset garanti - henting og retur

Det ville ikke jeg. Dårligere skjermkort til samme pris, ikke hva man kaller godt kjøp. HD5650 yter bedre enn 420m GT i Starcraft.

Lenke til kommentar

Quad-coren prosessoren er bedre for spill hvor 4 kjerner faktisk blir utnyttet, og det er langt ifra alle spill som utnytter alle 4 kjernene. Jeg har selv HP-maskinen som er foreslått, og jeg syns den fungerer bra. Den kjører Starcraft lett på medium. Den kjører det også på high, men hvis det er veldig mange units på skjermen så kan det hakke litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...