Gå til innhold

Telekonvertere til Pentax som støtter AF

Anbefalte innlegg

Hej herinde,

Som fattig-fuglefotograf må man nøjes med mindre end det optimale. Jeg har klaret mig længe med 55-300mm og held.

Men nu sparer jeg sammen til enten SMCP DA* 300mm f/4 eller 200mm f/2.8. Jeg vil gerne kombinere med en telekonverter. BhPhotovideo har Bower, Vivitar og Sigma at vælge imellem, 1,4x eller 2x.

Umiddelbart ser Sigma's 2x EX DG APO telekonverter bedst ud, men det ser også lidt ud som om AF kun virker, hvis man bruger den med Sigma optik!! (Der er en kompatibilitetsliste, men kun med Sigmas egen optik på listen)

Det synes jeg jo ikke er helt fair... Konvertere findes tilsyneladende kun fra tredieparts-producenter. Findes der ikke noget produkt, hvor man kan bevare autofokus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der er jo ein telekonverter som gir AF til MF-optikk, men den trur eg er vanskeleg å få tak i. Den er nok ikkje i produksjon lenger. :(

Sjovt - gad vide hvordan den virker sammen med AF-optik...

Men den har så været ude af produktion i 13 år, og jeg har aldrig set en brugt, så det er nok vældigt hypotetisk...

Irriterende at Pentax ikke selv laver konvertere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Eg har ein F 1.7X AF og den fungerer med AF-optikk på den måten at fokuseringa skjer i adapteret. Objektivet brukes som om det har manuell fokus og fokus må ikkje vere for langt unna motivet.

Konverteren er ikkje så vanskelig å få tak i. Eg ser den ofte til salgs på ebay, den er svært populær og den går vanligvis for mellom $300 og $400.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ved at søge på "Pentax 1.7x AF converter" kom jeg faktisk til markedspladsen på pentaxforums.com. Der er en japaner, som kalder sig Tom, der sælger dem nye for US$335 - de er åbentbart stadig i produktion i Japan.

Den fungerer 100% - nu skal jeg bare have en ordentlig tele at sætte på! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...